نسخه ۶ شبکه‌ Wi-Fi چه مزایایی دارد؟

شبکه‌های Wi-Fi ۶ از چندین فناوری جدید استفاده می‌کنند که برای بهبود عملکرد کلی از طریق افزایش سرعت انتقال در هنگام اتصال به اینترنت طراحی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شبکه‌های Wi-Fi ۶، آخرین پروتکل بی‌سیم، تجربه آنلاین شما را با افزایش سرعت اتصالات و کمک به چندین دستگاه برای اتصال یکپارچه‌تر به یک شبکه بهبود می‌بخشند.

اما سوالی که بسیاری از مردم می‌پرسند این است: آیا واقعاً نیاز به ارتقاء به Wi-Fi ۶ وجود دارد؟

Wi-Fi ۶ که با نام ۸۰۲.۱۱ax نیز شناخته می‌شود، آخرین نسخه از پروتکل شبکه وای فای است و سرعت بالاتر و انتقال داده‌های بزرگتر را ارائه می‌دهد. این فناوری اجازه می‌دهد تا تعداد بیشتری از دستگاه‌ها بدون وقفه در خدمات به یک شبکه متصل شوند.

Wi-Fi ۶ همچنین رمزگذاری WPA۳ را ارائه می‌دهد و آن را به پروتکل ایمن‌تر برای امنیت دیجیتال و حریم خصوصی شما تبدیل می‌کند.

از مزایای اصلی Wi-Fi ۶ می‌توان به افزایش ظرفیت روی یک روتر، بهبود عملکرد در مناطق و ساختمان‌های شلوغ، ارائه سریع‌تر اتصال و سرعت انتقال داده و حفظ عمر باتری بهتر دستگاه‌های شما اشاره کرد.

به عنوان مثال، همه ما در شبکه وای فای که به آن متصل هستیم، وقفه‌هایی را تجربه کرده ایم و بخش بزرگی از مشکل اتصال متناوب به دلیل بارگذاری بیش از حد در شبکه و روتر است؛ اما در وای فای ۶ این مشکل وجود ندارد، زیرا انتقال داده بسیار کارآمدتر انجام می‌شود.

پیش از این، هر دستگاه باید منتظر نوبت خود برای اتصال در شبکه‌های شلوغ می‌بود، اما اکنون همه دستگاه‌ها می‌توانند به طور همزمان متصل شوند. همچنین، روتر Wi-Fi ۶ می‌تواند ترافیک بیشتری را مدیریت کند و جریان داده سریع‌تری را به دستگاه شما ارائه می‌کند، بنابراین می‌توانید راحت‌تر تلویزیون را به‌صورت آنلاین تماشا کنید.

حداکثر سرعت شبکه «وای فای ۶» ۹.۶ گیگابیت بر ثانیه است؛ در حالی که با شبکه «وای فای ۵» به ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد، اما بعید است.

با وجود این جهش بزرگ، احتمالاً هنگام اتصال صرفا یک دستگاه، تفاوت خاصی را متوجه نخواهید شد. اگر در یک شبکه شلوغ با افراد زیادی هستید، احتمالاً متوجه تفاوت خواهید شد؛ زیرا Wi-Fi ۶ به دستگاه‌های بیشتری کمک می‌کند تا به طور یکپارچه‌تر به یک شبکه متصل شوند و خطر قطع شبکه‌های اطراف آن‌ها کم است.

لازم به ذکر است که دستگاه‌های شما برای کار با وای فای ۶ باید قابلیت پشتیبانی از مشخصات جدید شبکه‌های وای فای را داشته باشند. اگر دستگاه شما از "Wi-Fi ۶" پشتیبانی نمی‌کند، مانند "Wi-Fi ۵" به روتر متصل خواهد شد.

به عنوان مثال، اگر گوشی شما قدیمی‌تر از آیفون ۱۱ باشد، نمی‌تواند از شبکه وای فای ۶ استفاده کند.

روترهای Wi-Fi ۶ سرعت انتقال و نرخ انتقال داده بهتری را ارائه می‌دهند و می‌توانند تا ۲۰۰ دستگاه متصل و بیشتر را در خود جای دهند.

هنگام انتخاب روتر، سرعت، پوشش و ماهیت استفاده را در نظر بگیرید. در این جا لازم به ذکر است که روترهای Wi-Fi ۶ گران هستند و برای اکثر کاربران یا دستگاه‌های خانگی ضروری نیستند.

Wi-Fi ۶ برای کاربران روزمره در خانه چه معنایی دارد؟

بی شک از نظر امنیت بهتر است که از این فناوری استفاده شود، اما انتظار نداشته باشید سرعت اتصال دستگاه‌های روزانه شما به اینترنت در صورت عدم سازگاری با وای فای ۶ افزایش قابل توجهی داشته باشد.

بنابراین، هنگامی که نیاز به خرید دستگاه‌های جدید دارید، از سازگاری آن‌ها با وای فای ۶ اطمینان حاصل کنید. اگر یک شبکه عمومی شلوغ دارید، حتما باید به وای فای ۶ ارتقاء پیدا کنید و در این حالت متوجه خواهید شد که شبکه شما سریعتر از همیشه خواهد شد.

منبع: ارم نیوز

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 46947
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha