یک فینالیست و ۲ شانس برنز ایران در ۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان

مسابقات نیمه‌نهایی ۵ وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان در شهر استانبول ترکیه برگزار شد که ایران یک فینالیست و ۲ شانس برنز دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در رقابتهای پنج وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان در استانبول، سینا خلیلی در وزن ۶۵ کیلوگرم به فینال راه یافت و سام سیار در وزن ۴۸ کیلوگرم برای مدال برنز مبارزه خواهد کرد. همچنین امیررضا تیموری زاد در جدول شانس مجدد وزن ۵۵ کیلوگرم برای کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم سینا خلیلی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر ساموئل سدلاک از اسلواکی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۱ ولادیمیر آزاریان از ارمنستان را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم با نتیجه ۱۱ بر ۲ میرزاآقا آخوندوف از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. خلیلی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۲ مانوئل واگین از آلمان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

در وزن ۴۸ کیلوگرم سام سیار پس از استراحت در دور اول در دور دوم روپش از هند را با نتیجه ۳ بر ۱ از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۴ بر ۴ عبدالمالیک جلال الدین اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سیار در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۸ مغلوب پائول کنی از آمریکا شد و به دیدار رده بندی رفت. حریف وی در این دیدار یکی از کشتی گیران کشورهای قزاقستان، لهستان و ترکمنستان خواهد بود.

در وزن ۵۵ کیلوگرم امیررضا تیموری زاد در دور نخست با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب مارکوس بلازی از آمریکا شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. تیموری زاد در این گروه ابتدا به مصاف عزت بردی آشیرگولیف از ترکمنستان می رود و در صورت گذر از این حریف در دور بعد به مصاف عبیداله ایتایف از فرانسه می رود و در صورت غلبه بر این حریف به دیدار رده بندی راه می یابد تا در مقابل ساموئل گئورگیان از ارمنستان قرار بگیرد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم ابوالفضل رحمانی در دور نخست با با نتیجه ۱۰ بر صفر گریگور چرناکوف از بلغارستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ ناتسورا اوکازاوا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در مرحله بعد با نتیجه ۱۰ بر ۸ و ضربه فنی مقابل کنستانتین پتریاشویلی از گرجستان شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم ابوالفضل محمدنژاد در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ سینگ جاسپوران از هند را از پیش رو برداشت. وی در دور با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب رحمان مالخمدوف از روسیه شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

رقابت های رده بندی و فینال فوق از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (شنبه) برگزار می شود. 

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 45651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha