۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
کد خبر: 46984
بیدار شو آقای رضا عنایتی!

با شکست امیدها مقابل تیم معمولی هنگ کنگ و حذف از جام ملتها دوباره خوانی این مطلب که هنگام حذف از انتخابی المپیک نوشته شده خالی از لطف نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد دیگر تلخ‌تر از این نمی‌شود که اسم مالزی و تاجیکستان را بین تیم‌های صعودکننده به جام ملت‌های زیر ۲۳ سال می‌بینیم و خبری از پرچم ایران بین این پرچم‌ها نیست. دیگر گزنده‌تر از این نمی‌شود که یک نسل مستعد از فوتبال ایران، باز هم رنگ المپیک را نخواهد دید. دیگر آزاردهنده‌تر این نمی‌شود که با بازیکنانی از هال‌سیتی، السد و بهترین تیم‌های فوتبال ایران، حتی بعد از خوردن گل اول روبروی ازبکستان دفاع می‌کردیم. ما باختیم. بد هم باختیم و برای این عملکرد ناامیدکننده، هیچ توجیهی وجود ندارد.

بازی‌های آسیای هانگژو هم انگار، تبدیل به یک بهانه بزرگ برای نادیده گرفتن ناکامی‌ها شده است. بهروز عطایی روی نیمکت تیم ملی والیبال، با اشتیاق از لزوم موفقیت در این بازی‌ها حرف می‌زند اما آیا واقعا طلای بازی‌های آسیایی در رقابت با تیم دوم ژاپن، می‌تواند روی نتایج ضعیف لیگ ملت‌ها و جام ملت‌ها سرپوش بگذارد؟ در فوتبال هم وضع همین است. عنایتی با ماموریت رساندن تیم به المپیک، سرمربی تیم ملی امید شد. هر نتیجه‌ای که در هانگژو به دست بیاید هم، سرپوشی روی این ناکامی نخواهد گذاشت.

هیچکس از شکست عنایتی خوشحال نیست. این ماجرا، فقط غمی به غم‌های دیگر فوتبال ایران اضافه می‌کند. فدراسیون فوتبال اما نباید پشت انتقادها از سرمربی تیم، پنهان شود. مقصر اصلی چنین وضعیتی، آن‌ها هستند که این مسئولیت بزرگ را به این مربی کم‌تجربه سپردند. آن‌ها با این کار، یک مربی دیگر را در فوتبال ایران سوزاندند. رضا عنایتی، باید همین حالا بیدار شود. او باید این حقیقت را بپذیرد که آمادگی لازم را برای کار کردن در دومین تیم ملی مهم فوتبال ایران نداشته است. او باید خودش را در سطح دیگری محک بزند و روزی به این جایگاه برگردد که برای این پیشنهاد، دلایلی به جز توصیه سرمربی تیم ملی وجود داشته باشد. این تجربه، یک آزمون شکست‌خورده است و هانگژو نیز، چیزی را برای فوتبال ایران عوض نخواهد کرد.

۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
کد خبر: 46984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امید IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      0 0
      باسلام متاسفانه یک ناکامی دیگر در عرصه دیگر بدلیل نبودن مدیریت صحیح در کشور بنده روزی به ایرانی بودن افتخار میکردم ولی الان.....
    • ح IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      0 0
      این‌چه قانونی است که ورزشکار بعداز پایان دوره ورزش باید ول‌کن نباشه در شورا ومجلس ومربی ومدیر باید حتما ارتزاق ویا اختلاس کنن!؟واقعا گندشا درآوردن مربی باید دانش وفهم وشعور وصلاحیت داشته باشه ناینکه سابقه ورزشی وپرورویی وخودشیفته باشد!!
    • احمد IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      0 0
      عنایتی از لحاظ سرمربیگری که بماند اصلا شخصیت کارآزمایی ندارد که بتواند بر بازیکنان تأثیر مثبت بگذاره و تیم رو هدایت کنه و ایضاً تیم ملی با قلعه نوعی هم درجا خواهد زد مگر که خود بازیکنان یه کاری بکنند
    • ناشناس IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      تیم‌امید‌دربازی‌باهنگ‌کنک‌درنیمه‌اول‌درهجده‌قدم‌نفرات‌کمی‌داشت‌‌وبچه‌هاهر چه‌زورداشتند‌درنیمه‌اول‌زدند‌درنیمه‌دوم‌ به‌علت‌خستگی‌تحرک‌وجاگیری‌کمتری‌ داشتند‌وآقای‌عنایتی‌به‌جای‌تعویض‌از دقیقه‌۶۰بازی ‌دقیقه‌۸۵‌تعویض‌کرد.