نایب قهرمانی با ۴۴ طلا / برنامه کامل و لینک پخش زنده مسابقات ورزشکاران ایران در پاراآسیایی هانگژو + جدول

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی روزهای ۲۲ تا ۲۸ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۳۰ مهر تا ۶ آبان سال ۱۴۰۲) در شهر هانگژو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،نمایندگان کشورمان در رشته های مختلف کار خود را در بازیهای پارا آسیایی هانگ ژو به پایان رساندند.

لینک پخش زنده مسابقات بازیهای پاراآسیایی هانگ ژو

لینک جدول مسابقات بصورت آنلاین

جدول رده بندی نهایی:

نایب قهرمانی با ۴۴ طلا / برنامه کامل و لینک پخش زنده مسابقات ورزشکاران ایران در پاراآسیایی هانگژو + جدول

پرچم دار ایران در مراسم اختتامیه بازی‌های پاراآسیایی مشخص شد

نایب قهرمانی با ۴۴ طلا / برنامه کامل و لینک پخش زنده مسابقات ورزشکاران ایران در پاراآسیایی هانگژو + جدول

حسن جانفشان پرچم‌دار کاروان ایران در مراسم چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین شد.

مراسم اختتامیه چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین عصر امروز شنبه 6 آبان برگزار می‌شود و حسن جانفشان به عنوان پرچمدار کاروان ایران در مراسم اختتامیه رژه خواهد رفت.

حسن جانفشان ملی پوش جانباز تیم پاراتنیس روی میز ایران در این دوره از بازی‌ها موفق به کسب دو مدال برنز انفرادی و دوبل شد.

او امروز به عنوان پرچمدار کاروان ایران در مراسم اختتامیه چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین معرفی شد.

پاراوزنه برداری مردان

دسته ۵۹ کیلوگرم در گروه A

محسن بختیار در حرکت اول وزنه ۱۸۴ کیلوگرم و در حرکت دوم وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرم نشد و پس از وزنه‌بردار چین به عنوان دوم و مدال نقره رسید.

در حرکت سوم وزنه‌بردار چینی درخواست وزنه ۱۹۷ کیلوگرمی داشت اما موفق به مهار آن نشد و اگر بختیار در حرکت سوم موفق بود مدال طلا را از آن خود می‌کرد.

سیدیوسف یوسفی نیز ابتدا وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی را مهار کرد و پس از آن در مهار وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی هم موفق شد و با زدن وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی در حرکت سوم خود، مدال برنز را بر گردن آویخت.

مرادی در پاراوزنه‌برداری از کسب مدال بازماند

دسته ۷۲ -کیلوگرم

مرادی در ابتدا وزنه ۲۰۳ کیلوگرم را بالای سر برد اما در دو تلاش دیگر برای مهار وزنه‌های ۲۰۸ و ۲۰۹ کیلوگرمی ناکام ماند.پدیده مالزیایی، بونائو آناک گاستین، با مهار وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی به مدال طلا در این دسته رسید. پنگ هو از چین با ۲۰۸ کیلوگرم به مدال نقره رسید و «بهزاد جمیلف» از ازبکستان با ۲۰۴ کیلوگرم سوم شد.

رستمی صاحب مدال نقره شد

روح‌الله رستمی با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی در رقابتی تنگاتنگ با حریف چینی در دسته ۸۰- کیلوگرم مردان موفق به کسب گردن آویز نقره شد.

«ژیائوفی گو» از چین با مهار وزنه ۲۳۸ کیلوگرمی قهرمان شد و مدال برنز به رسول محسن از عراق با ۲۳۵ کیلوگرم رسید.

رستمی در دوره پیشین این بازی‌ها که در جاکارتا برگزار شد در دسته ۷۲ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شده بود.

مدال‌های دسته فوق سنگین پاراوزنه برداری به ایرانی‌ها رسید

مدال‌های طلا و نقره دسته فوق سنگین پاراوزنه‌برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به نمایندگان ایران رسید.

احمد امین‌زاده در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم با مهار وزنه ۲۶۶ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسید. مهدی صیادی هم با مهار وزنه ۲۴۴ کیلوگرمی، نقره‌ای شد. جمیل الشبلی از اردن هم با مهار وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی سوم شد.

در واقع امین‌زاده با کسب این مدال طلا اجازه نداد مدال طلای فوق سنگین پاراوزنه‌برداری که همیشه نصیب مرحوم سیامند رحمان می‌شد، از دست ایران خارج شود.

کسب مدال طلای ارزشمند غریب شاهی با رکوردشکنی/ رضی به مدال برنز رسید

در روز پنجم از چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگژو و در رقابت های پاراوزنه برداری، در وزن ۱۰۷ کیلوگرم علی اکبر غریب شاهی و سامان رضی به روی تخته رفتند که سهم این ۲ وزنه بردار کشورمان یک مدال طلا برای غریب شاهی همراه با رکورد شکنی و یک مدال برنز برای رضی بود.

غریب شاهی موفق شد در اولین حرکت وزنه ۲۴۳ کیلوگرم را مهار کند. در حرکت دوم، وی وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را نتوانست مهار کند در حرکت سوم غریب شاهی وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را درخواست داد و موفق به مهار آن شد تا به مدال طلا برسد و رکورد بازی های پاراآسیایی را بشکند.

همچنین سامان رضی نیز وزنه ۲۲۰ را در حرکت اول ثبت کرد. وی در حرکت دوم وزنه ۲۲۵ را ثبت کرد. رضی در حرکت سوم وزنه ۲۳۵ کیلوگرم را مهار کرد و موفق به کسب مدال برنز شد.

پاراوزنه برداری زنان

کسب نخستین مدال پاراوزنه‌برداری زنان ایران

محمدیان در دسته ۵۵ - کیلوگرم با مهار وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی به مدال برنز رسید.

این نخستین مدال تاریخ پاراوزنه‌برداری بانوان ایران در بازی‌های پاراآسیایی است.

در این دسته جینپینگ ژیائو از چین با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی به مدال طلا رسید. مسلمه نورالدینووا از ازبکستان با مهار وزنه ۱۰۷ کیلوگرمی نقره گرفت.

مدال برنز پاراوزنه‌برداری بر گردن زهرا آقایی

در روز دوم رقابت‌های پاراوزنه‌برداری سیده زینب یعقوبی و زهرا آقایی در دسته ۷۳- کیلوگرم به روی تخته رفتند که زهرا آقایی با مهار وزنه ۱۱۴ کیلوگرم عنوان سوم را به دست آورد. او در حرکت اول ۱۱۴ کیلوگرم را ثبت کرد اما در حرکت دوم و سوم در مهار ۱۲۲ کیلوگرم موفق نبود و با رکورد ۱۱۴ کیلوگرم سوم شد. ژئو لی لی از چین با ۱۳۱ کیلوگرم قهرمان و وزنه‌بردار قزاقستان با مهار وزنه ۱۱۹ کیلوگرم نایب‌قهرمان شدند. لی‌ لی از چین در حرکت چهارم به رکورد آسیا که با ۱۳۸ کیلوگرم در اختیار خودش بود حمله کرد اما نتوانست وزنه ۱۳۹ کیلوگرم را مهار کند.

سیده زینب یعقوبی، دیگر وزنه‌بردار ایران، در این دسته هم در ابتدا رکورد ۱۰۵ کیلوگرم را ثبت کرد اما در مهار وزنه‌های ۱۱۳ و ۱۱۶ کیلوگرم موفق نبود و با وزنه ۱۰۵ کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در روز نخست این رقابت‌ها مهدیه محمدیان در دسته ۵۵- کیلوگرم با رکورد ۱۰۵ کیلوگرم سوم شد و نخستین مدال بانوان پاراوزنه‌برداری را در بازی‌های پاراآسیایی به دست آورد.

در ادامه مسابقات روز شنبه نیکو روزبهانی در دسته ۸۶+ کیلوگرم رقابت خواهد کرد.

نیکو روزبهانی نیز در این روز به مدال برنز پارا وزنه برداری چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی دست پیدا کرد. نماینده ایران با مهار وزنه ۱۲۶ کیلوگرمی موفق شد در جایگاه سوم دسته ۸۶+ کیلوگرم بانوان بایستد.

وزنه بردار چین "ژوئمی دنگ" با مهار وزنه ۱۵۳ کیلوگرمی در جایگاه نخست ایستاد. "سیریانتی" از اندونزی نیز با ۱۳۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

پارا دوچرخه سواری

مدال برنز دلیر در پارادوچرخه سواری

محمد دلیر پارادوچرخه سوار ایران در تایم تریل انفرادی یک کیلومتر و در کلاس B نابینایان و کم بینایان) با زمان ۱:۰۶.۳۴۳ دقیقه موفق به کسب مدال برنز شد. در این ماده رکابزنان کشورهای چین و مالزی اول و دوم شدند.

امروز همچنین بهروز فرزاد و مهدی محمدی در یک کیلومتر کلاس c۴ تایم تریل انفرادی کلاس B با رقبای خود به رقابت پرداخته و در نهایت جایگاه پنجم و هشتم را کسب کردند.

رکابزنان پارادوچرخه سواری از صعود به فینال باز ماندند

در سومین روز از بازی های پاراآسیایی هانگژو، دو نماینده پارادوچرخه سواری کشورمان از صعود به فینال مسابقات باز ماندند.

مهدی محمدی و بهروز فرزاد دو نماینده پارادوچرخه سواری کشورمان در این دوره از بازی ها در ماده ۴۰۰۰ متر تعقیبی انفرادی کلاس c۴ رقابت کردند که به مقام هفتم و هشتم رسیدند.

در این ماده دوچرخه سواران کشورهای چین، اندونزی و ازبکستان عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

روز گذشته، محمد دلیر پارادوچرخه سوار کشورمان در تایم تریل انفرادی یک کیلومتر و در کلاس B (نابینایان و کم بینایان) با زمان ۱:۰۶.۳۴۳ دقیقه موفق به کسب مدال برنز شد.

حذف دلیر و محمدی در تایم‌تریل جاده

در چهارمین روز بازی‌های پاراآسیایی دو نماینده پارادوچرخه‌سواری ایران رکاب زدند. محمد دلیر در تایم‌تریل جاده کلاس B (نابینایان و کم‌بینایان) با زمان ۲۹:۴۲:۸۱ دقیقه هفتم شد و از دست‌یابی به مدال باز ماند.

در این ماده کره جنوبی با ۲۳:۱۳:۷۱، اندونزی با ۲۵:۱۲:۱۷ دقیقه و قزاقستان با ۲۵:۱۹:۴۹ دقیقه به ترتیب اول تا سوم شدند.

محمد دلیر در روز نخست مسابقات در تایم‌تریل انفرادی یک کیلومتر و در کلاس B (نابینایان و کم‌بینایان) با زمان ۱:۰۶.۳۴۳ دقیقه موفق به کسب مدال برنز شده بود.

مهدی محمدی، دیگر نماینده پارادوچرخه‌سواری ایران، در ماده تایم‌تریل جاده با زمان ۲۷:۱۰:۲۸ دقیقه در کلاس C۴-۵ نهم شد. اندونزی با ۲۵:۱۴:۱۴ دقیقه، چین ۲۶:۲۲:۳۶ دقیقه و ازبکستان ۲۶:۱۰:۸۶ دقیقه به ترتیب اول تا سوم شدند.

تیم ملی ایران روز جمعه در ماده استقامت جاده به مسافت ۷۰ کیلومتر سه نماینده دارد.

جودو

نماینده وزن منهای ۶۰ کلاس J۱ پاراجودو نابینایان و کم بینایان کشورمان با شکست دادن حریف خود در فینال توانست طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به دست آورد.

سیدمیثم بنی‌طبا در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کلاس J۱ پاراجودو برابر کاپیل پارمار از هند قرار گرفت و موفق شد با شکست دادن او، یک طلای ارزشمند برای کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو کسب کند.

بنی طبا در مرحله نخست موفق شده بود حریفی از ازبکستان را شکست دهد. او در مرحله نیمه نهایی نیز توانست به راحتی حریفی از اندونزی را از پیش رو بردارد تا در فینال مقابل حریف هندی‌اش قرار بگیرد.

کسب مدال برنز پاراجودو توسط برچلو

مهدی برچلو نماینده وزن منهای ۷۳ کیلوگرم کلاس J۱ ایران امروز با پیروزی برابر حریف ازبکستانی خود توانست به مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست باید.

او امروز در ابتدا مقابل حریف اندونزیایی شکست خورد و وارد جدول شانس مجدد شد. برچلو در ادامه توانست با شکست حریفان نپالی و تاجیکستانی خودش را به رده بندی برساند.

او در رده بندی با شایستگی توانست حریف ازبک خود را شکست دهد تا دومین برنز پاراجودو ایران را به دست بیاورد.

نماینده پاراجودو به مدال نقره رسید

موسی غلامی در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم کلاس J۱ در دیدار فینال مغلوب حریفی از چین شد و به مدال نقره رسید. او پس از استراحت در دور اول، توانست در مرحله یک چهارم نهایی حریف اندونزیایی خود را شکست دهد و به نیمه نهایی برسد.

او در ادامه حریف ازبک خود را با ضربه فنی از پیش رو برداشته و به فینال رسیده بود.

امروز همچنین‌ مهدی برچلو در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم کلاس J۱ موفق شد صاحب مدال برنز شود.

پرچمدار کاروان ایران فینالیست شد

وحید نوری به فینال مسابقات پاراجودوی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راه یافت. در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات پاراجودو و در وزن ۹۰+ کلاس J۲، وحید نوری، قهرمان پارالمپیک توکیو به مصاف «یرلان کانکیف» از قزاقستان رفت و با عملکردی مقتدرانه، این حریف را ایپون کرد و راهی فینال شد. فینال این وزن بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود.

نوری یکی از دو پرچمدار ایران در مراسم افتتاحیه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو بود.

علی نوایی در پاراجودو برنز گرفت

علی نوایی ملی‌پوش پاراجودو ایران صاحب مدال برنز در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شد.

به گزارش ایسنا، در روز سوم و پایانی مسابقات پاراجودو در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، علی نوایی ملی‌پوش ایران در وزن ۹۰+ کیلوگرم کلاس J۱ ، در دیدار رده‌بندی مقابل «عزیزبک نورمومینوف» از ازبکستان قرار گرفت و این حریف را ایپون کرد تا صاحب مدال برنز شود.

نوایی پیش از این دو برد مقابل نمایندگان کره جنوبی و هند و یک شکست مقابل نماینده چین بدست آورده بود.

پایان خوش پاراجودو در هانگژو/ وحید نوری طلا گرفت

وحید نوری آخرین مدال‌آور کاروان پاراجودو ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو لقب گرفت و صاحب مدال طلا شد.

فینال وزن ۹۰+ کیلوگرم در کلاس J۲ به عنوان آخرین رقابت رشته پاراجودو در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، بعد از ظهر امروز در سالن ژیائوشان لینپو با حضور وحید نوری ملی‌پوش کشورمان برگزار شد. نوری که طلای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ و پارالمپیک توکیو را در کارنامه دارد، در مبارزه فینال مقابل «علاودین جوراکولوف» از ازبکستان، دارنده مدال برنز جهان رفت و این حریف را شکست داد و یکی از طلایی های کاروان ایران لقب گرفت.

پاراشنا

سینا ضیغمی نژاد و شاهین ایزدیار روز دوشنبه در ماده ۱۰۰ متر قورباغه SB۹ بازی‌های پارا آسیایی هانگژو به مدال‌های خوشرنگ طلا و نقره دست پیدا کردند.

ضیغمی نژاد با ثبت رکورد ۱:۰۸.۸۰ دقیقه به مدال طلای این ماده دست یافت. ایزدیار نیز با ثبت زمان ۱:۱۱.۱۰ مدال نقره گرفت و فورنگ لین چینی با زمان ۱:۱۱.۱۰ برنزی شد.

ابوالفضل ظریف‌پور دیگر نماینده ایران با زمان ۱:۲۰.۴۱ در جایگاه پایانی ایستاد.

کریمی در ماده کرال پشت با ثبت زمان ۱:۰۹.۹۵ در جایگاه دوم ایستاد. ریفکی یاویاندا از اندونزی با زمان ۱:۰۳.۵۵ به مدال طلا رسید و رومن پوتاپف از قزاقستان با زمان ۱:۱۰.۲۵ صاحب مدال برنز شد.

کریمی در شنای ۱۰۰ متر پروانه برنز گرفت

محمد حسین کریمی از ایران با کسب مدال برنز به کار خود در ماده ۱۰۰ متر پروانه S۱۲ پایان داد.

شناگر ایرانی با ثبت زمان ۱:۰۳.۴۷ دقیقه به مدال برنز این ماده دست پیدا کرد.

"دنگ" از چین با ثبت زمان ۱:۰۱.۱۳ طلایی شد و "ریفکی یاویاندا" از اندونزی با زمان ۱:۰۱.۷۹ به مدال نقره رسید.

نقره و برنز ضیغمی نژاد و ایزدیار در پاراشنا

نمایندگان پاراشنای ایران با دیگر حریفان خود در ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادی SM۱۰ بازیهای پاراآسیایی هانگژو به رقابت پرداختند و در پایان با کسب مدال های نقره و برنز به کار خود پایان دادند.

ضیغمی نژاد با ثبت زمان ۲:۲۴.۲۴ دقیقه دوم شد و ایزدیار با ۲:۲۵.۹۴ در جایگاه سوم ایستاد. "آکیتو مینای" از ژاپن با ثبت زمان ۲:۱۹.۲۷ به مدال طلا دست یافت.

روز سوم پاراشنا در ورزشگاه المپیک هانگژو استارت خورد و در مرحله فینال ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۰ دو شناگر کشورمان به آب زدند.

در این رقابت سینا ضیغمی نژاد با زمان ۵۶ ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه در رده اول ایستاد و مدال طلا را کسب کرد.

شاهین ایزدیار هم با زمان ۵۷ ثانیه و ۹۴ صدم ثانیه در رده سوم قرار گرفت و مدال برنز را بدست آورد.

ضیغمی نژاد موفق شد با بالاترین ثبت زمان، رکورد بازی های آسیایی را بشکند و به نام خود ثبت کند.

وی پیش از این دو مدال طلای دیگر آورده بود و موفق به کسب سومین طلا شد.

کوچک‌ترین شناگر ایران به مدال نقره پاراآسیایی دست یافت

ابوالفضل ظریف کوچک‌ترین شناگر کاروان ایران در ماده ۵۰ متر آزاد به مدال نقره دست یافت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های روز سوم شنا بازی‌های پاراآسیایی در هانگژو چین، ابوالفضل ظریف با ۱۶ سال سن در ماده ۵۰ متر آزاد کلاس S۹ به مدال نقره دست یافت.

شناگر ۱۶ ساله کشورمان موفق شد با زمان ۲۶ ثانیه و ۴۶ صدم ثانیه عنوان دوم و مدال نقره را به‌دست آورد.

وی در مرحله مقدماتی هم بالاتر از سایر حریفانش با اقتدار راهی فینال شده بود.

مدال‌های ایزدیار در پاراآسیایی به ۲۴ رسید

مرحله فینال رقابت‌های پاراشنا چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی در کلاس S۱۰ کرال پشت عصر امروز پنجشنبه در سالن شنا ورزشگاه ژیمناستیک شهر هانگژو چین برگزار شد و طی آن شاهین ایزدیار به آب زد.

در این مرحله که هشت شناگر حضور داشتند شاهین ایزدیار با زمان یک دقیقه و ۸ ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز را از آن خود کرد. شناگر قزاقستانی با یک دقیقه و ۵ ثانیه و ۴۲ صدم ثانیه اول شد و ورزشکاری از ژاپن با یک دقیقه و ۷ ثانیه و ۶۵ صدم ثانیه دوم شد و مدال نقره را برگردن آویخت.

نقره پاراشنا بر گردن شناگر ۱۶ ساله ایران

در ادامه رقابت‌های روز سوم پاراشنای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، ابوالفضل ظریف در ماده ۵۰ متر آزاد کلاس S۹ به رقابت با شناگران پرداخت که موفق شد با زمان ۲۶ ثانیه و ۴۶ صدم ثانیه عنوان دوم و مدال نقره را بدست آورد. وی در مرحله مقدماتی هم بالاتر از سایر حریفانش با اقتدار راهی فینال شده بود.

دو برنز دیگر برای تیم پاراشنای ایران در هانگژو

شناگران ایران در فینال ماده ۱۰۰ متر کرال پشت و ۱۰۰ متر آزاد بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به دو مدال برنز دست یافتند.

در ادامه مسابقات پاراشنای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، فینال ماده ۱۰۰ متر شنای کرال پشت کلاس S۹ با حضور ابوالفضل نگارستانی و ابوالفضل ظریف‌پور و فینال ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۲ با حضور محمدحسین کریمی برگزار شد.

در این رقابت نگارستانی با ثبت زمان ۱:۰۹.۰۰ توانست رده سوم را از آن خود کرده و به مدال برنز برسد. ظریف‌پور نیز با ثبت زمان ۱:۰۹.۲۷ در مکان چهارم ایستاد.

در ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۲ نیز محمد حسین کریمی با ثبت زمان ۵۹.۱۷ در رده سوم ایستاد و به دومین برنز خود رسید.

مدال‌های ایزدیار در پاراآسیایی به ۲۴ رسید

مرحله فینال رقابت‌های پاراشنا چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی در کلاس S۱۰ کرال پشت عصر امروز پنجشنبه در سالن شنا ورزشگاه ژیمناستیک شهر هانگژو چین برگزار شد و طی آن شاهین ایزدیار به آب زد.

در این مرحله که هشت شناگر حضور داشتند شاهین ایزدیار با زمان یک دقیقه و ۸ ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز را از آن خود کرد. شناگر قزاقستانی با یک دقیقه و ۵ ثانیه و ۴۲ صدم ثانیه اول شد و ورزشکاری از ژاپن با یک دقیقه و ۷ ثانیه و ۶۵ صدم ثانیه دوم شد و مدال نقره را برگردن آویخت.

صعود ملی پوشان ایران به فینال ماده ۱۰۰ متر پروانه و ۱۰۰ مترکرال پشت

رقابتهای پاراشنا چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی صبح امروز جمعه پیگیری شد و طی آن سینا ضیغمی‌نژاد و شاهین ایزدیار در ماده ۱۰۰ متر شنای پروانه در کلاس S۱۰ به آب زدند.

در پایان دور مقدماتی ضیغمی‌نژاد با رکورد ۱:۱۰.۰۳ توانست به عنوان نفر پنجم به فینال صعود کند. ایزدیار نیز با رکورد ۱:۱۰.۰۳ توانست در جایگاه ششم قرار بگیرد تا او نیز به فینال راه کرده باشد.

فینال ماده ۱۰۰ متر پروانه کلاس S۱۰ عصر امروز جمعه برگزار خواهد شد.

صعود شناگران جوان ایران به فینال پاراشنای ۱۰۰ متر کرال پشت

در ادامه مسابقات پاراشنای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، ابوالفضل نگارستانی و ابوالفضل ظریف‌پور دو شناگر جوان کشورمان در مرحله مقدماتی ماده ۱۰۰ متر کرال پشت کلاس S۱۰ شرکت کردند. نگارستانی در این رقابت در گروه اول قرار داشت و توانست با رکورد ۱:۰۸.۶۵ به عنوان نفر دوم لیست نهایی، راهی فینال این ماده شود. ظریف‌پور شناگر ۱۶ ساله کشورمان نیز در گروه دوم موفق شد با رکورد ۱:۱۰.۳۷ در مکان سوم لیست نهایی قرار گرفته و خودش را به فینال برساند.

فینال این دسته عصر امروز برگزار خواهد شد.

صعود کریمی به دو فینال ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد

در آخرین روز از مسابقات پاراشنای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، محمدحسین کریمی شناگر ایران در دو مرحله مقدماتی در ماده‌های ۱۰۰ متر آزاد و ۵۰ متر آزاد به آب زد. او در ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۲ موفق شد با رکورد ۱:۰۱.۰۷ به عنوان نفر چهارم راهی رقابت فینال شود. کریمی در ادامه، در رقابت ماده ۵۰ متر آزاد کلاس S۱۳ شرکت کرد و توانست با رکورد ۲۷.۶۸ به عنوان نفر هشتم، به فینال برسد. رقابت‌های فینال این دو ماده عصر امروز برگزار می‌شود.

پاراتیراندازی

در نخستین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو رقیه شجاعی، ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران، در تفنگ ۱۰ متر بادی زنان (کلاس SH۱) در کنار یازده تیرانداز رقابت کرد. او با کسب امتیاز ۶۲۳.۸ در رده چهارم ایستاد و فینالیست شد.

در ادامه مسابقات پاراتیراندازی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نمایندگان ایران در ماده ۵۰ متر تپانچه در خط آتش ایستادند. فائزه احمدی با رکورد ۵۲۸.۷ در رده هفتم ایستاد و فینالیست شد و در نهایت این ورزشکار در فینال ماده ۵۰ متر تپانچه در خط آتش ایستاد و با رکورد ۱۵۳.۶ پنجم شد و به مدال نرسید.

مسابقات فینال ماده تپانچه بادی ۱۰ متر Sh۱ با رقابت سه ورزشکار کشورمان با حریفانی از هند، کره جنوبی چین و ازبکستان رقابت کردند که در پایان فائزه احمدی با کسب ۲۳۶.۲ امتیاز به مدال طلا رسید ساره جوانمردی با ۲۳۳ امتیاز در جایگاه دوم قرار گفت و صاحب مدال نقره شد. نسرین شاهی هم عنوان چهارم را کسب کرد.

نسرین شاهی در این ماده با رکورد ۵۲۵.۵ نهم شد و محمدرضا میرشفیعی با رکورد ۴۹۷.۳ در رده پانزدهم ایستاد و این دو تیرانداز از رسیدن به فنال بازماندند.

ملی‌پوش تیراندازی به فینال بازی‌های پاراآسیایی نرسید

معصومه خدابخشی، ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران، در ماده (R۹) تفنگ ۵۰ متر درازکش مختلط Sh۱ مسابقه داد و با ۶۱۳.۳ امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند. تیراندازان تایلند، کره جنوبی، چین و امارات به فینال این ماده راه یافتند.

خدابخشی با اختلاف یک امتیاز از رسیدن به فینال بازماند. او در ماده‌ای رقابت کرد که تخصصی او نبود و مسابقه اصلی او روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

سه بانوی پاراتیرانداز فینالیست شدند

مسابقات مقدماتی ماده تپانچه بادی ۱۰ متر Sh۱ با حضور ۲۲ تیرانداز برگزار شد که در پایان ساره جوانمردی با کسب ۵۶۸.۱۴ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت. فائزه احمدی و نسرین شاهی هم در رده های پنجم و ششم قرار گرفتند و به فینال راه یافتند.

ساره جوانمردی به همراه نوزاد سه ماهه اش روی سکوی دوم رفت.

مدال نقره بر گردن نوزاد سه ماهه ایرانی! / برنامه کامل و لینک پخش زنده مسابقات ورزشکاران ایران در پاراآسیایی هانگژو + جدول

میرشفیعی در تپانچه بادی ۱۰ متر چهاردهم شد

نماینده پاراتیراندازی ایران در مسابقات ماده تپانچه بادی ۱۰ متر Sh۱ عنوان چهاردهم را کسب کرد. محمدرضا میرشفیعی، ملی پوش پاراتیراندازی ایران، در ماده (P۱) تپانچه بادی ۱۰ متر Sh۱ به مصاف حریفان رفت و با ۵۵۱ امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند.

در این ماده ۲۱ نفر از کشورهای چین، هند، سنگاپور، ازبکستان، امارات، هنگ‌کنگ، تایلند، قزاقستان، چین‌تایپه، مغولستان، کره جنوبی و ایران رقابت کردند که محمدرضا میرشفیعی با ۵۵۱ امتیاز چهاردهم شد.

در این ماده ورزشکاران چین، هند، سنگاپور و کره جنوبی به فینال رسیدند.

غلامرضا رحیمی به مدال طلای پاراتیراندازی رسید

فینال رقابت‌های پاراتیراندازی با کمان بخش ریکرو مردان عصر امروز جمعه بین غلامرضا رحیمی و حریف ژاپنی در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی فویانگ شهر هانگژو برگزار شد و طی آن ملی پوش ایران طلایی شد.

در این دیدار جذاب و تماشایی دو تیرانداز با تساوی ۵ به ۵ به تیر طلایی رفتند که در این بخش غلامرضا رحیمی بهتر عمل کرد و برنده این مسابقه شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

پیش از این علی سینا منشازاده و زهرا نعمتی هم تیم ملی پاراتیراندازی با کمان ایران را صاحب مدال طلا کرده بودند.

معصومه خدابخشی در مسابقات پاراتیراندازی به فینال نرسید

مسابقات پاراتیراندازی چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی در تفنگ مختلط ۱۰ متر sh۲ امروز جمعه در سالن تیراندازی مجموعه ورزشی فویانگ شهر هانگژو برگزار شد و طی آن معصومه خدابخشی به رقابت با ۲۰ حریف خود پرداخت.

در پایان این مسابقه، خدابخشی با ثبت امتیاز ۶۲۸/۶ عنوان هجدهم را کسب کرد و از راهیابی به فینال بازماند. تیراندازان تایلند، کره جنوبی، ژاپن، چین و هند به مرحله فینال راه پیدا کردند. در ادامه رقابت های پاراتیراندازی امروز رقیه شجاعی در تفنگ ۵۰ متر sh۱ رقابت خواهد کرد.

پاراتیرو کمان

رقابت‌های تعیین جایگاه کامپوند زنان و مردان و تیرکمان انفرادی W۱ در بازی‌های پاراآسیایی برگزار شد.

کمانداران کشورمان در بخش‌های کامپوند زنان و مردان و تیرکمان انفرادی W۱ به مصاف حریفان رفتند تا جایگاه خود را برای رقابت اصلی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مشخص کنند.

در بخش کامپوند زنان فرزانه عسگری با ۴۴۵ امتیاز در رده هفتم جای گرفت و مریم یاورپور نیز با ۴۴۳ امتیاز جایگاه نهم را به دست آورد. ۲۴ کماندار در این رقابت‌ها حضور داشتند.

در بخش کامپوند مردان نیز ۳۱ نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند که هادی نوری با ۴۶۱ امتیاز ششم شد. رمضان بیابانی با ۴۶۰ امتیاز در رده هفتم قرار گرفت و علی‌سینا منشازاده نیز با ۴۵۲ امتیاز جایگاه چهاردهم را به خود اختصاص داد.

محمدرضا زندی نیز در بخش W۱ با کسب ۴۳۱ امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

رقابت‌های اصلی تیراندازان در بخش ریکرو و W۱ فردا برگزار خواهد شد.

محمدرضا عرب عامری با ثبت امتیاز ۶۶۷ در دور مقدماتی توانست رکورد ریکرو پارا تیراندازی با کمان را بشکند و خود را به عنوان رکورددار جدید این رشته معرفی کند.
پیش از این کمانداری از فرانسه با ۶۶۵ امتیاز رکورددار بود.

هم‌چنین تیم دوبل ایران با ترکیب محمد عرب عامری و غلامرضا رحیمی با امتیاز ۱۳۱۳ توانستند رکورد دوبل جهان را از آن خود کنند. پیش از این، رکورد دوبل جهان در اختیار تیم چک با امتیاز ۱۲۷۶ بود.


صعود زهرا نعمتی به نیمه‌نهایی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

زهرا نعمتی در مرحله یک هشتم نهایی ریکرو به مصاف نماینده هند رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید.

اودر یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از تایلند رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. نعمتی روز جمعه در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف کمانداری از هند می‌رود.

سمیه رحیمی در مرحله یک هشتم نهایی ریکرو به مصاف نماینده اندونزی رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از چین رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

مریم یاورپور در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند به مصاف نماینده فیلیپین رفت و با نتیجه ۱۳۵ بر ۱۳۱ به برتری رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از سنگاپور رفت و با نتیجه ۱۴۳ بر ۱۴۱ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

فرزانه عسگرپور در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند به مصاف نماینده تایلند رفت و با نتیجه ۱۴۲ بر ۱۳۳ به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از چین رفت و با نتیجه ۱۴۴ بر ۱۳۹ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

صعود سه تیم از ایران به نیمه‌نهایی مسابقات پارا تیراندازی با کمان

تیم دوبل ریکرو بانوان با ترکیب زهرا نعمتی و سمیه رحیمی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با نتیجه ۶ بر صفر مقابل تایلند به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.
تیم ایران فردا در نیمه‌نهایی به مصاف تیم اندونزی می‌رود.

دوبل کامپوند بانوان نیز با ترکیب مریم یاورپور و فرزانه عسگری در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با نتیجه ۱۴۲ بر ۱۱۹ مقابل چین‌تایپه به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. تیم ایران فردا در نیمه‌نهایی به مصاف تیم چین می‌رود.

تیم دوبل ریکرو مردان با ترکیب محمدرضا عرب عامری و غلامرضا رحیمی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با نتیجه ۶ بر صفر مقابل مغولستان به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. تیم ایران فردا به مصاف تایلند می‌رود.

تیم دوبل کامپوند مردان با ترکیب علی سینا منشازاده و هادی نوری در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۵۰ مقابل چین‌تایپه شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

صعود تیم‌های میکس ایران به نیمه‌نهایی مسابقات پاراتیراندازی با کمان

همچنین تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب زهرا نعمتی و محمدرضا عرب عامری در یک چهارم نهایی مسابقات به مصاف تیم اندونزی رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید. تیم ایران روز پنجشنبه در نیمه‌نهایی به مصاف تیم تایلند می‌رود.

تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب هادی نوری و مریم یاورپور در یک چهارم نهایی مسابقات به مصاف تیم تایلند رفت و با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۴۹ به پیروزی رسید. ایران روز پنجشنبه در نیمه‌نهایی به مصاف تیم هند می‌رود.

راهیابی ۳ کماندار ایران به مرحله نیمه‌نهایی

علی سینا منشازاده در یک‌شانزدهم نهایی مسابقات کامپوند به مصاف نماینده هنگ‌کنگ رفت و با نتیجه ۱۴۵ بر ۱۳۳ به پیروزی رسید. او در یک‌هشتم نهایی به مصاف نماینده ژاپن رفت و با نتیجه ۱۴۸ بر ۱۳۸ به پیروزی رسید. منشازاده در یک‌چهارم نهایی به مصاف نماینده چین رفت و پس از تساوی ۱۴۴ - ۱۴۴ در تیر طلایی موفق به شکست این حریف و راهی دور نیمه‌نهایی شد. او روز جمعه در نیمه‌نهایی به مصاف کمانداری از اندونزی می‌رود.

هادی نوری در یک‌هشتم نهایی مسابقات کامپوند به مصاف کمانداری از کره‌ جنوبی رفت و با نتیجه ۱۴۳ بر ۱۳۷ به برتری رسید. نوری در یک‌چهارم نهایی به مصاف نماینده هند رفت و با نتیجه ۱۴۶ بر ۱۳۷ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

محمدرضا عرب‌عامری در یک‌هشتم نهایی مسابقات ریکرو به مصاف کمانداری از مغولستان رفت و با نتیجه هفت بر سه به پیروزی رسید. او در یک‌چهارم نهایی به مصاف نماینده ژاپن رفت و با نتیجه شش بر دو شکست خورد از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

غلامرضا رحیمی، دیگر نماینده ایران، در یک‌هشتم نهایی مسابقات ریکرو به مصاف کمانداری از هند رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید. رحیمی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف نماینده چین‌تایپه رفت و با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی روز جمعه در نیمه نهایی به مصاف کمانداری از چین می‌رود.

محمدرضا زندی در ماده W۱ یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۳۶ بر ۱۲۹ به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. زندی شنبه و در نیمه نهایی به مصاف کمانداری از چین می‌رود.

۱۹ طلا در سبد ایران / برنامه کامل و لینک پخش زنده مسابقات ورزشکاران ایران در پاراآسیایی هانگژو + جدول

ایران در مسابقات دوبل کامپوند زنان به مدال برنز رسید

تیم دوبل کامپوند بانوان ایران در دیدار رده‌بندی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با غلبه بر کره جنوبی به مدال برنز رسید.

دیدار رده‌بندی مسابقات دوبل کامپوند بانوان پاراتیراندازی با کمان بین ایران و کره جنوبی برگزار شد.

تیم ایران با ترکیب مریم یاورپور و فرزانه عسگری در یک رقابت مهیج تیم کره جنوبی را با نتیجه ۱۵۱-۱۳۸ شکست داد و به مدال برنز این دوره از رقابت‌ها دست یافت.

تیم دوبل ریکرو مردان ایران با غلبه بر چین طلایی شد

تیم دوبل ریکرو مردان پاراتیراندازی با کمان ایران با پیروزی پنج بر سه برابر چین مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به ارمغان آورد.

تیم‌های ایران و چین به ترتیب با برتری در برابر تایلند و هند در مرحله نیمه نهایی به دیدار فینال دوبل ریکرو مردان راه یافته بودند.

در این دیدار مهیج، تیم ایران متشکل از محمدرضا عرب‌عامری و غلامرضا رحیمی، تیم چین میزبان را که از حمایت قابل توجه تماشاگرانش هم بهره می‌برد، با نتیجه پنج بر سه شکست داد تا اولین طلای پاراتیراندازی با کمان ایران در این رقابت‌ها به ثبت برسد.

تیم دوبل ریکرو بانوان ایران به مدال نقره رسید

دیدار فینال ریکرو بانوان پارا تیراندازی با کمان چهارمین دوره بازی‌های پارا آسیایی هانگژو بین ایران و چین برگزار شد. در دیدار فینال تیم ایران با ترکیب زهرا نعمتی و سمیه رحیمی در یک رقابت مهیج و نزدیک مقابل تیم میزبان ۵ بر ۴ مغلوب شد و به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.

تیم ایران با پیروزی بر اندونزی به دیدار پایانی راه یافته بود و تیم چین هم کره جنوبی را در مرحله نیمه نهایی شکست داده بود.

بانوی کماندار یزدی در بازی های پاراآسیایی هانگژو به مدال برنز دوبل کامپوند دست یافت.

«مریم یاورپور» بانوی کماندار یزدی در بازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ به مدال برنز دوبل کامپوند دست یافت.

رقابت های پاراتیراندازی با کمان بازی های پاراآسیایی هانگژو در حالی پیگیری شد که تیم دوبل کامپوند بانوان با ترکیب «مریم یاورپور و فرزانه عسگری» در نیمه‌نهایی به مصاف تیم چین رفت.

تیم دختران ایران در این مرحله با نتیجه ۱۵۱ بر ۱۴۹ نتیجه را به تیم کشور میزبان واگذار کرد و از راهیابی به فینال بازماند.

تیم ایران برای کسب مدال برنز به مصاف تیم کره‌جنوبی رفت و با نتیجه ۱۵۱ بر ۱۳۸ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

صعود زهرا نعمتی و عرب عامری به فینال هانگژو

مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تیرو کمان در بخش تیمی میکس ریکرو پیگیری شد و کمانداران ایران متشکل از زهرا نعمتی و محمدرضا عرب عامری به مصاف رقیبانی از تایلند رفتند که در پایان، ملی پوشان ایران در نبردی حساس با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز شدند.

کمانداران ایران در بخش تیمی میکس ریکرو، با این برد راهی فینال شده و مدال نقره خود را قطعی کردند.

طلای جذاب زهرا نعمتی و عرب عامری در تیروکمان

مرحله فینال رقابت های تیرو کمان در بخش تیمی میکس ریکرو ادامه یافت و کمانداران ایران متشکل از زهرا نعمتی و محمدرضا عرب عامری به مصاف رقیبانی از چین رفتند.

ملی پوشان ایران در نبردی حساس و دیدنی با نتیجه ۶ بر ۲ صفر (۳۸ بر ۳۵) پیروز شدند.

کمانداران کشورمان با این برد مدال طلا را بدست آوردند تا چینی ها در این ماده ناکام بمانند.

تیراندازان کامپوند میکس ایران به برنز آسیا رسیدند

مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تیروکمان در بخش تیمی میکس کامپوند پیگیری شد و کمانداران ایران متشکل از مریم یاورپور و هادی نوری به مصاف رقیبان هندی رفتند و با نتیجه ۱۵۵ بر ۱۴۵ شکست خوردند.

تیراندازان کامپوند میکس ایران به برنز آسیا رسیدند

نکته جالب در تیم هند، ورزشکار دختر ۱۶ساله این تیم بود که دو دست نداشت و با کمک پا و دهانش، تیر را از کمان به سمت هدف می‌انداخت و اغلب امتیاز ۱۰ را کسب کرد.

در مرحله رده‌بندی رقابت‌های تیروکمان در بخش تیمی میکس کامپوند، کمانداران ایران متشکل از مریم یاورپور و هادی نوری به مصاف رقیبانی از کره جنوبی رفتند و در این نبرد جذاب و دیدنی با نتیجه ۱۵۲ بر ۱۵۰ پیروز شدند. کمانداران ایران با این برد به مدال برنز دست یافتند.

فینال این رشته را چین و هند برگزار می‌کنند.

کسب مدال برنز در پاراتیروکمان

در آخرین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، زندی نیکو روزبهانی در رشته‌های تیراندازی با کمان و پارا وزنه برداری برنز گرفتند.

در رقابتهای تیراندازی با کمان چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی در کلاس w۱ در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی فویانگ شهر هانگژو، محمدرضا زندی در نیمه‌نهایی مسابقات پارا تیراندازی با کمان و در کلاس W۱، مقابل کمانداری از چین با نتیجه ۱۳۷ بر ۱۳۶ شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.

زندی در دیدار رده بندی به مصاف نماینده ای از ژاپن رفت و با نتیجه ۱۳۶ بر ۱۳۰ به پیروزی رسید و مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

زندی از صعود به فینال باز ماند

رقابتهای تیراندازی با کمان چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی در کلاس w۱ در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی فویانگ شهر هانگژو در حال برگزاری است.

محمدرضا زندی، تنها نماینده کشورمان در نیمه‌نهایی مسابقات پارا تیراندازی با کمان و در کلاس W۱، مقابل کمانداری از چین با نتیجه ۱۳۷ بر ۱۳۶ شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.

وی در دیدار رده بندی به مصاف نماینده ژاپن می‌رود.

کسب مدال طلا پاراتیراندازی با کمان توسط علی سینا منشازاده

دیدار فینال رقابتهای تیراندازی با کمان چهارمین دوره بازیپهای پاراآسیایی در بخش کامپوند امروز جمعه در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی فویانگ شهر هانگژو برگزار شد و طی آن علی سینا منشازاده به مصاف حریفی از هند رفت.

در پایان این مسابقه که مثل دو دیدار گذشته این ملی پوش ایران بسیار نزدیک و مهیج دنبال شد، کار دو ورزشکار پس از تساوی در عدد ۱۴۴ به تیر طلایی کشیده شد که طی آن منشازاده از حریفش بهتر عمل کرد و با زدن تیر ۱۰ امتیازی برنده این مسابقه شد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

علی سینا منشازاده به فینال مسابقات کامپوند راه یافت

ملی پوش تیراندازی با کمان ایران به دیدار فینال مسابقات کامپوند این رشته در چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی راه یافت.

مرحله نیمه نهایی رقابتهای تیراندازی با کمان چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی در بخش کامپوند امروز جمعه در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی فویانگ شهر هانگژو برگزار شد و طی آن علی سینا منشازاده به مصاف حریفی از اندونزی رفت.

در پایان این مسابقه که بسیار نزدیک و مهیج دنبال شد، کار دو ورزشکار پس از تساوی در عدد ۱۴۵ به تیر طلایی کشیده شد که طی آن منشازاده از حریفش بهتر عمل کرد و با زدن تیر ۱۰ امتیازی برنده این مسابقه شد و به فینال راه یافت.

زهرا نعمتی طلایی شد

دیدار فینال مسابقات پاراتیراندازی با کمان چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در بخش ریکرو، امروز جمعه بین زهرا نعمتی و حریف چینی در سایت تیراندازی مجموع ورزشی فویانگ برگزار شد.

در این دیدار مهیج که حریف چینی از حمایت تماشاگران برخوردار بود، نعمتی توانست مدال طلا را از چنگ رقیب دربیاورد و با پیروزی ۲۶ بر ۲۵ به مدال طلا دست پیدا کند. نعمتی در شرایطی گام در دیدار فینال گذاشت که در مسابقه نیمه نهایی به راحتی حریفی از هند را شکست داده بود.

والیبال نشسته زنان

تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران در مسابقه با کره جنوبی با ترکیب معصومه زارعی، فاطمه جهانی، بتول خلیل‌زاده، زهرا نجاتی، فرزانه حیدری و مهری فلاحی به عنوان لیبرو به میدان رفت.

ست اول را شیرزنان ایران ۲۵ بر ۱۰ پیروز شدند. ست دوم نیز با نتیجه ۲۵ بر یازده به سود ایران به پایان رسید و در ست سوم نیز شاگردان لیلا بریانیان با نتیجه ۲۵ بر شش حریف خود را شکست دادند تا در گام اول برای همه رقبا خط و نشان بکشند.

پیروزی ۴۷ دقیقه‌ای والیبال نشسته زنان ایران برابر مغولستان

تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در دومین بازی خود، عصر امروز به مصاف مغولستان رفت و در سه ست متوالی حریف را مغلوب کرد.

معصومه زارعی، زینب ملکی، فرزانه حیدری، مهری فلاحی، زهرا نجاتی عارف و فاطمه جهانی ترکیب اولیه ایران در این دیدار بودند.

شاگردان لیلا بریانیان در این دیدار، ست اول را در مدت کوتاه ۱۳ دقیقه با برتری قاطع ۲۵-۴ سپری کردند.

ست دوم هم برد ۲۵ - ۱۸ ایران در مدت ۲۰ دقیقه رقم خورد.

ملی پوشان ایران ست سوم را ۲۵-۶ ظرف مدت ۱۴ دقیقه برنده شدند و در نهایت برتری ۳-۰ ایران در مدت ۴۷ دقیقه در این بازی بدست آمد.

شکست والیبال نشسته بانوان مقابل چین

۱۹ طلا در سبد ایران / برنامه کامل و لینک پخش زنده مسابقات ورزشکاران ایران در پاراآسیایی هانگژو + جدول

تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران مقابل چین، قهرمان دور قبل این بازی‌ها نتیجه را سه بر صفر واگذار کرد. ایران دو دیدار قبل خود مقابل کره جنوبی و مغولستان را با پیروزی پشت سر گذاشته بود.

معصومه زارعی، زینب ملکی، زهرا نجاتی، فرزانه حیدری، بتول خلیل‌زاده، مهری فلاحی و فاطمه جهانی ترکیب اولیه ایران در این دیدار بودند.

دختران ملی‌پوش والیبال نشسته ایران، ست اول را در دیداری جذاب و نفس‌گیر ۲۵ بر ۲۰ واگذار کردند. ست دوم در حالی که رقابت تا امتیاز ۱۰ نزدیک بود ولی در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۳ به سود قهرمان دور قبل بازی‌ها به اتمام رسید. ست سوم نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۰ به نفع چین تمام شد.

تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران در چهارمین دیدار خود از بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، برابر ژاپن به پیروزی رسید و با این نتیجه مدال خود را قطعی کرد.

ملی پوشان ایران این مسابقه را در سه ست متوالی با نتایج ۲۵-۱۵، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۱۷ به سود خود خاتمه دادند.

ایران در بازی اول کره جنوبی را برد، سپس از سد مغولستان گذشت و در بازی سوم برابر چین میزبان شکست خورد. ملی پوشان ایران در چهارمین مسابقه ژاپن قدرتمند را شکست دادند.

آخرین بازی تیم ملی ایران فردا برابر تایلند خواهد بود. تیم بانوان ایران در حال حاضر پس از چین در رتبه دوم جدول است. در این دوره از رقابت ها شش تیم حضور دارند که بصورت دوره‌ای با هم بازی می کنند.

مدال والیبال نشسته زنان ایران در هانگژو قطعی شد

تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران در چهارمین دیدار خود از بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، برابر ژاپن به پیروزی رسید و با این نتیجه مدال خود را قطعی کرد.

ملی پوشان ایران این مسابقه را در سه ست متوالی با نتایج ۲۵-۱۵، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۱۷ به سود خود خاتمه دادند.

ایران در بازی اول کره جنوبی را برد، سپس از سد مغولستان گذشت و در بازی سوم برابر چین میزبان شکست خورد. ملی پوشان ایران در چهارمین مسابقه ژاپن قدرتمند را شکست دادند.

آخرین بازی تیم ملی ایران فردا برابر تایلند خواهد بود. تیم بانوان ایران در حال حاضر پس از چین در رتبه دوم جدول است. در این دوره از رقابت ها شش تیم حضور دارند که بصورت دوره‌ای با هم بازی می کنند.

نایب قهرمانی تیم والیبال نشسته بانوان ایران

در روز پایانی مسابقات والیبال نشسته در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، صبح امروز تیم بانوان ایران مقابل تایلند به میدان رفت و با برتری ۳ بر صفر مقابل این تیم به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره رسید.

ایران در این رقابت با نتایج ۲۵ بر ۱۱، ۲۵ بر ۱۰ و ۲۵ بر ۷ از سد تایلند گذشت و مدال نقره را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

مسابقات والیبال نشسته بانوان با حضور ایران، کره جنوبی، ژاپن، چین، تایلند و مغولستان به صورت دوره‌ای برگزار شد و تیم ایران با ۴ برد و تنها یک شکست مقابل چین، با ۱۲ امتیاز در رده دوم ایستاد.

شطرنج

تیم ملی شطرنچ ایران که با ۱۶ ورزشکار در بازی‌های پاراآسیایی شرکت کرده، از صبح امروز رقابت‌هایش را آغاز کرد.

در دور نخست این رقابت‌ها، ۱۶ ورزشکار ایران به میدان رفتند که در پایان ۱۱ برد، دو مساوی و سه شکست حاصل کار شطرنج‌بازان ایران در دور نخست بود.

در بخش استاندارد، شطرنج‌بازها هر روز دو مسابقه را پشت سر می‌گذارند.

نتایج شطرنج در روز دوم؛ ۱۴ برد، ۵ تساوی و ۱۳ شکست در دورهای سوم و چهارم

همچنین نتایج شطرنج‌بازان ایران در دورهای سوم و چهارم در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مشخص شد.

در کلاس PI و در دور سوم فاطمه بیات مقابل نماینده چین پیروز شد، اما در دور چهارم به حریف هندی باخت.

در کلاس VI-B۱ و دور سوم محمدرضا علیزاده به علیرضا قورچی بیگی باخت و هادی مشیرآبادی برابر حریفی از مغولستان به برتری دست یافت. در دور چهارم نیز علیرضا قورچی بیگی مقابل نماینده ویتنام به تساوی رسید و هادی مشیرآبادی به همراه محمدرضا علیزاده به حریفانی از ازبکستان و ویتنام باختند.

در کلاس VI-B۲/B۳ و در دور سوم امیر ربی خوراسگانی مقابل نماینده ترکمنستان به تساوی رسید و مجید باقری به همراه حمزه مصلح رشت آبادی به حریفانی از فیلیپین باختند. در دور چهارم نیز امیر ربی خوراسگانی از سد نماینده هند گذشت و مجید باقری به همراه حمزه مصلح همین نتیجه برد را مقابل نمایندگان چین و مغولستان کسب کردند.

در کلاس PI مردان و در دور سوم، امیر کچیان حریفی از تایلند را شکست داد، مجید کاظمیان مقابل شطرنج باز قزاقستانی به تساوی رسید و امید ذاکری به نماینده مغولستان باخت. همچنین در دور چهارم امیر کچیان مقابل نماینده قزاقستان مساوی کرد، ابوالفضل کاظمیان و امید ذاکری مقابل حریفانی از قرقیزستان و بنگلادش پیروز شدند.

در کلاس VI-B۱و در دور سوم، ملیحه صفایی حریف اهل ویتنام را مغلوب کرد، سمیرا آقایی نماینده اندونزی را از پیش‌رو برداشت و لیلا زارع زاده برابر نماینده هند به تساوی بسنده کرد. همچنین در دور چهارم ملیحه صفایی و لیلا زارع زاده از سد نمایندگان اندونزی و هند گذشتند و سمیرا آقایی به حریفی از ویتنام باخت.

در کلاس VI-B۲/B۳ و در دور سوم، عاطفه نقوی نماینده اندونزی را شکست داد، فاطمه رحیمی به همراه مریم رحیم زاده به شطرنج بازانی از اندونزی باختند. در دور چهارم نیز عاطفه نقوی، مریم رحیم زاده و فاطمه حریفی به ترتیب مقابل نمایندگان اندونزی، ویتنام و ویتنام شکست خوردند.

۱۸ برد، ۴ تساوی و ۱۰ شکست شطرنج بازان در دورهای اول و دوم

در جریان مسابقات شطرنج‌ بازی‌های پارا آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، نمایندگان ایران در دورهای اول و دوم بخش سرعت مقابل حریفان خود قرار گرفتند که طی آن ۱۸ پیروزی، ۱۰ شکست و ۴ تساوی حاصل تلاش ملی پوشان ایران شد. رقابت‌های شطرنج در بخش سرعت در ۷ دور برگزار می‌شود که نتایج کامل دورهای اول و دوم آن به شرح زیر است:

در کلاس VI-B۱ و در دور اول محمدرضا علیزاده مقابل نماینده چین پیروز شد و علیرضا قورچی بیگی مقابل برابر حریفی از تایلند مغلوب شد و هادی مشیرآبادی به نماینده هندوستان باخت.

در دور دوم نیز علیرضا قورچی بیگی مقابل نماینده تاجیکستان پیروز شد. محمدرضا علیزاده نماینده چین را شکست داد و هادی مشیرآبادی برابر نماینده مغولستان به پیروزی رسید.

در کلاس VI-B۲/B۳ و در دور اول امیر ربی خوراسگانی مقابل نماینده تاجیکستان به پیروزی رسید. مجید باقری برابر نماینده اندونزی به تساوی رسید. حمزه مصلح رشت آبادی به حریفی از ترکمنستان باخت.

در دور دوم نیز امیر ربی خوراسگانی نتوانست از سد نماینده اندونزی بگذرد و شکست خورد. مجید باقری مقابل نماینده تاجیکستان مغلوب شد. حمزه مصلح مقابل حریف چینی به پیروزی رسید.

در کلاس PI و در دور اول ، امیر کچیان مقابل حریفی از اندونزی به تساوی رسید، ابوالفضل کاظمیان برابر شطرنج باز تایلندی پیروز شد. امید ذاکری برابر نماینده هندوستان به پیروزی رسید و فاطمه بیات برابر حریف قزاقستانی شکست خورد.

در دور دوم امیر کچیان مقابل نماینده اندونزی شکست خورد، ابوالفضل کاظمیان برابر حریف قزاقستانی پیروز شد، امید ذاکری به نماینده فیلیپین باخت و فاطمه بیات مغلوب نماینده هندوستان شد.

در کلاس VI-B۱و در دور پنجم ، لیلا زارع زاده و ملیحه صفایی برابرحریفانی از اندونزی به پیروزی رسیدند و سمیرا آقایی مقابل حریفی از ویتنام به تساوی رسید.

در دور دوم لیلا زارع زاده مقابل شطرنج باز ازبکستان به پیروزی رسید و سمیرا آقایی با نماینده هندوستان به تساوی رضایت داد و ملیحه صفایی مقابل ویتنام پیروز شد.

در کلاس VI-B۲/B۳ و در دور اول ، عاطفه نقوی مقابل نماینده فیلیپین پیروزشد.فاطمه رحیمی برابر نماینده تایلند به پیروزی رسید. مریم رحیم زاده هم نماینده مغولستان را شکست داد.

در دور دوم نیز عاطفه نقوی مقابل دیگر نماینده کشورمان مریم رحیم زاده به پیروزی رسید و فاطمه رحیمی برابر نماینده هندوستان به پیروزی دست یافت.

۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز به شطرنج‌بازان ایران رسید

شطرنج‌بازان ایران صبح پنجشنبه در دور هفتم (پایانی) بخش استاندارد مقابل حریفانشان قرار گرفتند که در آن ۱۰ پیروزی، پنج شکست و یک تساوی حاصل تلاش ملی‌پوشان ایران بود.

پس از پایان رقابت‌های پنجشنبه و در بخش استاندارد دو مدال طلا به خانم ملیحه صفایی در بخش انفرادی و تیمی b۱ بانوان رسید. سه مدال نقره توسط امیر ربی در بخش انفرادی، تیمی b۲ و b۳ بانوان و تیمی b۲ و b۳ آقایان به دست آمد و دو مدال برنز به علیرضا قورچی‌بیگی در بخش انفرادی و تیمی b۱ آقایان رسید. نتایج کامل دور هفتم به شرح زیر است:

در کلاس VI-B۱ مردان، محمدرضا علیزاده مقابل نماینده ویتنام پیروز شد. علیرضا قورچی‌بیگی برابر حریفی از ویتنام به برتری دست یافت و هادی مشیرآبادی نماینده چین را شکست داد.

در کلاس VI-B۲/B۳ امیر ربی خوراسگانی مقابل نماینده هندوستان به پیروزی رسید. مجید باقری مغلوب نماینده اندونزی شد. حمزه مصلح رشت‌آبادی برابر حریفی مغولستان پیروز شد.

در کلاس PI امیر کچیان نماینده تایلند را شکست داد. ابوالفضل کاظمیان مقابل شطرنج‌باز چینی به پیروزی رسید. امید ذاکری برابر نماینده هند مغلوب شد و فاطمه بیات از حریف چینی شکست خورد.

در کلاس VI-B۱ بانوان، ملیحه صفایی برابر شطرنج‌باز اندونزی به تساوی رسید. سمیرا آقایی مقابل دیگر شطرنج‌باز اندونزی به پیروزی رسید و لیلا زارع‌زاده مقابل نماینده ویتنام به پیروزی دست یافت.

در کلاس VI-B۲/B۳ عاطفه نقوی مقابل دیگر شطرنج‌باز ایران، مریم رحیم‌زاده، به پیروزی رسید. فاطمه رحیمی برابر نماینده اندونزی شکست خورد.

کسب ۲ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز شطرنج‌بازان در بازی‌های پاراآسیایی

در روز پایانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، دور هفتم و پایانی مسابقات شطرنج در بخش سرعت برگزار و جایگاه ورزشکاران و تیم‌ها مشخص شد.

در بخش تیمی بانوان و در کلاس VI-B1، ایران صاحب مدال طلا شد. در بخش تیمی مردان و در کلاس VI-B1، تیم ایران به مدال نقره رسید. در بخش تیمی مردان کلاس PI، تیم ایران به مدال نقره دست یافت.

در انفرادی بانوان و در کلاس VI-B2/B3، عاطفه نقوی به مدال برنز بسنده کرد. در انفرادی بانوان کلاس VI-B1، ملیحه صفایی طلا گرفت و لیلا زارع‌زاده به مدال برنز رسید.

در انفرادی مردان و در کلاس PI، ابوالفضل کاظمیان صاحب مدال نقره شد. در بخش تیمی مردان کلاس VI-B2/B3، تیم شطرنج ایران به مدال نقره رسید.

دوومیدانی

در ماده پرتاب وزنه کلاس F۱۱ سه نماینده ایران به نام‌های مهدی اولاد، امیرحسین علی‌پور و حسن باجولوند به میدان رفتند.

در این رقابت که دو ورزشکار هندی و یک ورزشکار از قزاقستان نیز حضور داشتند، علی‌پور با رکورد ۱۳.۹۲ متر قهرمان شد و نخستین طلای کاروان

ایران را به ارمغان آورد.

برنامه کامل مسابقات ورزشکاران ایران در پاراآسیایی هانگژو + جدول

همچنین مهدی اولاد با رکورد ۱۳.۳۰ متر در رده دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد.

دیگر ورزشکار ایران در این ماده یعنی حسن باجولوند با رکورد ۱۱.۶۰ متر به مقام چهارمی بسنده کرد و دستش به مدال نرسید.

صعود مهرداد مرادی به فینال دوی ۱۰۰ متر

همچنین مرحله مقدماتی مسابقات دوی ۱۰۰ متر در کلاس T۱۲ برگزار شد.

در این رقابت، مهرداد مرادی در گروه دوم با ثبت زمان ۱۱.۲۷ ثانیه زودتر از سایر ورزشکاران به خط پایان رسید و اول شد.
مرادی همچنین موفق شد جواز صعود به فینال این ماده را کسب کند.

در نخستین روز از مسابقات پارادوومیدانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، رقابت ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۶ برگزار شد، جایی که هاشمیه متقیان دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو و زینب مرادی دو ملی‌پوش ایران با حریفانی از فیلیپین، ویتنام، چین (۲ نفر)، ازبکستان، بحرین و هند (۲ نفر) به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت، هاشمیه متقیان بانوی ملی‌پوش ایران با رکورد ۲۲.۹۱ متر که در پرتاب سوم خود ثبت کرد، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد تا سومین طلایی کاروان فرزندان ایران لقب گیرد؛ متقیان همچنین رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی را که پیش از این در اختیار خودش بود، به میزان ۲.۷۲ متر ارتقاء داد.

برنامه کامل مسابقات ورزشکاران ایران در پاراآسیایی هانگژو + جدول

همچنین زینب مرادی که به عنوان آخرین ورزشکار این ماده پرتاب‌های خود را انجام داد، با رکورد ۲۲.۱۳ متر در جایگاه دوم ایستاد و صاحب مدال نقره در این دوره از بازی‌ها شد.

فاطمه منوچهری به مقام ششمی بسنده کرد

بانوی ملی‌پوش پرتاب وزنه به مقام ششم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو بسنده کرد. در ادامه روز نخست مسابقات پارادوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، فاطمه منوچهری در ماده پرتاب وزنه کلاس F۲۰ به میدان رفت. منوچهری در این رقابت با رکورد ۹.۲۹ متر در رده ششم ایستاد و از دست‌یابی به مدال بازماند. در پایان این رقابت که هشت ورزشکار حضور داشتند، نفراتی از ژاپن، اندونزی و مالزی صاحب مدال های طلا، نقره و برنز شدند.

پرتاب نیزه

در نخستین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در کشور چین، مسابقات دوومیدانی در ورزشگاه هوانگ لونگ پیگیری شد.

در ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۷ امان الله پاپی، ملی‌پوش کشورمان حضور داشت و با حریفانی از اندونزی، فلسطین، ویتنام، هند و یمن رقابت کرد.

پاپی در این رقابت با ثبت رکورد ۴۹.۲۴ متر، ضمن شکست رکورد این ماده در بازی‌های پاراآسیایی (ارتقای رکورد به میزان ۶۴ سانتی‌متر)، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد و چهارمین ورزشکار طلایی ایران در هانگژو لقب گرفت.

رقابت فینال دوی ۴۰۰ متر کلاس T۳۸ بعد از ظهر امروز در ورزشگاه هوانگ لونگ شهر هانگژو برگزار شد.

در این فینال، رضا حاتمی ملی‌پوش کشورمان با حریفانی از عراق (۲ نفر)، چین و تیمور شرقی رقابت کرد و با زمان ۵۱.۸۴ ثانیه به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب مدال نقره شد.

این مدال در حالی به‌دست آمد که رکورد حاتمی ۶۹ صدم ثانیه کم‌تر از قهرمان این رقابت بود. او هم‌چنین توانست رکورد شخصی خود را ارتقاء بدهد.

انصراف قهرمان پارالمپیک ایران از حضور در مسابقات پرتاب دیسک

حامید امیری به علت جلوگیری از مصدومیت و باتوجه به این که مسابقه پرتاب دیسک او جلوتر از رقابت‌هایش در پرتاب نیزه و وزنه بود تصمیم گرفت از حضور در مسابقات پرتاب دیسک انصراف دهد.

امیری گفت: با توجه به این که کلاس‌بندی من در مسابقات جهانی پاریس عوض شد هدفم این است در این مسابقات کلاس ۵۴ خودم را بگیرم. ماده تخصصی من پرتاب وزنه است و می‌خواهم تمام انرژی‌ام را برای این ماده که المپیکی است، بگذارم. از این رو از مسابقات پرتاب دیسک انصراف دادم.

وی در پایان افزود: من پس از بازگشت از مسابقات جهانی پاریس در ۷۰ روزی که زمان داشتم فقط روی تمرینات وزنه تمرکز کردم و حتی می‌خواهم بهتر از پاریس در پرتاب وزنه عمل کنم. مطمئن باشید تمام توانم را می‌گذارم تا جدا از دفاع از عنوان قهرمانی‌ام رکورد خوبی ثبت کنم.

در رقابت پرتاب دیسک کلاس ادغامی F۵۱-۵۲-۵۳ ، علیرضا مختاری ، اسدالله عظیمی و رسید مسجدی مدال‌های طلا و نقره و برنز را کسب کردند.

مختاری با رکورد ۲۲.۳۸ متر قهرمان شد و طلا گرفت، عظیمی با ۲۱.۵۷ نایب قهرمان شد و مسجدی با رکورد ۲۰.۷۱ متر به مدال برنز دست یافت.

الناز دارابیان قهرمان شد، حنان کعب امیر نقره گرفت

در ادامه علمکرد درخشان ملی‌پوشان پارادوومیدانی در روز نخست بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، دو مدال دیگر در پرتاب دیسک بانوان کسب شد.

در این ماده و در کلاس F۵۳ ، الناز دارابیان با رکورد ۱۴.۲۵ متر ، ضمن شکستن رکورد آسیا که پیش از این هم در اختیار خودش بود، صاحب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت.

همچنین حنان کعب امیر دیگر ملی‌پوش ایران در این رقابت ، با بهترین پرتابش به میزان ۱۱.۵۵ متر به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب گردن آویز نقره شد.

وحید علی نجیمی ، مدال‌آور نقره در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

وحید علی نجیمی موفق به کسب مدال نقره در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شد.

نجیمی در فینال رقابت دوی ۱۰۰ متر کلاس T۱۳ با حریفانی از عمان، سنگاپور ، تایلند ، تاجیکستان ، قزاقستان و لائوس (۲ نفر) مسابقه داد.

نماینده کشورمان که استارت خوبی هم زد و از همان ابتدا از بیشتر دونده‌ها پیش افتاد، با زمان ۱۱.۲۷ ثانیه به مدال نقره رسید و سکوی نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

در این رقابت دوندگان تایلند و ازبکستان اول و سوم شدند.

طلا و نقره هاشمیه متقیان و زینب مرادی پس گرفته شد

با اعتراض چین و بررسی اتفاقی که در ماده F۵۶ پرتاب نیزه بانوان افتاد، کمیته برگزاری بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، مدال طلا و نقره هاشمیه متقیان و زینب مرادی را پس گرفت.

روز گذشته و در اولین رقابت دوومیدانی کاران ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، دو مدال طلا و نقره برای کاروان ایران به دست آمد اما با توجه به اعتراض کشور چین مبنی بر دیر رسیدن ورزشکاران ایرانی به محل "کال روم" و پس از بررسی کمیته برگزاری بازی‌ها، این دو از جدول رده بندی حذف شد. به همین علت، روز گذشته مراسم اهدای مدال این ماده برگزار نشد اما حکم قهرمانی به ورزشکاران داده شد.
سعید سلگی، معاونت ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک با تایید این خبر از اعتراض ایران به این تصمیم خبر داد و گفت: با اعتراض کشورهای دیگر مبنی بر اینکه ورزشکاران ایرانی چند دقیقه‌ای دیرتر به کال روم رسیده‌اند، دو مدال خانم‌ها متقیان و مرادی پس گرفته شد. با اعلام این موضوع از سوی کمیته برگزاری، ما اعتراض رسمی خود را هم به کمیته برگزاری بازی‌ها و هم فدراسیون جهانی پارادوومیدانی اعلام کردیم.

اعتراض ما بر این پایه است که اگر تخلفی صورت گرفته، چطور سرداور مسابقات، اجازه حضور نمایندگان ایران را در محل برگزاری مسابقه داده است؟ سر داور حضور این دو ورزشکار را تایید کرده و با مجوز او ورزشکاران ایران مسابقه داده‌اند. در حالیکه اگر تخلفی وجود داشته، نباید اجازه حضور می‌دادند. وقتی ورزشکاران ما در مسابقه حاضر شده‌اند و حکم قهرمانی هم دریافت کرده‌اند، یعنی از نظر سرداور مسابقات مشکلی وجود نداشته است.
سلگی در پاسخ به این سوال که مشخص است کدام تیم‌ها نسبت به این موضوع معترض بوده‌اند، گفت: کمیته برگزاری بازی‌ها این موضوع را به ما اعلام نکرد اما با توجه به اینکه چین به مدال برنز رسیده، به احتمال بسیار زیاد، چینی‌ها در طرح این اعتراض و پیگیری مصمم‌تر بوده‌اند.

اسبقیان: پس‌گرفتن مدال‌های پارادوومیدانی سرقت ورزشی بود

سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی گفت: پس‌گرفتن مدال‌های ورزشکاران ما یک سرقت ورزشی بود.

سیدمحمدشروین اسبقیان، سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی، گفت: «نفوذ چین باعث شد که یک سرقت ورزشی و مدالی صورت بگیرد و مدال‌های طلا و نقره هاشمیه متقیان و زینب مرادی در پرتاب نیزه کلاس F۵۶ بانوان پس گرفته شود.»

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان در واکنش به اتفاقی که برای هاشمیه متقیان و زینب مرادی افتاد، گفت: «اعتقاد دارم یک سرقت ورزشی و مدالی صورت گرفته است؛ چرا که به ورزشکاران ما اجازه دادند در کال‌روم حاضر باشند و سپس در مسابقه شرکت کنند. شش پرتاب سنگین هم داشتند و در نهایت حکم قهرمانی را هم اهدا کردند که هم‌اکنون نزد ماست. حتی قهرمانان ما در تست دوپینگ هم شرکت و همه مراحل را طی کردند.»

طلای ناب پرستو حبیبی با ثبت دو رکورد جدید

درخشش نمایندگان پارادوومیدانی ایران در روز دوم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، با کسب مدال طلا توسط پرستو حبیبی ادامه یافت.

حبیبی که آخرین ورزشکار شرکت‌کننده در ماده پرتاب «کلاب» کلاس F۳۲/۵۱ بود، در همان پرتاب اول رکورد ۲۲.۸۸ متر را ثبت و قهرمانی‌اش را قطعی کرد تا یک مدال طلای دیگر در کارنامه کاروان ایران به ثبت برسد.

او همچنین موفق شد رکورد آسیا و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را نیز جابه‌جا کرده و به نام خود ثبت کند.

در این رقابت نمایندگان امارات و هند به مدال‌های نقره و برنز رسیدند.

۲ طلا و یک نقره دوومیدانی کاران در روز دوم پاراآسیایی هانگژو

فینال مسابقه دوی ۱۰۰ متر کلاس T۱۲ صبح امروز در ورزشگاه هوانگ لونگ شهر هانگژو برگزار شد.

در این رقابت مهرداد مرادی نماینده کشورمان با ثبت زمان ۱۱.۱۷ ثانیه به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

او همچنین ۴ صدم ثانیه رکورد بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد.

در رقابت امروز یک دونده ویتنامی خطا کرد و از دور مسابقه کنار رفت.

الهام صالحی دومین طلا را گرفت

الهام صالحی و شهلا جدیدی دو بانوی ملی‌پوش پرتاب دیسک ایران در کلاس F۵۴ به میدان رفتند و یک مدال طلا برای ایران به دست آمد.

الهام صالحی در شش پرتابی که داشت، بهترین عملکردش را در پرتاب ششم و ثبت رکورد ۷.۳۶ متر انجام داد و با کسب عنوان قهرمانی، مدال طلا را به خود اختصاص داد.

همچنین شهلا حدیدی با رکورد ۶.۲۵ متر در رده چهارم ایستاد و از دست‌یابی به مدال بازماند.

بیت سیاح مدال نقره گرفت

رقابت پرتاب نیزه کلاس F۴۱ برگزار شد. صادق بیت سیاح ملی‌پوش ایران با رکورد ۴۵.۲۰ متر به مدال نقره دست یافت.

رکورد امروز بیت سیاح بالاتر از رکورد قبلی بازی‌های پاراآسیایی بود اما ورزشکار چینی با شکستن رکورد آسیا و جهان و بازی‌های پاراآسیایی، حد نصاب جدیدی در این ماده به نام خود ثبت کرد.

نماینده چین با ۳.۲۶ متر اختلاف نسبت به بیت سیاح یعنی رکورد ۴۸.۴۶ متر به مدال طلا رسید.

همچنین نماینده کشور ازبکستان با ۴۲.۸۷ متر به مدال برنز دست یافت.

رمضانی فینالست شد

مرحله مقدماتی دوی ۴۰۰ متر در کلاس T۲۰ برگزار شد. میلاد رمضانی نماینده ایران بود و زمان ۴۹.۱۲ ثانیه را ثبت کرد و در رده دوم این گروه قرار گرفت.

رمضانی با کسب این رتبه، جواز حضور در فینال بدست آورد. مرحله فینال فردا (چهارشنبه) با حضور هشت دونده برگزار می‌شود.

در مسابقه پرتاب نیزه کلاس F۱۳ علی پیروج و سجاد نیک پرست با حریفانی از هند (۲ نفر)، ژاپن و تایلند رقابت کردند که در پایان ، پیروج با رکورد ۶۳.۷۳ متر قهرمان شد و به مدال طلا دست یافت. همچنین نیک پرست با رکورد ۶۲.۹۲ متر صاحب مدال نقره شد و به عنوان نایب قهرمانی رسید.

در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین با رقابت پرش طول کلاس T۱۲ پیگیری شد؛ جایی که امیر خسروانی حضور داشت. خسروانی که در پارالمپیک توکیو به مدال دست یافته بود، در بهترین پرش خود رکورد ۷.۱۹ متر را به ثبت رساند و موفق به کسب مدال نقره و مقام نایب قهرمانی شد.

در این رقابت «دونیار سالیف» قهرمان مسابقات جهانی ۲۰۲۳ پاریس، رکورددار فعلی آسیا و جهان و قهرمان دوره قبل بازی‌های پاراآسیایی در جاکارتا، با حد نصاب ۷.۲۸ متر طلا گرفت و «دایکی ایشیاما» از ژاپن با ۶.۹۶ متر در رده سوم ایستاد.

۱۹ طلا در سبد ایران / برنامه کامل و لینک پخش زنده مسابقات ورزشکاران ایران در پاراآسیایی هانگژو + جدول

هرمز صیدی به مدال نقره رسید

ملی‌پوش پرتاب نیزه ایران در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به مدال نقره دست پیدا کرد. در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژوی چین آغاز شده است، مسابقات پرتاب نیزه کلاس F۳۷ برگزار شد.

در پایان این رقابت هرمز صیدی بعد از ورزشکاری از هند به عنوان دوم رسید و مدال نقره این رشته در بازی‌های پاراآسیایی را از آن خود کرد.

رشید مسجدی هجدهمین طلایی کاروان ایران/ مختاری به مدال نقره رسید

در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، سه ملی‌پوش ایران در پرتاب وزنه به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت رشید مسجدی عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد. مسجدی روز گذشته یک مدال برنز برای ایران به ارمغان آورده بود.

علیرضا مختاری، دیگر ملی‌پوش ایران، در پرتاب وزنه به عنوان دوم و مدال نقره رسید. مختاری پیش از این یک مدال طلا برای کاروان ورزش ایران به ارمغان آورده بود.

در این بخش اسدالله عظیمی به عنوان چهارمی دست پیدا کرد و نتوانست به مدال برسد.

«لیلا کبگ‌زن» به مدال برنز پرتاب وزنه دست پیدا کرد/ عبداللهی چهارم شد

ملی‌پوش بانوان ایران مدال برنز رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F۶۴ بازی‌های پاراآسیایی را به خود اختصاص داد.

در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی که از صبح چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژوی چین آغاز شده است، دو ملی‌پوش پرتاب وزنه ایران در فینال به رقابت پرداختند.

در فینال این رقابت ها لیلا کبگ‌زن با پرتابی به طول ۱۰ متر به عنوان سوم و مدال برنز این دوره از بازی‌ها دست پیدا کرد. سعیده عبداللهی، دیگر ملی‌پوش ایران، در این ماده با پرتاب وزنه به طول ۹ متر و ۷۱ سانتیمتر به عنوان چهارم رسید.

علیرضا زارع با رکوردشکنی قهرمان ماده ۲۰۰ متر پاراآسیایی شد

۱۹ طلا در سبد ایران / برنامه کامل و لینک پخش زنده مسابقات ورزشکاران ایران در پاراآسیایی هانگژو + جدول

در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی که از صبح چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی هانگژو آغاز شده است، رقابت فینال ماده ۲۰۰ متر مردان در کلاس T۳۵ برگزار شد و علیرضا زارع به مدال طلا دست پیدا کرد.

زارع در این رقابت با ثبت زمان ۲۵.۵۱ زودتر از دیگر رقبا از خط پایان عبور کرد و مدال طلای این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی را به گردن آویخت. ورزشکارانی از عراق و هند دوم و سوم شدند.

او با این عملکرد موفق به شکستن رکورد دوی ۲۰۰ متر پارادوومیدانی آسیا شد.

مهدی مرادی و پرستو حبیبی به مدال نقره رسیدند

رقابت‌های پارادوومیدانی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از صبح امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو آغاز شد که در فینال مسابقات پرش طول کلاس T۱۳ مهدی مرادی به رقابت به حریفانش پرداخت و مدال نقره را بر گردن آویخت.

در پایان این رقابت مرادی با ثبت رکورد ۶.۲۲ عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره این دوره از بازی‌ها را از آن خود کرد. ورزشکار ازبکستانی با ۶.۸۸ متر به مقام قهرمانی و مدال طلا دست پیدا کرد.

همچنین پرستو حبیبی در فینال مسابقات پرتاب وزنه F۳۲، به رقابت با حریفانش پرداخت و صاحب مدال نقره شد.

در پایان مرحله فینال این مسابقات، حبیبی با پرتابی به طول ۵.۴۹ به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره دست پیدا کرد. در این بخش ورزشکار اماراتی با ۵.۹۴ متر عنوان قهرمانی دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد.

پرستو حبیبی پیش از این یک مدال طلا را به خود اختصاص داده بود و این دومین مدال او در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به شمار می‌رود.

سجاد محمدیان مدال نقره را برگردن آویخت

عضو تیم ملی پارادوومیدانی ایران در پرتاب وزنه به مدال نقره این رشته در چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی دست پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، در آخرین مسابقه پارادوومیدانی امروز سه شنبه که در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین برگزار شد، سجاد محمدیان در کلاس F۶۳ پرتاب وزنه به رقابت با حریفانش پرداخت و در پایان به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره دست یافت.

محمدیان در این رقابت وزنه را به طول ۱۴ متر و ۲۷ سانتی متر پرتاب کرد و مدال نقره را از آن خود کرد. در این ماده ورزشکار ازبکستانی با ۱۴ متر و ۵۲ سانتی متر عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. ورزشکار سریلانکایی نیز با ۱۴ متر و ۱۵ سانتی متر سوم شد.

طلا به خسروی رسید

رقابت های دوومیدانی چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی که از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، با رقابت پرتابگران وزنه ادامه پیدا کرد.

در فینال این ماده که در کلاس F۵۷ برگزار شد، یاسین خسروی به رقابت با حریفان خود پرداخت و با پرتابی به طول ۱۶ متر ضمن کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی، رکورد بازیهای پاراآسیایی را نیز شکست.

صعود هاجر صفرزاده به فینال دوی ۲۰۰ متر زنان

دونده تیم ملی پارادوومیدانی ایران با کسب عنوان نخست مرحله مقدماتی، به دیدار فینال این ماده راه یافت.

مسابقات پارادوومیدانی چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین پیگیری شد که در ماده ۲۰۰ متر زنان هاجر صفرزاده قهدریجانی به رقابت با حریفان خود پرداخت.

صفرزاده در پایان مرحله مقدماتی به عنوان نفر اول از مرحله مقدماتی صعود کرد و ضمن شکستن رکورد این رشته باید برای کسب مدال روز چهارشنبه با حریفانش رقابت کند.

رقابت های دوومیدانی چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی که از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، با رقابت پرتابگران وزنه در کلاس F۳۵ پیگیری شد.

در این ماده سیدعلی اصغر جوانمردی در رقابت با حریفانش موفق شد بهترین پرتاب خود را به طول ۱۶ متر و ۱۷ سانتیمتر ثبت کند و به مدال طلای این ماده رسید. در این ماده پرتابگرانی از ازبکستان و چین دوم و سوم شدند.

میلاد رمضانی به مدال برنز رسید

ملی پوش پارادوومیدانی ایران در چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی مدال برنز دو ۴۰۰ متر را به خود اختصاص داد.

رقابت های دوومیدانی چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی که از صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، با رقابت دوندگان در دو ۴۰۰ متر مردان پیگیری شد.

در این ماده میلاد رمضانی در فینال کلاس T۲۰ به رقابت با حریفان خود پرداخت و در شرایطی که بخش زیادی از مسابقه را پیش بود، در مترهای آخر توانش را از دست داد و با زمان ۵۰.۴۳ در رده چهارم ایستاد اما پس از بررسی داوران و تایید خطای ملی پوش اندونزی، میلاد رمضانی به عنوان نفر سوم و دارنده مدال برنز معرفی شد.

کسب دومین مدال الهام صالحی در هانگژو

بانوی خوزستانی در بازی های دو و میدانی پاراآسیایی هانگژو به دومین مدال خود دست پیدا کرد.

الهام صالحی پارادوومیدانی کار خوزستانی که در روزهای گذشته موفق به کسب مدال طلای ماده پرتاب وزنه در پارا آسیایی هانگژو شده بود، امروز در ماده پرتاب نیزه نیز به مدال رسبد.

صالحی در کلاس f۵۴ با پرتابی به مسافت ۱۶ متر ۹۱ سانتیمتر مدال برنز مسابقات‌ پاراآسیایی هانگژو را کسب کرد.

امیری با رکوردشکنی قهرمان بازی‌های پاراآسیایی شد/ «ذاکر» نقره گرفت

در جریان رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F۵۵ که در روز چهارم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برگزار شد، حامد امیری به مدال طلا و ظفر ذاکر به مدال نقره رسیدند.

حامد امیری دارنده چند مدال بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی، در این رقابت با حد نصاب ۱۱.۲۷ متر ضمن شکستن رکورد بازی‌های پاراآسیایی که از سال ۲۰۱۰ دست نخورده باقی مانده بود، صاحب مدال طلا شد.

همچنین ظفر ذاکر با رکورد ۱۱.۱۶ متر به مقام نایب قهرمانی دست یافت و به مدال نقره رسید.

ورود مهدی اولاد به لیست طلایی های کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو/ باجولوند برنز گرفت

مهدی اولاد و حسن باجولوند موفق به کسب مدال‌های طلا و برنز در مسابقات پرتاب دیسک بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شدند.

رقابت پرتاب دیسک مردان در کلاس F۱۱ در چهارمین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برگزار شد که در این رقابت مهدی اولاد ملی‌پوش پرافتخار ایران با پرتابی به مسافت ۴۲.۷۳ متر به مدال طلا دست یافت و رکورد جدیدی را در بازی‌های پاراآسیایی به ثبت رساند.

همچنین حسن باجولوند دیگر ملی‌پوش ایران در همین ماده ، با رکورد ۳۷.۶۲ متر به مقام سوم رسید و مدال برنز را به خود اختصاص داد.

امیرحسین علی‌پور دیگر نماینده ایران در این رقابت بود که با رکورد ۳۵.۹۱ متر به مقام چهارم بسنده کرد.

دومین مدال برای بانوی ملی‌پوش پرتاب نیزه/ الهام صالحی به برنز بسنده کرد

الهام صالحی دومین مدال خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را بدست آورد و این بار به مقام سوم رسید.

به گزارش ایسنا، در جریان رقابت پرتاب نیزه بانوان در کلاس F۵۴، عصر امروز الهام صالحی ملی‌پوش کشورمان با رکورد ۱۶.۹۱ متر به مقام سوم رسید و مدال برنز بدست آورد.

صالحی پیش از این یک مدال طلا برای کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به ارمغان آورده بود.

طلای هاجر صفرزاده با چاشنی رکوردشکنی

فینال دوی ۲۰۰ متر بانوان در کلاس T۱۲ بعدازظهر امروز در ورزشگاه هوانگ لونگ اسپرت سنتر برگزار شد.

در این رقابت هاجر صفرزاده ملی‌پوش ایران با ثبت زمان ۲۵.۸۷ ثانیه ، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

صفرزاده همچنین رکورد بازی‌های پاراآسیایی را ارتقاء داد.

رتبه هفتم برای دونده ۱۰۰ متر ایران

در ادامه مسابقات پارادوومیدانی در روز چهارم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نیز مسابقه دوی ۱۰۰ متر در کلاس T۴۷ برگزار شد که در این رقابت، داوودعلی قاسمی ملی‌پوش ایران با حریفانی از کشورهای چین، ژاپن (۲ نفر)، اندونزی (۲ نفر) ، هند و فیلیپین مسابقه داد و در پایان با زمان ۱۱.۴۵ ثانیه که بهترین رکورد شخصی‌اش نیز محسوب می‌شد، به مقام هفتم رسید.

دست حاتمی به مدال دوم نرسید

فینال دوی ۱۰۰ متر مردان در کلاس T۳۸ ، در چهارمین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برگزار شد.

در این رقابت که رضا حاتمی ملی‌پوش ایران با حریفانی از چین (۳ نفر)، عراق (۳ نفر) و تایلند (۲ نفر) مسابقه داد و در نهایت با زمان ۱۱.۸۲ ثانیه به مقام ششم رسید.

حاتمی پیش از این در دوی ۴۰۰ متر مدال نقره گرفته بود.

علیرضا زارع رکورد شکست و دومین طلایش در هانگژو را گرفت

در آغاز چهارمین روز مسابقه دوومیدانی در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، صبح امروز فینال دوی ۱۰۰ متر در کلاس T۳۵ برگزار شد.

در این مسابقه علیرضا زارع با حریفانی از هند ( ۲ نفر)، عراق و هنگ کنگ به رقابت پرداخت و با زمان ۱۲.۷۴ ثانیه به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافت.

زارع که روز گذشته در دوی ۲۰۰ متر نیز طلا گرفته بود، همچنین موفق شد رکورد بازی‌های پاراآسیایی را که در اختیار یک ورزشکار هندی بود، ارتقا بدهد.

تغییر یک مدال برای دو نماینده ایران/ جایگاه رضایی و افروز با هم عوض شد

در روز چهارم بازی‌های پاراآسیایی، رقابت پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۳۳/۳۴ برگزار شد. در این رقابت عرفان رضایی به مدال طلا رسید و سعید افروز مدال نقره را به خود اختصاص داد.

این نتایج به طور رسمی از سوی کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام شد و روی سایت بازی‌ها نیز قرار گرفت اما ساعتی بعد این کمیته با زدن برچسب «تجدید نظر شده» نتیجه را تغییر داد. بر این اساس، سعید افروز با ۱۰۶۸ امتیاز به مقام نخست و مدال طلا رسید و عرفان رضایی با ۱۰۵۷ امتیاز در رده دوم ایستاد و مدال نقره گرفت.

با توجه به برگزاری مسابقه با دو کلاس، رده‌بندی نهایی توسط سیستمی مشخص و بر حسب امتیاز محاسبه می‌شود. در واقع رکورد ورزشکار در سیستم قرار گرفته و برای هر کدام امتیاز محاسبه شده تا رده‌بندی نهایی مشخص شود.

دومین نقره برای ظفر ذاکر/ پرتاب حامد امیری به مدال نرسید

در آخرین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، رقابت پرتاب نیزه مردان در کلاس F۵۵ به میزبانی ورزشگاه هوانگ لونگ به عنوان محل برگزاری مسابقات پارادوومیدانی انجام شد.

در این رقابت حامد امیری و ظفر ذاکر از ایران حضور داشتند و با هفت ورزشکار دیگر به رقابت پرداختند.

ظفر ذاکر که پیش از این یک مدال نقره در پرتاب وزنه کسب کرده بود، با حدنصاب ۳۳.۵۸ متر به عنوان بهترین رکورد شخصی اش به مقام نایب قهرمانی رسید و یک مدال نقره دیگر برای کاروان ایران کسب کرد.

همچنین حامد امیری به عنوان دارنده دو طلا و نقره در پارالمپیک های ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۱۶ ریو، در مسابقه امروز با رکورد ۲۸.۸۳ متر به مقام پنجم بسنده کرد و از کسب مدال باز ماند.

هادی کائیدی در پرتاب وزنه نقره‌ای شد

هادی کائیدی با پرتاب وزنه به میزان ۱۱/۰۴ متر در جایگاه دوم به کار خود پایان داد.

"زیدان هیندی احمد سامر" از اردن با پرتاب ۱۱/۹۳ طلا گرفت و مدال برنز به پرتابگر قطری "عبدالقادر فیقی" با پرتاب ۱۰ متر و ۳۸ سانتی‌متر رسید.

در این ماده پنج ورزشکار حضور داشتند.


سعید افروز با ثبت پرتاب ۱۰/۳۶ چهارم شد.

افروز روز گذشته در پرتاب نیزه کلاس F۳۳/۳۴ موفق به کسب مدال طلا شده بود.

کسب مدال طلا توسط عرفان بندری در پرتاب نیزه

عرفان بُندری از ایران در ماده پرتاب نیزه کلاس F 54 موفق به کسب مدال طلای چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی شد.

بُندری با پرتابی به میزان ۲۸ متر و ۲۸ سانتیمتر به مدال طلا دست پیدا کرد. "پرادیپ کومار" از هند با پرتاب ۲۵ متر و ۹۴ سانتیمتر نقره گرفت و مدال برنز به "آبیشک چامولی" از هند با پرتاب ۲۵/۰۴ رسید.

این دومین مدال طلای کاروان ایران در روز جمعه به حساب می آید. پیش از این سامان پاکباز در پرتاب وزنه به مدال طلا دست یافته بود. در این ماده هفت ورزشکار به رقابت با یکدیگر پرداختند. رقابت های دو و میدانی در ورزشگاه هوانگلونگ در حال برگزاری است.

کسب مدال نقره و برنز برای دوندگان دوی ۴۰۰ متر ایران

وحید علی نجیمی و امید ظریف صنایعی به مدال های نقره و برنز دوی ۴۰۰ متر ماده T۱۳ چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی رسیدند. علی نجیمی با زمان ۵۰/۰۳ ثانیه به عنوان نفر دوم از خط پایان گذشت. ظریف نیز با زمان ۵۰/۷۹ سوم شد.

"جاکارین دامونی" از تایلند با زمان ۴۹/۵۱ به مدال طلا رسید. در این ماده ۶ ورزشکار به رقابت با یکدیگر پرداختند. رقابت های دو و میدانی در ورزشگاه هوانگلونگ در حال برگزاری است.

امیری با رکوردشکنی قهرمان بازی‌های پاراآسیایی شد/ «ذاکر» نقره گرفت

در جریان رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F55 که در روز چهارم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برگزار شد، حامد امیری به مدال طلا و ظفر ذاکر به مدال نقره رسیدند.

حامد امیری دارنده چند مدال بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی، در این رقابت با حد نصاب ۱۱.۲۷ متر ضمن شکستن رکورد بازی‌های پاراآسیایی که از سال ۲۰۱۰ دست نخورده باقی مانده بود، صاحب مدال طلا شد.

همچنین ظفر ذاکر با رکورد ۱۱.۱۶ متر به مقام نایب قهرمانی دست یافت و به مدال نقره رسید.

سامان پاکباز طلایی شد

سامان پاکباز از ایران موفق به کسب مدال طلا در ماده پرتاب وزنه کلاس F۱۲ بازی های پاراآسیایی هانگژو شد. پاکباز با پرتاب ۱۶ متر و ۱۵ سانتیمتر به این عنوان دست پیدا کرد. مدال نقره به نماینده ازبکستان با پرتاب ۱۵.۳۷ متر رسید و علی شمشیری از ایران در این ماده با پرتابی به میزان ۱۴.۱۴ متر به مدال برنز رسید.

در این ماده چهار ورزشکار به رقابت با یکدیگر پرداختند. رقابت های دو و میدانی در ورزشگاه HSC در حال برگزاری است. چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی از روز یکشنبه به طور رسمی با حضور ۳۰۰۰ ورزشکار از ۴۳ کشور آسیایی در هانگژو چین آغاز شده است.

صفرزاده و امیرزادگانی به فینال دوی ۴۰۰ متر راه یافتند

هاجر صفرزاده، زهرا پوراسماعیل و فاطمه امیرزادگانی نمایندگان ایران در دوی ۴۰۰ متر بانوان کلاس T۱۲ بودند که در پایان، دو نماینده ایران به دیدار فینال راه یافتند. امیرزادگانی در خط ۱ موفق شد با زمان یک دقیقه و ۸۶ صدم ثانیه به عنوان نخست برسد. اسماعیل پور با زمان یک دقیقه و ۱۱ ثانیه و ۲۳ صدم ثانیه از صعود به فینال بازماند. در خط ۲ هم صفرزاده دست به کار بزرگی زد و با ثبت زمان ۵۷ ثانیه و ۷۳ صدم ثانیه، در جایگاه نخست قرار گرفت و رکورد بازی های آسیایی را بهبود بخشید. مرحله فینال فردا برگزار می شود. رقابت های دو و میدانی در ورزشگاه هوانگلونگ در حال برگزاری است.

اعتراض قاسمی به کلاس بندی
داود علی قاسمی، دونده ایران که در ماده ۴۰۰ متر T۴۷ نتوانست به مدال برسد، گفت: مسابقه بسیار سنگینی بود و فکر نمی‌کردم سطح رقبا تا این حد بالا باشد.

وی افزود: اگر کلاسم تغییر نکرده بود، در همین شرایط هم روی سکو می‌رفتم. کلاس من چیز دیگری است اما با کلاس بندی که انجام شد، ۱۰ کلاس بالاتر رفتم که این موضوع کارم را سخت کرد.»

وی در پایان اظهار کرد: به کلاس بندی اعتراض می‌کنم تا دوباره انجام شود و بتوانم در رقابت‌های بعد با کلاس خودم شرکت کنم. در این صورت هم در رقابت‌های جهانی و هم در المپیک شانس کسب مدال دارم‌.

دست داوودعلی قاسمی باز هم به مدال نرسید

داوودعلی قاسمی از کسب مدال در مسابقه دوی ۴۰۰ متر مردان در کلاس T۴۷ باز ماند.

در جریان فینال مسابقه دوی ۴۰۰ متر مردان در کلاس T۴۷ که صبح امروز در ورزشگاه هوانگ لونگ شهر هانگژو برگزار شد، داوودعلی قاسمی با هفت حریف از کشورهای فیلیپین، اندونزی (۲ نفر)، سریلانکا، هند (۲ نفر)، قزاقستان مسابقه داد.

قاسمی در این رقابت زمان ۵۲.۳۳ ثانیه را ثبت کرد و در شرایطی که بهترین عملکرد شخصی اش را بر ما گذاشت، به مقام پنجم رسید.

او پیش از این در دوی ۱۰۰ متر کلاس T۴۷ هفتم شده بود.

در پایان این مسابقه ورزشکارانی از چین، ژاپن و اندونزی به مقام های اول تا سوم رسیدند.

مهرداد مرادی، دونده طلایی ایران در روز پایانی بازی‌های پاراآسیایی

مهرداد مرادی به دومین مدال طلای خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست یافت.

فینال مسابقه دوی ۴۰۰ متر مردان در کلاس T۱۲ در حالی برگزار شد که مهرداد ملی‌پوش کشورمان در آن حضور داشت.

مرادی که در روزهای گذشته یک مدال طلا نیز کسب کرده بود، در مسابقه امروز با زمان ۴۹.۶۰ ثانیه زودتر از سایر دونده‌ها از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد.

کسب ۲ مدال طلا در پارادوومیدانی در روز پایانی بازیهای پاراآسیایی

او در این مسابقه با ثبت زمان ۵۹.۸۸ ثانیه که بهترین عملکرد شخصی اش نیز بود، به مقام قهرمانی دست یافت و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

امیرزادگانی تا ۱۰۰ متر مانده به پایان در رده دوم قرار داشت، اما با غیرتی مثال زدنی و سرعت بالاتر از حریف خود را به خط پایان رساند و قهرمان شد.

فوتبال نابینایان

تیم ملی فوتبال نابینایان ایران که پس از یک دوره غیبت به بازی‌های پاراآسیایی بازگشته است، روز دوشنبه در نخستین دیدارش به مصاف تیم ملی ژاپن رفت و بدون گل متوقف شد.

ملی‌پوشان ایران با هدایت جواد فلفلی در هر دو نیمه برتر از ژاپن بودند و موقعیت‌های زیادی را هم خلق کردند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

پیروزی تیم ملی فوتبال نابینایان ایران برابر تایلند

تیم ملی فوتبال نابینایان ایران دومین دیدار خود در چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی را با پیروزی پشت سر گذاشت.

ملی‌پوشان فوتبال نابینای ایران که در نخستین دیدار خود برابر ژاپن به تساوی بدون گل رسیده بودند، امروز سه شنبه در دومین دیدار تایلند را شکست دادند.

شاگردان جواد فلفلی که پس از یک دوره غیبت در بازیهای پاراآسیایی این بار برای تکرار مدال طلای بازیهای پاراآسیایی اینچئون به هانگژو آمده اند، در دومین دیدار خود ۲ بر صفر تایلند را شکست دادند.

تیم ملی فوتبال نابینایان ایران در سومین دیدار خود به مصاف تیم ملی هند خواهند رفت.

تیم ملی فوتبال نابینایان ایران با کامبیز محکم، صادق رحیمی، محمدامین رحیم‌زاده، احمدرضا شاه‌حسینی، مرتضی کریمی، علیرضا بخت، علیرضا ایزدی، حسین رجب‌پور، مرتضی رمضانی شیرکوهی و سیدسعید موسوی پیرمرادی در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده است.

در کنار جواد فلفلی که سرمربی تیم است، میثم شجاعیان و حسین مجاهدیان به عنوان مربی و کاوه عزیزی به عنوان سرپرست تیم ملی در این بازی‌ها حضور دارند.

تیم ملی گلبال ایران که از دو بازی قبلی خود برابر ژاپن و عراق صاحب یک پیروزی و یک شکست شده بود، در سومین و آخرین بازی مرحله گروهی مقابل قطر با نتیجه عالی ۱۱-۱ و نمایشی درخشان در فاصله چهار دقیقه به پایان پیروز شد تا به عنوان تیم دوم این گروه راهی نیمه نهایی شود.

در گلبال مردان ۸ کشور در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو حضور داشتند که در دو گروه چهار تیمی رقابت کرده و حالا با پایان دور گروهی، چهار تیم برتر فردا در نیمه نهایی به مصاف هم می روند.

ایران برای رسیدن به فینال باید از سد چین میزبان بگذرد. ژاپن نیز به مصاف کره‌ جنوبی خواهد رفت.

ملی‌پوشان فوتبال نابینایان عصر امروز با هند روبرو شدند و با ارائه یک بازی خوب توانستند این حریف را سه بر صفر شکست دهند تا یک قدم دیگر به سمت قهرمانی بردارند.

تیم ملی فوتبال نابینایان که در بازی اول با ژاپن به تساوی رسید و روز گذشته تایلند را شکست داد، فردا به مصاف مالزی می رود.

تاکنون چین با ۹ امتیاز در صدر است ‌و تیم ملی ایران با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

تیم ملی فوتبال نابینایان با تیم‌های هند، چین، تایلند، مالزی و ژاپن در یک گروه با هم رقابت می‌کنند و در پایان دو تیم اول و دوم به دیدار فینال می‌روند.

تیم ملی فوتبال نابینایان ایران به فینال رسید

تیم ملی فوتبال نابینایان ایران امروز در چهارمین بازی خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مصاف مالزی رفت و با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. ملی‌پوشان ایران با این پیروزی ۱۰ امتیازی شدند و با چین که ۱۳ امتیاز دارد، راهی فینال شدند.

البته یک روز از مرحله گروهی این رقابت‌ها باقی مانده و هر کدام از تیم ها فردا یک بازی دیگر انجام می‌دهند. تیم ملی ایران هم در آخرین بازی خود در این مرحله فردا به مصاف چین می‌رود که این دیدار حکم بازی تدارکاتی پیش از فینال را برای ایران دارد.

تیم فوتبال نابینایان نایب‌قهرمان شد

تیم ملی ایران و چین امروز در دیدار پایانی رقابت‌های فوتبال بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ به مصاف هم رفتند که این بازی در وقت قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی چین پیروز شناخته شد.

در این بازی نفس‌گیر، کار در ضربات پنالتی هم نزدیک به هم پیش رفت که در پایان از چهار ضربه‌ای که دو تیم زدند، چین دو ضربه را به گل تبدیل کرد و در مقابل بازیکنان ایران یک ضربه را به تور چسباندند.

تیم فوتبال نابینایان ایران بعد از یک دوره غیبت در بازی‌های پاراآسیایی، نایب‌قهرمان این دوره از بازی‌ها شد.

بوچیا:

ظریفه احمدی در کلاس BC۲ مقابل ورزشکار هنگ‌کنگ قرار گرفت اما نتوانست مقابل تجربه بالای حریف، نتیجه بگیرد.

احمدی، در پایان نخستین مسابقه‌اش در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: تلاش کردم نتیجه بگیرم اما موفق نشدم. ورزشکار هنگ کنگ نفر اول آسیا است اما این اولین مسابقه برون مرزی من بود. با این حال می‌خواهم روزی او را شکست دهم. از حالا هم سعی می‌کنم از این شکست ناراحت نباشم و به پیروزی برابر حریف قزاق فکر می‌کنم.

مریم ملک فلاح، دیگر ملی پوش بوچیا ایران در کلاس BC۴ به مصاف حریفی از هنگ کنگ رفت و بازی را ۱۳ بر صفر واگذار کرد.

مهران افراشته، دومین نماینده بوچیا ایران در کلاس BC۳ به مصاف حریفی از تایلند رفت و با نتیجه ۱۲ بر صفر شکست خورد.

افراشته که در این مسابقه فرهاد آقامرادی را به عنوان همراه فنی کنار خود داشت، بعد از این مسابقه گفت: دو سال برنامه ریزی کرده بودم اما آنچه در زمین اتفاق افتاد، غیرقابل پیش بینی بود. حریفم نفر چهارم دنیا است و کاری از دستم بر نیامد. این اولین تجربه برون مرزی من بود و بابت نتیجه‌ای که ثبت شد، بسیار ناراحتم. سرباز کشورم هستم و باز هم ادامه می‌دهم تا برای ورزشکارانی که بعد از ما هستند، اتفاق‌های خوب یبفتد.

افراشته در دومین مسابقه خود هم برابر سنگاپور با نتیجه ۶ - ۳ شکست خورد.

فرشید استجلو ملی‌پوش ایران در کلاس BC۴، با نتیجه ۷ بر ۱ مقابل نماینده هنگ‌کنگ شکست خورد.

والیبال نشسته آقایان

بازی اول

تیم والیبال نشسته ایران در نخستین دیدار خود در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به مصاف تایلند رفت و سه بر صفر پیروز شد. مردان والیبال نشسته ایران ست نخست را ۲۵ - ۱۲ به سود خود تمام کردند. در ست دوم با نتیجه ۲۵ - ۱۷ پیروز شدند و ست سوم را هم با نتیجه ۲۵ - ۱۲ برنده شدند.

بازی دوم

شاگردان هادی رضایی در رویارویی با قزاقستان ست نخست را در ۱۴ دقیقه با نتیجه قاطع ۲۵ - ۱۰ به سود خود تمام کردند. در ست دوم هر چند که قزاقستان در طول بازی دقایقی پیش افتاد اما اندیشه‌های هادی رضایی همراه با زمان استراحت به موقع، تعویض‌های موثر و تلاش بازیکنان با پیروزی ۲۵ - ۲۲ ایران همراه شد.ایران ست سوم را هم با برتری ۲۵ – ۱۸ به پایان رساند تا دومین پیروزی متوالی ایران با برتری سه بر صفر و ‌کمتر از یک ساعت به ثبت برسد.

صعود والیبال نشسته به نیمه‌نهایی بازی‌های پاراآسیایی

در ادامه دیدارهای مرحله گروهی والیبال نشسته بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نیز تیم ملی ایران، در سومین بازی خود به مصاف کامبوج رفت و با پیروزی در سه ست متوالی موفق شد حریفش را از پیش رو بردارد.

شاگردان هادی رضایی در ست اول توانستند به راحتی و با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ تیم کامبوج را شکست دهند. تیم ایران در ست دوم هم موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز شود. پرافتخارترین تیم جهان در ست سوم نیز کار راحتی داشت و با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ کامبوج را از پیش رو برداشت تا این دیدار سه بر صفر به سود ایران به پایان برسد.

تیم ایران در دو دیدار قبلی خود موفق شده بود قزاقستان و تایلند را شکست دهد. تیم ملی والیبال نشسته ایران حالا باید فردا در نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی برود. این دیدار ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.

والیبال نشسته مردان فینالیست شد

تیم ملی والیبال نششسته مردان با پیروزی برابر کره جنوبی به دیدار پایانی چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی راه یافت.

تیم ایران در سه ست پیاپی و با نتایج ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۷ مقابل کره پیروز شد.

هادی رضایی، سرمربی تیم، در این دیدار از تمامی نفرات استفاده کرد تا بازیکنان برای دیدار پایانی از استراحت لازم برخوردار باشند.

طلای تیم والیبال نشسته مردان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

فینال مسابقات والیبال نشسته مردان در بازی‌های پاراآسیایی، از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت محلی در سالن «لین پینگ اسپرت سنتر» شهر هانگژو برگزار شد.

در این دیدار تیم‌های ایران و قزاقستان به مصاف هم رفتند که تیم ایران با ارائه یک نمایش خوب و عملکردی مقتدرانه، موفق شد حریف خود را ۳ بر صفر مغلوب کند و مدال طلای این دوره از بازی‌ها را به خود اختصاص بدهد.

شاگردان هادی رضایی در این دیدار با نتایج ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۸ پیروز شدند و سکوی قهرمانی را از آن خود کردند.

تیم ایران که قزاقستان را در مرحله گروهی نیز شکست داده بود، در این مسابقات حتی یک ست هم به حریفان نداد و همچون همیشه، با اقتدار به مقام قهرمانی رسید.

بسکتبال با ویلچیر زنان

مسابقات بسکتبال باویلچر زنان به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود که تیم ملی ایران در بازی اول خود لائوس را برد و دو جدال برابر ژاپن و تایلند را واگذار کرد.

تیم ملی بسکتبال باویلچر زنان ایران در سومین مسابقه‌ خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر لائوس قرار گرفت و با نتیجه ۷۲ بر ۲۹ به پیروزی رسید.

در این بازی مهسا سعادت ۲۰ امتیاز کسب کرد و امتیازآورترین بازیکن شد.

تیم بسکتبال با ویلچر بانوان ایران صبح امروز در چهارمین دیدار خود به مصاف کامبوج رفت.
بدون توجه به نتیجه بازی آخر که فردا برابر چین مدعی اصلی قهرمانی است، پیروزی در این مسابقه می‌توانست امضای سند صعود ایران به بازی رده بندی و شانس کسب مدال برنز باشد.

ایران با ترکیب پورآت، سعادت، امیری، کهسارپور و حبیبی بازی را آغاز کرد و در نهایت با نتیجه ۴۷ بر ۴۲ این بازی رابرد تا به مدال امیدوار بماند.

شکست تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان و رقابت برای برنز

تیم ملی بسکتبال باویلچر ایران در پنجمین مسابقه‌ خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر چین قرار گرفت و با نتیجه ۷۵ بر ۲۷ نتیجه را به حریف قدرتمند خود که از امتیاز میزبانی و حمایت پرشور تماشاگرانش بهره می‌برد، واگذار کرد.

فتانه پورات، مهسا سعادت، زهرا حبیبی، رقیه امیری و سمیه کهزادپور بازیکنان ایران در شروع این بازی بودند که با نظر آزاده معینی به میدان رفتند.

ملی پوشان ایران در نیمه نخست با نتیجه ۴۳ بر ۱۵ نتیجه را به حریف واگذار کردند و در نیمه دوم هم ۳۲ بر ۱۲ شکست خوردند و در مجموع با نتیجه ۷۵ بر ۲۷ مقابل تیم چین که از شانس مسلم قهرمانی برخودار است، ناکام ماندند.

مسابقات بسکتبال باویلچر بانوان در این دوره از رقابت‌ها به صورت دوره‌ای برگزار شد که طی آن تیم ایران در دو بازی نخست برابر ژاپن و تایلند شکست خورد و در بازی سوم و چهارم برابر لائوس و کامبوج به پیروزی رسیده بود.

تیم ملی ایران با توجه به نتایج کسب شده فردا برای کسب عنوان سومی و مدال برنز به مصاف تایلند خواهد رفت.

تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان ایران چهارم شد

همچنین تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان ایران در دیدار رده بندی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مقابل تایلند قرار گرفت که با نتیجه ۴۶ بر ۳۱ شکست خورد و عنوان چهارم را به دست آورد.

شاگران آزاده معینی نیمه نخست بازی را ۱۶ بر ۱۳ واگذار کردند تا در مجموع دو نیمهُ با نتیجه ۴۶ بر ۳۱ مقابل حریف خود مغلوب شوند.

مسابقات بسکتبال باویلچر بانوان به صورت دوره‌ای برگزار شد که تیم ملی ایران در مرحله گروهی برابر چین، ژاپن و تایلند شکست خورد و برابر لائوس و کامبوج پیروز شد تا در نهایت چین و ژاپن برای کسب عنوان قهرمانی رقابت کنند.

بسکتبال با ویلچیر مردان

در ادامه رقابت‌های بسکتبال با ویلچر مردان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو - چین، مردان ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف تیم چین رفت و با نتیجه ۷۲ - ۴۲ این تیم را شکست داد.

مردان بسکتبال با ویلچر ایران اولین کوارتر بازی را با نتیجه مساوی ۱۵ -۱۵، دومین کوارتر ۲۰- ۱۰ و سومین کوارتر را با نتیجه ۱۸ -۴ و کوارتر چهارم با نتیجه ۱۹-۱۳ و در مجموع با نتیجه ۷۲- ۴۲ به پایان رساند و پیروز میدان شد.

ملی‌پوشان ایران در اولین دیدار خود با نتیجه‌ ۹۱ بر ۳۳ برابر افغانستان به برتری رسیده بودند.

۱۹ طلا در سبد ایران / برنامه کامل و لینک پخش زنده مسابقات ورزشکاران ایران در پاراآسیایی هانگژو + جدول

تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت چین در چهارمین دیدارش در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به مصاف تایلند رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۷۴ بر ۶۳ شکست دهد و ضمن کسب چهارمین پیروزی پیاپی، صعود مقتدرانه‌اش را به مرحله نیمه‌نهایی رقم بزند.

امید هادی اظهر، محمد محمدنژاد، مرتضی عابدی، محسن طلوعی و مهدی عباسی بازیکنان ایران در شروع این بازی بودند.

تیم تایلند که با تفکرات سرمربی ایرانی خود مازیار میرعظیمی پا به این دیدار گذاشته بود علیرغم تلاش فراوان در کوارتر اول با نتیجه ۲۰ بر ۱۷ شکست خورد. تیم ایران در کوارتر دوم هم عملکرد بسیار بهتری ارائه کرد و با نتیجه ۲۴ بر ۱۰ پیروز شدند تا نیمه اول ۴۴ بر ۲۷ به پایان برسد.

تیم ایران که در این دیدار محمدحسن سیاری یکی از بهترین بازیکنان و لژیونرش را به علت مصدومیت از ناحیه دنده در اختیار نداشت، در کوارتر سوم به تساوی ۱۵ بر ۱۵ رضایت داد و در کوارتر چهارم با نتیجه ۱۵ بر ۲۱ شکست خورد تا در مجموع با حساب ۷۴ بر ۶۳ پیروز شود.

در پایان این بازی مرتضی عابدی با کسب ۱۹ امتیاز، بیشترین امتیاز را کسب کرد و پیم کورن از تایلند توانست ۲۷ امتیاز برای تیمش به دست آورد.

تیم ملی ایران که در دوره قبلی در ۲۰۱۸ جاکارتا قهرمان شده بود، در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها فردا به مصاف ژاپن خواهد رفت.

پیروزی راحت بسکتبال با ویلچر آقایان/ این تیم طلا می‌خواهد

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران پس از دو پیروزی برابر افغانستان و چین، عصر دوشنبه مقابل فیلیپین هم به برتری رسید تا صعودش به مرحله بعدی را مسجل کند.

ملی‌پوشان ایران در نمایشی برتر با نتیجه ۳۲ - ۹۰ فیلیپین را شکست دادند تا با اقتدار صدرنشین شوند.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر از حضور در فینال بازماند/ شکست ناباورانه تیم سوم جهان

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران، مدافع عنوان قهرمانی، در مرحله نیمه‌نهایی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در مصاف با ژاپن با نتیجه ۴۳ - ۴۰ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

این بازی در حالی در مرحله نیمه‌نهایی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی برگزار شد که در دوره گذشته، این دو تیم برگزارکننده فینال بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا بودند که ایران برای اولین بار قهرمانی را به دست آورد.

بازی دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی تا دو دقیقه و سی ثانیه که از آغاز سپری شده، هیچ امتیازی رد و بدل نشد و در ادامه ژاپنی‌ها شروع بهتری داشتند تا جایی که ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر ایران بالاخره بعد از هفت دقیقه موفق به کسب امتیاز شدند.

کوارتر اول با برتری ۷ - ۱۰ ژاپن همراه بود.

در کوارتر دوم باز هم تیم‌ها در کسب امتیاز تعلل داشتند و اولین امتیاز این کوارتر را ژاپنی‌ها بعد از دو دقیقه و ۴۵ ثانیه به نام خود ثبت کردند. در این کوارتر شاگردان دستیار به بازی برگشتند و برتری ۱۰ - ۴ را به سود خود رقم زدند تا نتیجه پایانی نیمه اول، پیروزی ۱۴ - ۱۷ ایران باشد.

کوارتر سوم با بازی نزدیک دو تیم سپری شد و ایران و ژاپن در این کوارتر در نتیجه ۱۲ به مساوی رسیدند اما همچنان برتری سه امتیازی با ملی‌پوشان ایران بود.

در کوارتر چهارم ژاپن تیم برتر میدان بود و توانست با نتیجه ۱۱-۱۷ به برتری برسد و همین نتیجه در نهایت آنها را مقابل تیم سوم جام جهانی به پیروزی ۴۳-۴۰ رساند.

ژاپن با این برد همچون دوره گذشته فینالیست شد.

کسب مدال برنز بسکتبال با ویلچر مردان ایران با پیروزی مقابل میزبان

تیم ملی مردان بسکتبال با ویلچر ایران که در نیمه نهایی جدالی نزدیک و پایاپای را به ژاپن واگذار کرد تا در عین شایستگی از حضور در فینال باز بماند، صبح امروز در دیدار رده‌بندی برابر چین میزبان صف آرایی کرد.

این مسابقه در پایان با نتیجه ۷۹-۳۵ به پایان رسید تا ایران مثل دور مقدماتی یک بار دیگر با اقتدار میزبان را مغلوب کند. در دور مقدماتی تیم کشورمان چین را با نتیجه ۷۲-۴۲ شکست داده بود. با این نتیجه تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران به عنوان سوم و مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو رسید.

گلبال مردان

تیم ملی گلبال مردان ایران در نخستین دیدارش در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه ۱۳ بر ۸ نتیجه را واگذار کرد.

تیم گلبال مردان ایران با ترکیب خلیل شهریاری‌نسب، میلاد سوری، مهدی عباسی، مصطفی شهبازی، حسن جعفری، نعمت سرافراز در این بازی‌ها حضور دارد.

بهمن دوستی سرمربی این تیم است و محمدکرم کولیوند، مربی‌گری و محمدرضا مظلومی سرپرستی تیم را بر عهده دارند.

برتری گلبال مردان ایران برابر عراق

تیم گلبال مردان ایران موفق شد در دومین دیدار خود در چارچوب بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به برتری برسد.

تیم ایران در این دیدار موفق شد با نتیجه ۱۰ بر یک مقابل عراق در گروه B به پیروزی برسد.

تیم مردان در بازی نخست مرحله گروهی با نتیجه ۱۳ بر ۸ مقابل ژاپن باخته بود.

پیروزی تیم گلبال مردان ایران مقابل قطر و صعود به نیمه نهایی

تیم ملی گلبال مردان ایران عصر امروز در سومین و آخرین دیدار خود در دور گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در برابر قطر قاطعانه به پیروزی رسید.

تیم ملی ایران که از دو بازی قبلی خود برابر ژاپن و عراق صاحب یک پیروزی و یک شکست شده بود، در سومین و آخرین بازی مرحله گروهی مقابل قطر با نتیجه ۱۱-۱ و نمایشی درخشان در فاصله چهار دقیقه به پایان پیروز شد تا به عنوان تیم دوم این گروه راهی نیمه نهایی شود.

در گلبال مردان ۸ کشور در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو حضور داشتند که در دو گروه چهار تیمی رقابت کرده و حالا با پایان دور گروهی، چهار تیم برتر فردا در نیمه نهایی به مصاف هم می روند.

ایران برای رسیدن به فینال باید از سد چین میزبان بگذرد. ژاپن نیز به مصاف کره‌ جنوبی خواهد رفت.

تیم گلبال مردان ایران از صعود به فینال باز ماند

تیم ملی گلبال مردان ایران از صعود به دیدار نهایی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو باز ماند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی گلبال ایران ظهر امروز در مرحله نیمه نهایی چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲، مقابل چین قرار گرفت و با نتیجه ۱۱ بر ۷ از تیم میزبان شکست خورد و فرصت صعود به فینال را از دست داد.

نیمه اول با تساوی ۷ بر ۷ به پایان رسید، اما تیم میزبان در نیمه دوم چهار گل به ثمر رساند و فینالیست شد.

همچنین در دیگر دیدار این مرحله تیم ژاپن ۱۰ بر ۵ از سد کره جنوبی گذشت و به فینال راه یافت.

بدین ترتیب تیم ملی ایران فردا در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.

پایان کار گلبال مردان ایران با مدال برنز

تیم ملی گلبال مردان ایران صبح امروز در دیدار رده‌بندی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر کره جنوبی با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز شد و به مدال برنز دست یافت. تیم ایران پیش از این در مرحله گروهی مقابل ژاپن شکست خورده اما برابر عراق و قطر به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شده بود.

تیم ملی ایران در نیمه نهایی با پذیرش شکست مقابل چین میزبان از رسیدن به فینال بازماند. تیم ملی گلبال مردان ایران با ترکیب خلیل شهریاری نسب، میلاد سوری، مهدی عباسی، مصطفی شهبازی، حسن جعفری و نعمت سرافراز در این بازی ها حضور داشت. بهمن دوستی به عنوان سرمربی، محمد کرم کولیوند مربی و محمدرضا مظلومی سرپرستی تیم را برعهده داشتند.

تیم ملی گلبال ایران در دور پیشین بازی‌های پاراآسیایی موفق به کسب عنوان قهرمانی و نشان طلا شده بود.

گلبال زنان

تیم ملی گلبال زنان ایران صبح دوشنبه در نخسین دیدارش در مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، به مصاف کره جنوبی رفت و با نتیجه یازده بر دو نتیجه را واگذار کرد.

تیم گلبال بانوان ایران در گروه C رقابت دارد و در دومین بازی خود مغلوب چین شد. تیم ملی ایران با نتیجه ۱۰ بر سه مقابل چین شکست خورد.

تیم گلبال زنان ایران در بازی نخستش نیز با نتیجه ۱۱ بر دو مقابل کره تن به شکست داده بود. ایران فردا (چهارشنبه) با تایلند دیدار خواهد کرد.

تیم ملی گلبال بانوان در دومین دیدار خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین به مصاف تیم چین رفت و با نتیجه ۱۰ بر ۳ برابر این تیم شکست خورد.

تیم بانوان در بازی نخست نیز با نتیجه ۱۱ بر ۲ برابر کره شکست خورده بود. ملی پوشان گلبال بانوان فردا با تایلند دیدار خواهند کرد.

تیم گلبال بانوان ایران با ترکیب فاطمه قایدی، مریم حسام‌آبادی، ریزان دژآهنگ، زهرا عیدیان، رعنا نیازی ماکویی، معصومه ملایی درختجانی در این بازی‌ها حضور دارد.

طیبه ملکی به عنوان سرمربی و آرزو حاجیان مربی و رقیه الله‌کرمی سرپرستی تیم را بر عهده دارند.

گلبال بانوان باز هم باخت

تیم ملی گلبال بانوان ایران صبح امروز در سومین بازی خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر تایلند با نتیجه ۶-۲ مغلوب شد. این تیم که در دو بازی قبلی خود مغلوب کره جنوبی و چین شده بود، در جدول پنج تیمی این مسابقات امروز برابر تایلند صف‌آرایی کرد.

این بازی با نتیجه ۶-۲ به سود تایلند تمام شد تا ایران قعرنشین گروه شود.

پایان کار گلبال بانوان ایران با شکست در مقابل ژاپن

تیم ملی گلبال بانوان کشورمان صبح امروز در آخرین مسابقه خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برابر ژاپن با نتیجه ۶-صفر مغلوب شد و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماند.

تیم کشورمان که در سه بازی قبلی خود مغلوب کره جنوبی، چین و تایلند شده بود، بدون پیروزی و کسب امتیاز، پنجم شد.

تیم چین با ۱۲ امتیاز، ژاپن و کره با ۷ امتیاز و تایلند با ۳ امتیاز چهار تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی هستند.

در ترکیب تیم گلبال بانوان ایران فاطمه قایدی، مریم حسام آبادی، ریزان دژآهنگ، زهرا عیدیان، رعنا نیازی ماکویی، معصومه ملایی درختجانی به عنوان بازیکن و طیبه ملکی به عنوان سرمربی و آرزو حاجیان مربی و رقیه اله کرمی با عنوان سرپرست حضور داشتند.

قایقرانی

اسلام جاهدی در رشته کانو کلاس vl۲ به آب زد. جاهدی در رقابت با حریفان خود با زمان ۵۵ ثانیه و ۷۴۹ هزارم ثانیه و فاصله بیش از ۴ ثانیه نسبت به نفر دوم از خط پایان عبور کرد و در رده اول ایستاد و به مدال طلا دست یافت.

قایقرانان تایلند و هند به ترتیب مدال نقره و برنز را کسب کردند.

در بخش کانو مردان، فینال کلاس kl۱ برگزار شد و سعید حسین‌پور در خط رقابت با قایقرانانی از کشورهای ژاپن، هند، چین، قزاقستان و کره جنوبی قرار گرفت.

سعید حسین‌پور در نهایت با کسب زمان ۵۰ ثانیه و ۴۶۸ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد و مدال زرین طلا را بر گردن آویخت. پیش از این هم سارا عبدالملکی به مدال برنز بانوان در کلاس kl۱ دست یافت.

بهروزی راد نقره گرفت

شهلا بهروزی راد در رشته کانو کلاس kl۳ به آب زد. بهروزی در رقابت با حریفان خود با یک ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول از خط پایان عبور کرد و در رده دوم ایستاد و به مدال نقره دست یافت.

رویا سلطانی به مدال برنز رسید

رویا سلطانی در رشته کانو کلاس kl۲ به آب زد. سلطانی با زمان ۵۶ ثانیه و ۷۱۴ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد و در رده سوم ایستاد و به مدال برنز دست یافت.
قایقرانان هند و چین به ترتیب مدال طلا و نقره را کسب کردند.

مسعود قیصری مدال نگرفت

مسعود قیصری در رشته کایاک کلاس kl۳ به آب زد. قیصری در مرحله فینال و در رقابت با حریفان خود با مجموع زمانی ۴۵ ثانیه و ۸۱۷ صدن ثانیه از خط پایان عبور کرد و در رده ششم ایستاد.

قایقرانان ازبکستان، قزاقستان و هند در رده اول تا سوم ایستادند.

پاراتنیس

روز دوم از رقابت‌های پاراتنیس روی میز در حالی شروع شد که مهدی رضاپور، اولین نماینده ایران بود. او در بازی نخست از مرحله مقدماتی، مقابل حریفی از چین به میدان رفت که این بازی را با نتیجه سه بر صفر واگذار کرد. او در گروه D رقابت‌ها قرار دارد و در بازی دوم باید از ساعت ۱۸:۳۰ امروز به مصاف نماینده قزاقستان برود.

در روز دوم از رقابت‌های پاراتنیس روی میز، دهقان‌پور، جانفشان و غلامی هم برای ایران به میدان می‌روند.

در ادامه مسابقات پاراتنیس چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی عرفان غلامی با پیروزی ۳ بر صفر برابر حریف خود به مرحله حذفی صعود کرد.

در این مسابقات همچنین ناصر دهقان‌پور با قبول شکست ۳ بر صفر برابر حریفی از کره جنوبی نتوانست به مرحله بعدی صعود کند و از دور مسابقات کنار رفت.

جانفشان صاحب مدال برنز شد

حسن جانفشان با شکست مقابل حریف کره‌ای نتوانست به فینال پاراتنیس روی میز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راه پیدا کند. ملی پوش پاراتنیس روی میز ایران در کلاس دو که به دیدار نیمه‌نهایی بخش انفرادی راه یافته بود، امروز مقابل حریفی از کره جنوبی قرار گرفت و این بازی را با نتیجه سه بر صفر واگذار کرد.

جانفشان که شب گذشته، مدال برنزش را قطعی کرده بود، امروز برای راهیابی به فینال مقابل ورزشکار کره جنوبی قرار گرفت اما نتوانست از سد این حریف بگذرد و صاحب مدال برنز شد.

در ادامه رقابت‌های تنیس روی میز بازی‌های پارا آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، تیم حسن جانفشان و مهدی رضاپور در بخش گروهی رقابت‌های دوبل و در کلاس MD۴ امروز دو دیدار را برگزار کرد. این تیم در بازی نخست با نتیجه سه بر صفر برابر تایلند به پیروزی رسید و در بازی دوم به مصاف کره‌جنوبی رفت که با نتیجه سه بر صفر شکست خورد. این تیم در گروه خود دوم شد و به جمع چهار تیم برتر صعود کرد. تیم حسن جانفشان و مهدی رضاپور فردا در نیمه نهایی به مصاف تایلند می‌رود.

تیم دیگر ایران با ترکیب محمدعرفان غلامی و ناصر دهقان‌پور در بخش دوبل و در کلاس MD۱۸ به مصاف تیم ژاپن رفت که این بازی نیز با نتیجه سه بر صفر به سود حریف به پایان رسید. با توجه به اینکه رقابت‌های این بخش به صورت حذفی برگزار شد، تیم ایران با شکست مقابل ژاپن از رقابت‌ها کنار رفت.

پاراتکواندو

مریم عبدالله پور، نماینده وزن ۴۷- کیلوگرم پاراتکواندو کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی در مرحله رده‌بندی برابر مولانا از قزاقستان قرار گرفت و با نتیجه ۳۸ بر ۱۴ پیروز شد و به نشان برنز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست یافت.

او در این رقابت‌ها حریفی از هند را شکست داد اما مقابل فانگ کیتچا از تایلند شکست خورد و در مرحله رده‌بندی با قزاقستان مبارزه کرد و صاحب نشان برنز شد.

رزا ابراهیمی، نماینده وزن منفی ۵۷ کیلوگرم، در دیدار فینال مقابل کاملیا دوسمالف از قزاقستان با نتیجه ۳۴ بر ۱۵ پیروز شد و به مدال طلا رسید.

همچنین سعید صادقیان‌پور، در وزن منفی ۶۳ کیلوگرم در فینال به مصاف نماینده مغولستان رفت. او در این مبارزه با نتیجه دو بر شش شکست خورد و به مدال نقره پاراتکواندو رسید. این اولین مدال نقره پاراتکواندوی ایران در تاریخ بازی‌های پاراآسیایی بود.

مهدی پوررهنما در فینال وزن منفی ۷۰ کیلوگرم به مصاف حریفی از چین رفت و با نتیجه ۱۶ بر ۳ پیروز شد و به مدال طلا رسید.

رومینا چمسورکی آخرین نماینده ایران در روز دوم بود که در وزن منفی ۶۵ کیلوگرم زنان در فینال مقابل یو یینان از چین به روی شیاپ چانگ رفت و با نتیجه ۳ بر ۹ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

حامد حق‌شناس نماینده وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم پاراتکواندوی در مرحله فینال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مقابل حریفش با حساب ۳۰ بر ۱۱ پیروز شد و به مدال طلا رسید.

او در یک چهارم نهایی با شکست ۲۵ بر ۳ مقابل حریفی از بحرین و در نیمه نهایی با شکست ۳۱ بر صفر مقابل حریف قزاقستانی به فینال رسیده بود.

ایران در این مسابقات ۱۰ نماینده داشت که آنها موفق به کسب ۳ طلا، ۴ نقره و ۳ برنز شده‌اند. با این حساب پاراتکوانه ایران در جدول مدالی در رده نخست قرار گرفت. چین میزبان در رده دوم ایستاد.

حق شناس، روزا ابراهیمی و مهدی پوررهنما صاحب مدال طلا، رومینا چمسورکی، سعید صادقیان‌پور، میرزایی و بخت صاحب مدال نقره و مریم عبدالله پور، مهدیه سادات حسینی و نرگس جوادی نیز صاحب مدال برنز شده‌اند.

در سومین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو علیرضا بخت ملی‌پوش پاراتکواندو ایران در مرحله فینال وزن منفی ۸۰ کیلوگرم مقابل حریفی از کره به روی شیاپ چانگ رفت. او با نتیجه ۱۳ بر ۱۵ مقابل حریف خود شکست خورد و به مدال نقره رسید. او در ۳۰ ثانیه پایانی نهایت تلاش خود را برای کسب طلا انجام دادا اما موفق به شکست حریفش نشد.

این سومین مدال نقره پاراتکواندوکاران در بازی‌های پاراآسیایی است.

حامد حق شناس در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم و لیلا میرزایی در وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران هستند که به فینال رسیده‌اند.

این اولین حضور پاراتکواندو ایران در بازی‌های پاراآسیایی است. ایران در این مسابقات ۱۰ نماینده داشت که آنها تاکنون موفق به کسب دو طلا، سه نقره و سه برنز شده‌اند.

روزا ابراهیمی و مهدی پوررهنما صاحب مدال طلا، رومینا چمسورکی، سعید صادقیان‌پور و علیرضا بخت صاحب مدال نقره و مریم عبدالله پور، مهدیه سادات حسینی و نرگس جوادی نیز صاحب مدال برنز شده‌اند.

۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 47915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha