اتفاقات خوبی به نفع اقتصاد ایران در حال رقم خوردن است/رئیس جمهور از فرصت سازمان ملل به نحو احسن استفاده کند/نیویورک فرصت ویژه ای برای بستر سازی توسعه اقتصاد ایران است

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: آقای رئیسی و تیم همراه بخصوص تیم متخصص در حوزه اقتصادی و تجاری باید زمینه های لازم برای انجام توافقات و دیدارهای آتی بین سران کشورهایی که مایل به توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران هستند را از نیویورک در آن مقطع زمانی کوتاه اما مهم کلید بزنند چرا که تمرکز بر دیدارها و رایزنی هایی با این منظور به نفع اقتصاد کشور است.

گروه اقتصاد کلان پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد رامین پولادرگ عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و فعال تجاری در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص اهمیت استفاده از فرصت حضور رئیس جمهور در سازمان ملل متحد برای زمینه سازی توسعه تبادلات تجاری بین ایران و کشورهای مختلف جهان گفت: با توجه به اینکه اصولا سفر روسای جمهور کشورهای مختلف به کشورهای دیگر چالش های خاص خود را دارد و به سرانجام رساندن پروتکل های دیدارها و سفرهای رسمی بین کشورها قطعا زمان بر و هزینه بر است به نظر می رسد دولت آقای رئیسی که بر توسعه همکاری با همه کشورهای جهان ( کشورهای غیر معاند) تاکید دارند باید از فرصت به دست آمده برای ترتیب دادن دیدارها و گفتگوهایی با روسای جمهور و سران کشورهای مختلف حاضر در سازمان ملل بنحو احسن استفاده کنند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: آقای رئیسی و تیم همراه بخصوص تیم متخصص در حوزه اقتصادی و تجاری باید زمینه های لازم برای انجام توافقات و دیدارهای آتی بین سران کشورهایی که مایل به توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران هستند را از نیویورک در آن مقطع زمانی کوتاه اما مهم کلید بزنند چرا که تمرکز بر دیدارها و رایزنی هایی با این منظور به نفع اقتصاد کشور است.

رامین پولادرگ فعال تجاری خاطر نشان کرد: افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای مختلف به نفع افزایش صادرات ایران و واردات کالاها و تکنولوژی های مورد نیاز کشور است. اگر دولت مقتدرانه در این زمینه برنامه ریزی کرده باشد یعنی برنامه محور راهی نیویورک شده باشد قطعا در آینده ای نه چندان دور شاهد عواید حاصل ای این روند خواهیم بود.

پولاد رگ تاکید کرد: برنامه محوری برای افزایش رایزنی و توسعه ارتباطات تجاری و بازرگانی با کشورهای مختلف دنیا از این جهت حائز اهمیت است چرا که موانع بسیاری در برابر آثار تحریم ها روی اقتصاد قرار می دهد و توسعه تجارت جهانی می تواند منجر به کاهش هزینه های تجارت خارجی ما شود.

وی در این باره توضیح داد: رفع موانع ایجاد شده از سوی تحریم ها نیازمند بسترسازی هایی است که از جمله آنها افزایش میل و رغبت کشورهای مختلف برای تجارت با ایران است، موضوعی که اگر محقق شود قطعا موجب کاهش هزینه های تجاری ما در عرصه بین الملل می شود و متعاقب آن روی افزایش ارز آوری و درآمد زایی و بهبود معیشت عامه مردم تاثیر گذار خواهد بود.

رامین پولادرگ درادامه بحث تصریح نمود: کسانی که به دنبال تحمیل فشار معیشتی به مردم و سخت کردن حل مشکلات و چالش های اقتصاد ایران هستند بر آنند تا هر گونه که شده فضا را برعلیه ایران کنند تا دولت نتواند رایزنی و گفت و گوهای لازم برای توسعه تجارت ایران با سایر کشورها را انجام دهد.

وی معتقد است: اتفاقات خوبی به نفع اقتصاد ایران در حال رقم خوردن است که با افزایش شرکای تجاری و حضور بیشتر و بهتر ایران در بازارهای جهانی عواید این روند در بنگاه های تولیدی، افزایش اشتغالزایی و بهبود معیشت مردم خود را نشان خواهد داد لذا امیدواریم دولت از فرصت به دست آمده در نیویورک برای بستر سازی توسعه اقتصاد ایران با سایر کشورهای جهان استفاده کند.

۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 47209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha