تلگرام، بازار تریدرهای رمزارز شد

بهبود قیمت رمزارزها در سال میلادی جاری، به یک اتفاق غیرمنتظره در تلگرام منتهی شده و این پلتفرم پیام‌رسان با ظهور ربات‌های تریدینگ محبوب تریدرهای کوچک روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، این ربات‌ها که توسط توسعه‌دهندگان ناشناس طراحی شده است، با افزایش ارزش آلت‌کوین‌ها، محبوبیت پیدا کرده‌اند. توکن‌های مرتبط با این برنامه‌های نرم افزار خودکار، رشد قابل ملاحظه ارزش بازار را تجربه کرده‌اند که طبق آمار "کوین گکو"، ظرف مدت یک هفته، از ۲۴۱ میلیون دلار عبور کرده است.

با بهبود بازار ارزهای دیجیتالی از ضرر سال گذشته، تریدرهای بیشتری می‌خواهند حضور پیدا کرده و از فرصت‌های موجود در فاینانس غیرمتمرکز، بهره ببرند. رشد ربات‌های تریدینگ در تلگرام، به سرمایه‌گذاران خرد اجازه می‌دهد به صرافی‌های غیرمتمرکز به راحتی دسترسی پیدا کنند و دسترسی به طیف وسیعی از توکن‌ها را فراهم می‌کند که در صرافی‌های متمرکز، موجود نیستند. این ربات‌ها، به کاربران اجازه می‌دهد مانورهای پیشرفته‌ای را انجام دهند که پیش از این به سرمایه‌گذاران پیشرفته، منحصر بودند.

یکی از این ربات‌ها، "یونی بات" (Unibot) است که توسط سازندگان ناشناس، طراحی شده است و به کاربران تلگرام اجازه می‌دهد معاملات رمزارز را به راحتی ارسال یک پیام متنی، انجام دهند.

رشد سریع ربات‌های تریدینگ، برخلاف پیشرفت کندتر بخش فاینانس غیرمتمرکز است. در حالی که آلت‌کوین‌ها و ربات‌ها افزایش پیدا کرده اند، بخش فاینانس غیرمتمرکز با چالش‌هایی از جمله رسوایی‌ها و ورشکستگی صرافی‌های "تررا یو اس دی" و "اف تی ایکس"، دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال، بازار ربات‌های تریدینگ، شباهت‌هایی با رونق فاینانس غیرمتمرکز در سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد و از یک جریان جدید برای صنعت کریپتو حکایت دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هر چند محبوبیت ربات‌های تریدینگ رو به رشد است اما کاربران باید مراقب ریسک‌های احتمالی استفاده از چنین ربات‌هایی باشند. بعضی از این ربات‌ها ممکن است کلیدهای محرمانه را بخواهند که حریم خصوصی و امنیت کاربر را به خطر می‌اندازد. ورشکستگی "اف تی ایکس"، اهمیت داشتن کلیدهای شخصی برای حمایت از دارایی‌های کریپتو را بارز کرد. با وجود این ریسک‌ها، به نظر می‌رسد تریدرها مجذوب راحتی و مزایای استفاده از این ربات‌ها شده‌اند.

۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 45464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha