پسر معاون اول قوه قضاییه بازداشت شد؟!

سیدپویان حسین‌پور، فعال رسانه‌ای اصولگرا در توییتی نوشت: «در خبرهاست که پسر معاون اول قوه قضاییه به اتهام فساد اقتصادی دستگیر شده است. اگر این خبر درست باشد نشان‌دهنده عزم جدی واقعی نظام اسلامی در مبارزه با مفاسد اقتصادی است و به آن معناست که مبارزه با فساد دیگر خط قرمز ندارد...».

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اعتماد نوشت: پسر معاون اول قوه قضاییه بازداشت شده است؟ این سوالی است که امروز رسانه‌های مختلف آن را مطرح کردند و هنوز هیچ مقام رسمی به آن واکنش نشان نداده است.بنا بر گزارش اعتمادآنلاین یک کانال تلگرامی اصولگرا به نام نود قضایی نوشت: «چند فعال رسانه‌ای نزدیک به نهادهای خاص در توییتی با محتوای تقریبا مشابه، از بازداشت فرزند یکی از مقامات عالیرتبه به اتهام فساد اقتصادی خبر دادند.» همچنین کانال تلگرامی دیگری که عکس از لحظه بازداشت مهدی یراحی و افراد مشهور منتشر می‌کند، اتهام این فرد را کارچاق‌کنی عنوان کرده است.

کارچاق‌کنی به فرآیندی گفته می‌شود که در آن افراد در ازای گرفتن پول یا امتیازی خاص کارهای اداری را سریع و راحت پیش می‌برند. افرادی که توانایی کارچاق‌کنی دارند اغلب ارتباطات گسترده و قوی در حوزه‌های مرتبط دارند و به همین دلیل می‌توانند کارها را از روند غیرمرسوم پیش ببرند. سیدپویان حسین‌پور، فعال رسانه‌ای اصولگرا نخستین فردی بود که این خبر را در توییتی منتشر کرد.

او نوشت: «در خبرهاست که پسر معاون اول قوه قضاییه به اتهام فساد اقتصادی دستگیر شده است. اگر این خبر درست باشد نشان‌دهنده عزم جدی واقعی نظام اسلامی در مبارزه با مفاسد اقتصادی است و به آن معناست که مبارزه با فساد دیگر خط قرمز ندارد...». می‌شود توییت دیگری با همین مضمون نوشت.

این کاربران در توییتر کاربران سازمانی شناخته می‌شوند و به دلیل وابستگی به نهادهای خاص معمولا اخبار غیررسمی را منتشر می‌کنند. نکته دیگر هماهنگی دو کانال تلگرامی با خط کاربران سازمانی توییتر است که به نوعی رفته‌رفته خبر را تکمیل کردند و ممکن است که به مرور جزییات بیشتری نیز از آن منتشر کنند.

همچنین یکسان بودن مضمون توییت این کاربران هماهنگی میان آن‌ها را آشکار می‌کند. آن‌ها بر این نکته تاکید دارند که برخورد با پسر معاون اول قوه قضاییه حاکی از عزم و اراده نظام برای مقابله با مفاسد اقتصادی است. در واقع این خط خبری به این معناست که اگر نظام در مبارزه با فساد مصمم باشد باید این خبر را منتشر کند و در غیر این صورت هنوز در مبارزه با فساد خط قرمز وجود دارد. البته این کاربران هیچ مدرک و مستنداتی برای اثبات ادعای خود منتشر نکردند.

۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 46851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha