برکناری تاریخی در آمریکا رقم خورد؛ رئیس مجلس نمایندگان عزل شد!

رئیس مجلس نمایندگان از کار برکنار شد. کوین مک کارتی اولین رئیس مجلس نمایندگان تاریخ آمریکا است که عزل می‌شود. او با طرح عزل یکی از هم حزبی‌های خود به این سرنوشت سیاسی دچار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا : رئیس مجلس نمایندگان از کار برکنار شد. کوین مک کارتی اولین رئیس مجلس نمایندگان تاریخ آمریکا است که عزل می‌شود. او با طرح عزل یکی از هم حزبی‌های خود به این سرنوشت سیاسی دچار شد.

مک کارتی ۵۸ ساله در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ آمریکا با ۲۱۶ رای مثبت در برابر ۲۱۰ رای منفی نمایندگان از ریاست مجلس نمایندگان برکنار شد.

تصمیم برای استیضاج مک کارتی، به پیشنهاد مت گاتز یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و وفادار به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شد که رهبری بخشی از محافظه‌کاران تندرو در حزب جمهوریخواه را بر عهده دارد.

این رای گیری تنها چند روز پس از آن رخ می‌دهد که اختلافات داخلی جمهوری خواهان، دولت آمریکا را به آستانه تعطیلی بر سر لایحه بودجه این کشور نزدیک کرد. طرح برکناری مک کارتی از سوی هم حزبی تندرواش در پی آن مطرح شد که با دموکرات‌ها برای جلوگیری از تعطیلی دولت بایدن همکاری کرد.

۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 47654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha