معدل اعجوبه کنکور ایران ١١ و نیم بود

درسته این سالها تاثیر معدل در قبولی کنکور دغدغه کنکوریهاست اما تاریخ کنکور ایران را که ورق میزنیم میبینیم نابغه کنکور ایران جوانی بود که موفق شد با معدل ۱۱ و نیم آنهم به عنوان رتبه برتر مجوز ورود به دانشگاه را بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد معدل دیپلم رستگار رحمانی تنها ١١ و نیم بود، اما او در کنکور سال ۱۳۸۸در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و زبان‌های خارجی رتبه اول و در گروه آزمایشی هنر رتبه ٤٤را به‌دست آورد.

اگر رستگار رحمانی تنها، پزشک متخصص مغز و اعصاب شهرستان کرمانشاه، امسال جزء داوطلبان ورود به دانشگاه بود، باید اول برای ترمیم معدل و سوابق تحصیلیش اقدام می‌کرد، وگرنه نمی‌توانست عنوان اعجوبه کنکور ایران را دریافت کند!رحمانی تنها در کنکور سال ١٣٨٨ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و زبان‌های خارجی رتبه اول و در گروه آزمایشی هنر رتبه ٤٤را به‌دست آورد، اما سازمان سنجش کشور به دلیل غیرقابل قیاس بودن رتبه کنکور رستگار با سوابق تحصیلی و معدل دیپلمش از او خواست دوباره آزمون بدهد و رحمانی در آزمون مجدد هم توانست در اغلب مواد درسی به ١٠٠ درصد سوالات آزمون پاسخ صحیح بدهد که در تاریخ کنکور ایران بی‌نظیر بود.


محصلان مدارس خاص از آقای اعجوبه عقب ماندند

این جوان جوانرودی که در آن سال با اقتدار گوی سبقت را از دانش‌آموزان مدارس خاص تهران و مدارس دیگر شهرهای کشور ربود، فرزند خانواده‌ای ١٠ نفره است که پدرش کارگر ساختمان و مادرش خانه‌دار بوده و در انباری٢ در ٣ متری خانه اش برای کنکور مطالعه می‌کرد. رستگار رحمانی سال١٣٨٢ با معدل ١١ و نیم در رشته ریاضی فیزیک دیپلم گرفت، ولی تا سال ١٣٨۵به دلیل مشکلات شخصی در کنکور شرکت نکرد. سال ٨۵ پس از شرکت در کنکور موفق به کسب رتبه ٣٠ در گروه آزمایشی علوم ریاضی شد، اما به دلیل اعزام به خدمت سربازی نتوانست به دانشگاه راه یابد. او در سال ١٣٨٨ و چهار ماه پس از پایان دوره سربازی در کنکور ٨٨ رکوردشکنی کرد و در دو گروه آزمایشی رتبه اول را به‌دست آورد.

معدل اعجوبه کنکور ایران ١١ و نیم بود


اعجوبه کنکور در شهر خودش خدمت می‌کند

رستگار رحمانی بعد از تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه تهران، دوره تخصص جراحی مغز و اعصاب را خواند و بعد از پایان تحصیلاتش به کرمانشاه رفت تا در آن جا به طبابت بپردازد. او اکنون استادیار جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است و به اسم و آوازه او بسیاری از بیماران از تهران و سایر شهرهای کوچک و بزرگ دیگر راهی کرمانشاه می‌شوند تا از علم و دانش این پزشک برای درمان بیماری خود استفاده کنند.

معدل اعجوبه کنکور ایران ١١ و نیم بود


دروس را عمیق و مفهومی مطالعه کنید

اعجوبه کنکور ایران به داوطلبان توصیه می‌کند دروس مختلف را عمیق و مفهومی مطالعه کنند. او می‌گوید : «داوطلبان باید تغییراتی را که سازمان سنجش در روزهای قبل از کنکور اعلام می‌کند به خوبی رصد کنند و برای کنکور درس‌ها را به میزان ٩٠ درصد مفهومی بخوانند. دانش‌آموزانی که از امکانات تحصیلی زیادی برخوردار نیستند و به توان علمی خودشان متکی هستند، معمولا مفهومی درس می‌خوانند و می‌توانند مطالب درسی را خوب تحلیل کنند، اما دانش‌آموزان شهرهای بزرگ به دلیل برخورداری از منابع مطالعاتی زیاد، فقط نکات را می‌خوانند و گاهی ازدرک و توجه به اصل و مفهوم مطالب درسی غفلت می‌کنند. »

۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 46795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یک مادر IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      2 1
      من از اموزش و پرورش به عنوان یک مادر دلشکسته خواهش میکنم فقط یکبار دیگه به دانش اموزانی که یکبار ترمیم معدل کردند وموفق نشدند اجازه بدهند یکبار دیگه فقط یک باره دیگه ترمیم معدل کنند هر چقدر هم هزینش بشه عیبی نداره بزارین ناامیدی به ا ین دخترای که پشت کنکور موندن غلبه نکنه
    • ایرانی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      1 0
      مگه چند درصد اعجوبه داریم؟؟؟؟؟
    • ایرانی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      0 0
      اگه معدل بی تاثیر باشه فرصت برای سوء استفاده بیشتر فراهم میشه. و دانش آموزی که زحمت کشیده و درس خوانده حقش ضایع میشه.دانش آموزی هم که درس خوان نبوده به هر طریق در صدد جبران تنبلی خود خواهد بود چه قانونی و چه غیرقانونی و تقلب