وزن کوله‌پشتی نباید از ۱۵ درصد وزن دانش‌آموز بیشتر باشد

نائب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: بندهای کوله‌پشتی باید پهن و دارای پدهای مناسبی باشند تا بر عضلات شانه‌ها فشار نیاورند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نائب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: کوله پشتی‌ها باید وزنشان از ۱۵ درصد وزن دانش‌آموزان بیشتر نباشد تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود و سبب بروز مشکلات اسکلتی نشود.

پرهام پارسا نژاد گفت: کوله پشتی از نظر حجم و اندازه نباید از شانه‌های دانش‌آموزان بالاتر باشد و پایین‌تر از گودی کمر آن‌ها نرسد. اندازه کوله پشتی باید متناسب با جثه دانش‌آموزان باشد.

نائب رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور بیان کرد: بندهای کوله‌پشتی باید پهن و دارای پدهای مناسبی باشند تا بر عضلات شانه‌ها فشار نیاورده و دچار آسیب نشوند.

پارسا نژاد ادامه داد: دانش‌آموزان باید هر دو بند کوله پشتی را بیندازند تا دچار مشکلات اسکلتی نشوند و از کوله پشتی‌هایی استفاده کنند که دارای بند پایین باشند.

او اضافه کرد: لایه داخلی کوله‌پشتی باید تهویه مناسب داشته باشد تا مانع از عرق کردن دانش‌آموز شود.

او ادامه داد: دانش‌آموزان در مواقعی که ضرورت ندارد، کوله پشتی را بر روی زمین بگذارد. اولیاء هر روز صبح وزن کوله پشتی را چک کنند تا آسیبی به دانش‌آموز وارد نشود.

او گفت: یکی از مطالب مهم با بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان، کوله‌پشتی آن‌ها است که باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد تا سبب بروز اسپاسم عضلانی نشود.

۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 47320
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha