یونس امامی اولین طلایی کشتی آزاد ایران در بازی‌های آسیایی+ فیلم

نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد ایران با شکست حریف خود از ژاپن به مدال طلای بازی‌های آسیایی دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در ادامه رقابت‌های چهار وزن پایانی کشتی آزاد بازی‌های آسیایی در هانگژو چین، یونس امامی، نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم و دارنده دو مدال برنز جهان، در دیدار نهایی برابر کینوشیتا از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان مقتدرانه و با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلای بازی‌های آسیایی شد. این دهمین طلای کاروان ایران بود.

امامی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس اورزوبک توکتومامبتو از قرقیزستان را ۷ بر ۲ برد و در دومینمبارزه نیز مقابل فنگ لو از چین با نتیجه ۱۰ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. امامی در نیمه نهایی نیز مقابل ماگومت اولویف از تاجیکستان با حساب ۹ بر ۳ به برتری رسید و فینالیست شد.

حسن یزدانی در ۸۶، مجتبی گلیج در ۹۷ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۳ نماینده دیگر ایران در این رقابت‌ها هستند که تا دقایقی دیگر برای کسب مدال طلا به مصاف رقبای خود می‌روند.

حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیپاک پونیا دارنده مدال نقره جهان از هند می‌رود، مجتبی گلیج دارنده مدال برنز جهان در یک مبارزه سخت و دشوار برابر در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل احمد تاج‌الدینوف کشتی گیر روسی تیم بحرین که چند روز پیش به مدال طلای جهان رسید، می‌رود و امیرحسین زارع دارنده ۲ مدال طلای جهان و برنز المپیک در فینال سنگین وزن به مصاف مونختور دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از مغولستان خواهد رفت.

روز گذشته جمعه نیز رحمان عموزاد به مدال نقره وزن ۶۵ کیلوگرم رسید اما ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 47789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha