گذرنامه زیارتی همچنان صادر می‌شود

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: گذرنامه زیارتی همچنان صادر می‌شود و مردم می‌توانند از دو درگاه پلیس من و حضوری برای دریافت آن اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: طبق توافقی که با مسئولان عراقی داشتیم، توانسیتم گذرنامه زیارتی را برای ماه محرم و صفر فراهم کرده و در اختیار مردم قرار دهیم. تا به الان بیش از ۹۳۰ هزار جد گذرنامه زیارتی صادر شده و در اختیار مراجعین قرار گرفته است.

او بیان کرد: بعد از ماه صفر مجدد ما با طرفین عراقیمان توافق کردیم که این گذرنامه برای طول سال هم اعتبار داشته باشد تا مردم بتوانند به راحتی با این گذرنامه به عراق سفر کنند. هم اکنون مردم می‌توانند از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به کشور عراق با همین گذرنامه های زیارتی سفر داشته باشند.

اعتبار گذرنامه زیارتی چقدر است؟

ذوالقدری گفت: مدت اعتبار گذرنامه زیارتی ۵ سال است. در صدد آن هستیم که با کشور سوریه هم این توافق را داشته باشیم تا زائرانی که می خواهند به سوریه سفر کنند به راحتی بتوانند تنها با یک گذرنامه زیارتی اقدام کنند.

گذرنامه زیارتی هم اکنون صادر می‌شود؟

او در پایان اعلام کرد: هم اکنون گذرنامه زیارتی همچنان صادر می‌شود و مردم می‌توانند از دو درگاه پلیس من (سامانه اینترنتی) و حضوری برای دریافت گذرنامه زیارتی خود اقدام کنند. در طول سال این گذرنامه اعتبار داشته و به تعداد دفعات می شود از این گذرنامه استفاده کرد.

۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 47616
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha