هواپیمای خورشیدی زفیر، ۱۷ روز پیاپی پرواز کرد

هواپیمای بی سرنشین و خورشیدی Zephyr S یک پرواز آزمایشی در ارتفاع بالا انجام داده است و اکنون ۱۷ روز از شروع پرواز می گذرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اینترستینگ انجینرینگ (interesting engineering)، هواپیمای مذکور که در حقیقت یک پهپاد است، از مقر «یوما پرووینگ گراند»( Yuma Proving Ground ) ارتش آمریکا مستقر در ایالت آریزونا در ماه ژوئن به آسمان پرواز کرد. این هواپیما طوری ساخته شده تا برای مدت‌هایی طولانی پرواز کند و به عنوان یک پلتفرم حسگری برای ارتش عمل می‌کند.

این هواپیما برفراز منطقه آزمایش یوما و همچنین پناهگاه ملی آتش سوزی کوفا (Kofa National Wildfire Refuge) پرواز کرده است.

ایرباس از مدتی قبل مشغول آزمایش هواپیما در این منطقه است اما طبق اطلاعات ردیابی پرواز به دست آمده، Zephyr S مشغول پرواز در نزدیکی مرز جنوب شرقی ایالت آریزونا است.

در ۲۷ ژوئن Zephyr S از خلیج مکزیک گذشت و پس از آن بر فراز دریای کارائیب پرواز کرد. سپس هواپیمای خورشیدی وارد مرز هوایی کشور بلیز در آمریکای جنوبی شد. هفته گذشته نیز این هواپیما به سمت آمریکا بازگشت.

Zephyr S با طول بال ۲۵ متر و یک مخزن سوخت کوچک برای پروازهایی در ارتفاع، بالا مناسب است. وزن هواپیما حدود ۱۶۵ پوند است، این بدان معنا است که چند نفر به راحتی می‌توانند آن را به آسمان بفرستند. Zephyr S می‌تواند تا ارتفاع ۲۳هزار متری زمین پرواز کند.

۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 30127
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha