انتقاد دشان از تصمیم ناعادلانه فیفا

سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه به انتقاد از تصمیم فیفا برای برگزاری جام جهانی در سه قاره پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از اسپورت، فیفا به‌تازگی اعلام کرد جام جهانی ۲۰۳۰ به میزبانی سه قاره و در شش کشور برگزار برگزار خواهد شد. این نخستین بار خواهد بود که جام جهانی در سه قاره برگزار می‌شود؛ تصمیمی که به خاطر مسافت زیاد بین سه قاره، انتقادهایی را هم به دنبال داشته است.

دیدیه دشان به صف منتقدان تصمیم فدراسیون جهانی فوتبال پیوست. او تصمیم فیفا را ناعادلانه دانست. سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه گفت: قرار است که سه بازی در آمریکای جنوبی برگزار شود که این یک اتفاق استثنایی و تاریخی است. قطعا این به نفع تیم‌های این قاره است اما برای ما اروپایی‌ها اتفاق خوبی نیست؛ چرا که فاصله زمانی بسیار زیاد است و قطعا تیم‌ها در بازگشت به اروپا خسته خواهند شد. تیم‌ها مجبورند سفری طولانی به آمریکای جنوبی داشته باشند و سپس برای ادامه رقابت‌ها به اروپا برگردند. طبیعی است که این اتفاق خوبی نیست.

او ادامه داد: نمی‌دانم چه کسانی چنین تصمیمی‌هایی را می‌گیرند. من دوست دارم هر تصمیمی عادلانه و جوانمردانه باشد اما فکر نمی‌کنم که چنین تصمیمی عادلانه باشد.

فیفا به مناسبت یکصدمین سال برگزاری نخستین جام جهانی در آمریکای جنوبی می‌خواهد این منطقه را هم به عنوان میزبانی سه بازی انتخاب کند.

۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 47861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha