واردات خودرو و هر روز یک داستان جدید

حالا با این ماجراها که برسر منشاء ارز وارداتی وجود دارد، می‌توان امید به ادامه‌دار بودن این پروسه داشت یا خیر؟ فقط مسئولانی می‌دانند که طریقه خبردرمانی واردات خودرو را پیش برده‌اند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روزنامه هفت صبح، ‌ | کلاف درهم پیچیده واردات خودرو هر روز وارد یک فاز جدید می‌شود. در حالی که همچنان آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در هیات وزیران است و وعده داده شده تا اواخر مهرماه توسط دولت تصویب خواهد شد، بحث واردات خودروهای صفر هم با سازمان استاندارد دست و پنجه نرم می‌کند و هر روز شاهد یک ماجرای جدید در این حوزه هستیم.

در آخرین خبرها که در فضای مجازی منتشر شد، شایعه‌ای به گوش می‌رسید که قرار است با ارز صادرات محصولات کشاورزی واردات خودرو صورت بگیرد. اما ‌ ۳۰ شهریور ماه ‌خبرگزاری تسنیم خبری به نقل از رئیس بانک مرکزی منتشر کرد و این ماجرا تکذیب شد. طبق خبر انتشار یافته در تسنیم، بانک مرکزی ادعاها مبنی بر اینکه واردات خودرو یا قطعات آن با ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی میسر شد را تکذیب کرد.

به گزارش ‌ تسنیم، در حالی پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مدعی شد طی آخرین تصمیم دولت‌ واردات خودرو یا قطعات آن با ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی میسر شده است، بانک مرکزی با رد این ادعا، واردات خودرو یا قطعات آن با ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی را تکذیب کرد.

محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در نودمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اعلام این خبر گفته بود: اکنون تمامی صادرکنندگان می‌توانند ارز را به واردات خودروی خود یا دیگران اختصاص دهند ولی باید از تمام این موارد گذشت و یک سوال اساسی را مطرح کرد؛

زمانی که مجلس این موضوع را تصویب کرد که دو میلیارد دلار اعتبار به واردکنندگان خودرو از ارز مازاد حاصل از صادرکنندگان می‌خواهد اختصاص دهد، به منشاء ارزی و تامین آن فکر نکرده بود که هر روز ماجرای منشاء تامین ارز برای واردکنندگان محل مشکل شده است؟! خبردرمانی واردات خودرو به خوبی عمل کرد و واقعیت این است که تاثیر آن هم بر بازار خودرو دیده شد.

تعدادی ماشین خارجی هم توسط شرکت‌های مختلف وارد شده است که خب به اذعان خودشان، ارز وعده داده شده از سوی بانک مرکزی را اگرچه با سختی اما دریافت کردند. ولی واردات خودرو قرار نبود که با همین تعداد تمام شود و قرار است رومدی ادامه‌دار باشد. حالا با این ماجراها که برسر منشاء ارز وارداتی وجود دارد، می‌توان امید به ادامه‌دار بودن این پروسه داشت یا خیر؟ فقط مسئولانی می‌دانند که طریقه خبردرمانی واردات خودرو را پیش برده‌اند!

۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸
کد خبر: 47340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha