ارز بانک بریکس کدام است؟

بانک بریکس (بانک توسعه جدید) می‌تواند ارز «صادقانه» متصل به طلا ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بیزنس، کریس هارت، رئیس اجرایی گروه سرمایه‌گذاری ایمپکت گفت که بانک توسعه جدید، به چند جانبه شدن دنیای مالی کمک خواهد کرد.

به گفته هارت، ارز مشترک بریکس در آینده، به‌طور بالقوه منابع مالی جهانی را از یک گروه قدرت خاص مستقر در کشورهای غربی دور می‌کند.

وی توضیح داد که وام‌دهنده مستقر در شانگهای شامل تعدادی از اقتصادهای بسیار قدرتمند از جمله روسیه، برزیل، هند و چین است و در حال حاضر به بزرگترین اقتصادهای روی زمین تبدیل شدند و از گروه G۷ پیشی گرفته‌اند.

هارت در حاشیه اجلاس بریکس در ژوهانسبورگ گفت: «در نتیجه نیروی اقتصادی خاصی پشت آن وجود دارد».

این اقتصاددان تاکید کرد که کشورهای موفق اقتصادی مانند عربستان سعودی نیز علاقه‌مند به پیوستن به بانک بریکس هستند که به‌طور بالقوه این سازمان را در سیستم مالی جهانی قدرتمندتر و قابل توجه‌تر خواهد کرد.

وی می‌گوید: «بانک به یک گروه نهادی اصلی از حامیان قدرتمند اقتصادی تبدیل می‌شود و وام‌دهنده، طیف وسیعی از فرصت‌ها را برای کاهش هزینه‌ها و عوارض تجارت فرامرزی فراهم می‌کند».

هارت همچنین خاطرنشان کرد که این سازمان مالی که توسط کشورهای بریکس در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد، در حال بررسی ایده ارز مشترک است که به‌طور بالقوه می‌تواند با پشتوانه طلا باشد.

وی مدعی شد، از زمانی که ایالات‌متحده استاندارد طلا را در سال ۱۹۷۱ حذف کرد، پایه و اساس سیستم مالی جهانی متزلزل است.

به گفته هارت، اگر ارز آتی بریکس به طلا متصل شود، این امر باعث بهبودی عظیمی برای در صداقت سیستم مالی خواهد شد.

۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 46301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha