جزئیات کسر خدمت برای مشمولانی که قبل از شروع سربازی یک مهارت یاد بگیرند

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان، جزئیات لایحه پیشنهادی این قرارگاه را برای ارائه کسر خدمت به مشمولانی که قبل از شروع خدمت سربازی، یک مهارت مورد نیاز نیروهای مسلح را یاد بگیرند، تشریح کرد و از ارائه آموزش‌های مهارتی به ۴۵۹ هزار نفر از سربازان کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، سردار محمدجواد زاده‌کمند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح آخرین اقدامات انجام‌شده در قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: ترویج و تبلیغ امر مهارت‌آموزی جوانان چه در دوران خدمت سربازی و چه بعد از آن یکی از مهمترین اهداف ما در قرارگاه مهارت‌آموزی است، چراکه نسل جوان ارزشمندترین سرمایه کشور است.

وی افزود: اگر اشتغال‌پذیری به‌خوبی انجام شود و یک جوان بتواند در شغل مورد علاقه‌اش به کار گرفته شود، نه‌تنها امید و نشاط برای فرد را به دنبال دارد، بلکه موجب رشد و پیشرفت کشور هم می‌شود.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: تا قبل از سال ۹۶ مهارت‌آموزی سربازان به شکل چندان سازمان‌یافته‌ای دنبال نمی‌شد، اما بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص، ستاد کل نیروهای مسلح به صورت جدی به این موضوع ورود کرد.

وی با بیان این که هدف ما این است که با ارائه آموزش‌های مهارتی، خدمت سربازی را برای سربازان هدفمند کنیم، اظهار داشت: مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در واقع کمک به دولت در امر اشتغال‌زایی است و اکنون بعد از گذشت ۶ سال از تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم.

زاده‌کمند با بیان این که سالیانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر به صورت سرباز وارد نیروهای مسلح می‌شوند، گفت: قرارگاه مهارت‌آموزی با یک برنامه ۵ساله در نظر داشت تا تمامی سربازانی که وارد نیروهای مسلح می‌شوند را تحت آموزش حداقل یک مهارت تخصصی و یک بسته مهارت عمومی قرار دهد.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: قرارگاه مهارت‌آموزی تا کنون با ۲۷ دستگاه از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای، وزارت میراث فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی و ... برای ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است.

زاده‌کمند با بیان این که در برنامه‌های قرارگاه مهارت‌آموزی، مهارت‌های عمومی شامل امداد و نجات، سبک زندگی، کسب و کار، سواد رسانه و امور مالی به سربازان آموزش داده می‌شود، گفت: در کنار بسته مهارت‌های عمومی، ۶۰۰ مهارت تخصصی را هم شناسایی کرده‌ایم که به سربازان آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به ارائه لایحه پیشنهادی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به مجلس گفت: در این لایحه که هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، پیش‌بینی شده است که سربازانی که قبل از آغاز خدمت سربازی خود، یکی از مهارت‌های تخصصی مورد نیاز نیروهای مسلح را فرا می‌گیرند، بتوانند از دو ماه کسر خدمت استفاده کنند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان خاطرنشان کرد: البته فعلا بر اساس پیشنهادی که ستاد کل نیروهای مسلح به مقام معظم رهبری داده است و ایشان هم موافقت کرده‌اند، یک ماه کسر خدمت به سربازانی که قبل از شروع خدمت یکی از مهارت‌های تخصصی را فرا بگیرند، داده می‌شود.

زاده‌کمند با بیان این که ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از کارکنان پایور به عنوان مربیان سربازان انتخاب شده‌اند تا مهارت‌های عمومی و تخصصی را به سربازان آموزش دهند، عنوان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد از سربازانی که وارد نیروهای مسلح می‌شوند، مهارت‌های عمومی و تخصصی را فرا می‌گیرند.

وی در پایان تاکید کرد: در سال ۹۶ حدود ۴۰ هزاران نفر از سربازان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند، اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۴۵۹ هزار سرباز افزایش یافت. به طور کل از ابتدای تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی تا امروز، یک میلیون و ۲۴۱ هزار نفر از سربازان مهارت‌های عمومی و تخصصی را فرا گرفته‌اند، یعنی ۵۷۵ هزار نفر تحت پوشش مهارت‌های عمومی و ۶۶۶ هزار نفر هم تحت پوشش مهارت‌های تخصصی قرار گرفته‌اند.

۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
کد خبر: 46423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha