تصاویر | پهپاد معروف اسرائیل که وارد توان نظامی ایران شد!

در زمان جنگ قره باغ یک فروند از پهپاد انتحاری هاروپ به مرز ایران نزدیک شده بود که توسط جنگ الکترونیک ساقط شد و در اختیار ایران قرار گرفت؛ و حالا چند سالی است که نمونه‌های مهندسی معکوس شده اش بخشی از توان نظامی ماست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پهپاد هاروپ یک پهپاد انتحاری است که در جنگ قره باغ عملکرد بسیار خوبی را از خود بر جای گذاشت و به شکل موثر بر علیه ارمنی‌ها به کار گرفته شد.

پهپاد انتحاری اسرائیلی هاروپ در خدمت اذربایجان

(عکس) پهپاد معروف اسرائیل، وارد توان نظامی ایران شد!

این پهپاد در صورت واگذاری مختصات هدف به آن برد ۱۰۰۰ کیلومتری بر علیه اهداف ثابت دارد، هر چند که این پهپاد در زیر دماغه خود از یک سایت اپتیکی استفاده میکند که این ویژگی باعث می‌شود اپراتور آن بتواند به منظور هدف قراردادن اهداف متحرک یا واگذاری هدف جدید از این پهپاد استفاده کند.

تصاویر | ماجرای پهپاد اسرائیلی سقوط کرده در خاک ایران چیست؟ - همشهری آنلاین

این اپتیک تا برد ۲۰۰ کیلومتر تصاویر میدان جنگ را به شکل لحظه‌ای برای اپراتور خود مخابره میکند، این موضوع باعث میشود که ارتش باکو ویدیو هدف قرار گرفتن موضع مد نظر را در اختیار داشته باشد که این مورد می‌تواند گزینه‌ای برای جنگ روانی باشد، چرا که به یاد داریم باکو با انتشار ویدیو هدف قرارگرفتن مواضع ارمنی‌ها از زاویه این پهپاد، جنگ تبلیغاتی را کاملا ربوده بود.

البته در زمان جنگ قره باغ یک فروند از این پهپادها به مرز ایران نزدیک شده بود که توسط جنگ الکترونیک ساقط شد و در اختیار ایران قرار گرفت؛ و حالا چند سالی است که نمونه‌های مهندسی معکوس شده اش بخشی از توان نظامی ماست.

کلاهک این پهپاد ۲۳ کیلوگرم وزن دارد و حداکثر سرعت آن ۴۰۰ کیلومتر است.

۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 46290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha