علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی شد + سوابق

با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیئت وزیران، علی استاد هاشمی به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ هیئت وزیران به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده (۱۹) قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری، علی استاد هاشمی را به عنوان رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد.

وی پیش از این معاون نظارت و عضو هیات عامل بیمه مرکزی بود.

استاد هاشمی کیست؟ تغییرات بعدی چیست؟

علی استاد هاشمی از مدیران کم‌حاشیه و البته کمتر رسانه‌ای بیمه مرکزی است و نشان داده که از حاشیه‌ها گریزان است. ورود او به بیمه مرکزی و برج بیمه با مسئولیت معاونت نظارت و عضو هیات عامل شروع شد و اکنون همه منتظرند ببنیند این حسابدار و دارای دکترای مدیریت مالی از دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیات علمی دانشگاه پیام‌نور در مقام معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل بیمه مرکزی چه برنامه‌ای برای پایان دادن به حاشیه‌ها و برگشتن به متن ماجرا دارد و آیا تغییرات در بیمه مرکزی رخ خواهد داد؟

هرچند یک مقام آگاه در بیمه مرکزی شایعه تغییر در ترکیب هیات عامل بیمه مرکزی را فعلا رد کرد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد علی بنیادی نائینی، معاون دیگر بیمه مرکزی مرد شماره ۲ و قائم مقام این نهاد خواهد شد و محمد حق‌وردیلو، از دیگر مدیران بیمه مرکزی جای استاد هاشمی می‌نشیند و معاون نظارت را بر عهده می‌گیرد. خبر دیگر اینکه به احتمال زیاد، مصطفی رئوفی هم تغییر خواهد کرد و چهره جدیدی مسئولیت روابط عمومی بیمه مرکزی را برعهده خواهد گرفت.

استاد هاشمی پیش از عضویت در هیات عامل بیمه مرکزی، رییس هیات مدیره شرکت لیزینگ سینا، رییس کمیته حسابرسی شرکت لیزینگ سینا و سایر شرکت‌ها، مدیر حسابرسی داخلی شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا و عضو کمیته حسابرسی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود و البته عضو هیات مدیره بیمه سینا بوده است.

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 46702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha