دمای مرز مهران تا چند روز آینده به ۵۰ درجه می رسد

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی گفت: دمای مرز مهران تا چند روز آینده به ۵۰ درجه خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کارشناس هواشناسی ایلام می‌گوید طی روزهای آینده هوای مناطق مختلف استان ایلام گرم می‌شود و در این بین دمای هوا مناطق جنوبی استان از ۵۰ درجه هم فراتر خواهد رفت.

مجتبی میهن پرست گفت: موج گرما تا روز جمعه در استان ایلام ادامه دارد.

اعلام پیش بینی وضع هوای عراق توسط سامانه برخط در ایام اربعین

سازمان هواشناسی کشور چند محصول هواشناسی به ویژه بولتن پیش بینی وضع هوای ۱۰ روز آینده شهرهای مرزی و زیارتی ایران و عراق برای ایام اربعین حسینی را تولید و عرضه کرد.

عبدالرسول حسن پور، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: این محصول به صورت روزانه تولید و از طریق پورتال اطلاع رسانی و صفحات سازمان هواشناسی کشور در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: این محصول پیش بینی به زائرین اربعین حسینی کمک می‌کند برنامه ریزی سفر خود را متناسب با اوضاع جوی در محدوده پیاده روی و شهرهای زیارتی عراق تنظیم کنند.

این مسئول تصریح کرد: بولتن اربعین حسینی چشم انداز ۱۰ روزه‌ای از اوضاع جوی چهار شهر زیارتی «نجف، کربلا، کاظمین و سامرا» و همچنین شش شهر مرزی ایران با عراق یعنی «تمرچین (پیرانشهر)، باشماق، خسروی (قصر شیرین)، مهران، چذابه و شلمچه» ارائه می‌کند.

حسن پور گفت: این محصول به صورت روزانه در مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تولید می‌شود و زائران می‌توانند آن را از سایت سازمان به نشانی www.irimo.ir و صفحات سازمان در شبکه‌های اجتماعی نظیر «بله» به نشانی @irimonews دریافت کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این زائران عزیز می‌توانند برنامه موبایلی هوای اربعین را که در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور تولید شده است، به وسیله آدرس https://b2n.ir/b48769 دریافت کرده و اطلاعات جوی تمامی مسیرهای منتهی به شهرهای زیارتی را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی مشاهده کنند.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی کشور افزود: علاوه بر این بر اساس برنامه ریزی انجام شده، کارشناسان سازمان سازمان هواشناسی کشور در بخش‌های مختلف خبری صدا و سیما نیز آخرین تغییرات جوی مناطق مرتبط با پیاده روی اربعین را اطلاع رسانی می‌کنند.

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
کد خبر: 46236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha