فیلم | بزرگترین خودروی هامر جهان متعلق به «شیخ رنگین کمان» است / واقعا غول است !

شیخ حمد بن حمدان آل نهیان که به شیخ رنگین کمان معروف است، دارای رکورد جهانی گینس برای بزرگترین مجموعه وسایل نقلیه ۴x۴، با ۷۱۸ مدل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، یک شیخ اماراتی صاحب بزرگترین هامر جهان است، با قد بیش از ۶.۵ متر و با دو طبقه در داخل. این خودروی هیولا که هامر H1 X3 نام دارد توسط شیخ حمد بن حمدان آل نهیان - یک میلیاردر از خانواده سلطنتی امارات - ساخته شده است.

این وسیله نقلیه باورنکردنی ۲۱.۶ فوت (۶.۵ متر) ارتفاع، ۴۶ فوت (۱۴ متر) طول و ۲۰ فوت (۶ متر) عرض دارد - و برای ورود به داخل آن به نردبان نیاز دارد.

شیخ حمد بن حمدان آل نهیان که به شیخ رنگین کمان معروف است، دارای رکورد جهانی گینس برای بزرگترین مجموعه وسایل نقلیه ۴x۴، با ۷۱۸ مدل است.

هنگامی که هامر غول پیکر برای اولین بار به جاده‌های عمومی برده شد، ارتش کوچکی از کارگران برای کمک به هدایت و جابجایی آن در بزرگراه‌ها استخدام شدند.

این وسیله نقلیه با حداکثر سرعت تنها ۲۰ مایل در ساعت (۳۲ کیلومتر در ساعت) بر روی قاب یک وسیله نقلیه باری دوزیست با بدنه فولادی LARC-LX ارتش ایالات متحده ساخته شده است. دارای چهار موتور دیزل و یک موتور برای هر چرخ است.

در داخل این خودروی هامر یک خانه کوچک قرار دارد، فضای داخلی در دو طبقه گسترده شده است، شامل یک اتاق خواب، آشپزخانه و حمام. دارای منظره ۳۶۰ درجه و کفپوش چوبی است و صندلی راننده در طبقه دوم قرار دارد.

شیخ حمد به دلیل داشتن هفت مرسدس کلاس S در رنگ‌های مختلف به شیخ رنگین کمان ملقب شد. او یک میلیاردر است که نفوذ زیادی در ابوظبی دارد و به خاطر عادات عجیب خرج کردنش مشهور است.

این شیخ بخشی از ثروت خود را بر روی مجموعه‌ای از خودروهای غبطه‌انگیز خرج کرده است - از جمله چندین مینی کوپر قدیمی، کپی‌هایی از موتورواگن‌های بنز اختراع ۱۸۸۵.

بنا بر گزارش ها، ثروت شخصی او تقریباً برابر پادشاه سعودی است و دارایی خالص او ۲۰ میلیارد دلار است. ظاهراً پول حمد از کنترل خانواده‌اش بر ذخایر نفتی ابوظبی بدست می‌آید.

در سال ۲۰۱۱ او از کارگران خواست نام او را در جزیره خصوصی خود در امارات به نام الفطیسی حک کنند.

۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 45434
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha