۱۰۰ میلیارد دلار سپرده از بانک‌های امریکایی خارج شد

تعداد بانک‌های منطقه‌ای در امریکا احتمالاً در آینده به نصف کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از وبگاه دِیلی هادِل، کوین اولیری (Kevin O’Leary)، بازرگان کانادایی، معتقد است که نظام بانکی امریکا پس از اینکه اعتماد مشتریان به بخش مالی را از دست داد، برای یک دوره ادغام بزرگ آماده شده است.
این سرمایه‌گذار خطرپذیر در مصاحبه‌ با فاکس‌نیوز، گفت: تعداد بانک‌های منطقه‌ای در امریکا احتمالاً در آینده به نصف کاهش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: ۴۱۰۰ بانک منطقه‌ای در امریکا داریم که احتمالاً طی سه سال آینده به دوهزار بانک کاهش خواهد یافت. بانک‌ها در یکدیگر ادغام خواهند شد.
وی در ادامه گفت: مردم نگران سپرده‌گذاری در بانک‌ها هستند؛ در صورت ورشکستگی یک بانک دیگر، فقط ۲۵۰ هزار دلار از پولی که افراد در آن سپرده‌گذاری کرده‌اند، تضمین شده است.
اولیری در حالی این پیش‌بینی را انجام می‌دهد که براساس داده‌های جدید، سپرده‌گذاران برای پنجمین سه‌ماهه متوالی سپرده‌های خود را از بانک‌های امریکا خارج کرده‌اند.
به گفته مارتین گرونبرگ (Martin Gruenberg)، رئیس شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC)، کل سپرده‌ها از ۱۸.۷ تریلیون دلار در پایان سه‌ماهه اول به ۱۸.۶ تریلیون دلار در پایان سه‌ماهه دوم رسید که کاهشی ۱۰۰میلیارد دلاری در مقایسه با سه‌ماهه اول را نشان می‌دهد.
گرونبرگ گفت: سرعت خروج سپرده‌ها از بانک‌های امریکا کاهش یافته است؛ اما امریکایی‌ها در جست‌وجوی فرصت‌های دیگری که سود بالاتری برای آنها فراهم می‌کند، همچنان به خارج‌کردن سپرده‌های خود از بانک‌ها ادامه می‌دهند.
وی گفت: در سه‌ماهه دوم، مجموع سپرده‌ها ۱۸.۶ تریلیون دلار بود که پس از کاهش ۲.۵ درصدی گزارش‌شده در سه‌ماهه اول، ۰.۵ درصد کاهش داشت.
گرونبرگ اظهار کرد: در سه‌ماهه دوم، ادامه روندی را مشاهده کردیم که در آن مشتریان، فعالانه به دنبال بازده بالاتر هستند.
حساب‌های کم‌درآمد مانند حساب‌های معاملاتی، سپرده‌های بازار پول و سایر حساب‌های پس‌انداز در سه‌ماهه دوم ۴۱۲.۸ میلیارد دلار کاهش یافت؛ در حالی که سپرده‌های مدت‌دار ۳۰۶.۷ میلیارد دلار افزایش یافت.

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 46871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha