آخرین خبرها از اصلاح قیمت تخم مرغ ؛ تخم مرغ گران می شود؟ | جدیدترین قیمت‌ها را ببینید

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه هنوز با درخواست اصلاح قیمت تخم‌مرغ موافقت نشده است، گفت: مغازه‌داری که هر کیلو تخم‌مرغ را بالای ۵۶ هزار تومان عرضه کند صددرصد تخلف کرده است و قطعا با او برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از همشهری آنلاین رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن در مورد اینکه آیا با افزایش قیمت تخم‌مرغ موافقت شده است؟ گفت: هنوز این اتفاق نیفتاده است.

حمیدرضا کاشانی در گفت‌وگو با همشهری‌ آنلاین با بیان اینکه تقریبا کل مواد اولیه تولید تخم‌مرغ مانند ذرت و سویا وارداتی است و به تبع افزایش قیمت این محصولات، قیمت نهایی تولید تخم‌مرغ هم افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: اما در حالی که در این شرایط باید قیمت تخم‌مرغ با قیمت مواد اولیه همسان‌سازی و واقعی شود هنوز با اصلاح قیمت‌ها موافقت نشده است.

کاشانی افزود: حدود ۲ ماه است که ما همه هزینه‌های خود را به صورت دقیق محاسبه و ارائه کرده‌ایم و وزارت جهاد کشاورزی با درخواست ما مبنی بر اصلاح قیمت‌ها موافقت کرده است اما ستاد تنظیم بازار با واقعی شدن قیمت تخم‌مرغ موافقت نکرده و هنوز به درخواست‌هایی که ما ارسال کردیم جواب نداده‌اند.

این مقام صنفی با بیان اینکه ما در مورد کاهش تولید تخم‌مرغ به وزارت جهاد کشاورزی هشدار داده‌ایم، گفت: محصولی که تولید آن اقتصادی و مقرون به صرفه نباشد بدون شک هیچ تولیدکننده‌ای هم برای تولید آن ورود نمی‌کند. برای همین ما هشدارهای لازم را داده‌ایم که در صورت عدم اصلاح قیمت تخم‌مرغ، تولید این محصول با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن در مورد قیمت پیشنهادی تولیدکنندگان برای اصلاح قیمت تخم‌مرغ بیان کرد: قیمتی که ما در طی محاسبات خود به آن رسیدیم و در ماه گذشته آن را ارائه کردیم ۵۸ هزار تومان برای خرید هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی است.

قیمت روز تخم‌مرغ

کاشانی در مورد قیمت روز تخم‌مرغ هم بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم‌مرغ ۴۶ تا ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان درب مرغداری‌ها است که حتی از قیمت مصوب هم پایین‌تر است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: در میادین میوه و تره‌بار هر کیلو تخم‌مرغ ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان عرضه می‌شود. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ از ۹۹ تا ۱۰۶ هزار تومان عرضه می‌شود در حالی که قیمت مصوب آن ۱۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان است یعنی حدود ۱۰ هزار تومان زیر قیمت مصوب است.

این مقام صنفی ادامه داد: البته در بعضی از سوپرمارکت‌های سطح شهر، تخم‌مرغ با نرخ‌های بالاتری از نرخ مصوب فروخته می‌شود که مصداق بارز گرانفروشی است.

کاشانی با تاکید بر اینکه هر کسی که هر کیلو تخم‌مرغ را بالای ۵۶ هزار تومان عرضه کند صددرصد تخلف کرده است و قطعا با او برخورد خواهد شد، عنوان کرد: قیمت واقعی هر عدد تخم‌مرغ (فله‌) ۳ هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ تومان است و همانطور که اشاره کردم هر کیلو تخم‌مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار که حدود ۶۰ درصد نیاز تهران را تامین می‌کنند زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود.

کاشانی با بیان اینکه بیشتر اصناف و مغازه‌داران قیمت‌هایی که اعلام شد را رعایت می‌کنند، ‌گفت: با این حال در برخی مواقع گزارش‌هایی مبنی بر فروش تخم‌مرغ بالاتر از نرخ مصوب به دست ما رسیده است که در این هفته قرار است گشت تعزیرات و بازرسی ورود کنند و کسانی که این کالا را به قیمت بالاتر از نرخ مصوب می‌فروشند جریمه خواهند شد.

۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
کد خبر: 47903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha