۵ خودروی چینی بازار ایران که بیشترین کاهش قیمت را داشتند

در ۱۰۰ روز اخیر، شاهد کاهش قیمت تدریجی خودروها در بازار بودیم که یکی از دلایل آن می‌تواند به پالس مثبت اخبار واردات خودروهای نو و دست دوم برگردد.البته با توجه کند بودن روند واردات، هنوز هم نمی‌توان با قطعیت از این موضوع سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد خودروهای چینی در حال حاضر، سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار گرفته‌اند.در این مقاله، قصد بررسی قیمت خودروهای مونتاژی چینی را داریم که همه این خودروها، جزو محبوب‌ترین چینی‌های بازار هستند.

۱.تیگو ۸ پرومکس

(تصویر) ۵ خودروی چینی بازار ایران که بیشترین کاهش قیمت را داشتند

پس از عرضه تیگو ۸ پرو، نوبت به نسخه پرومکس آن رسید.با توجه به اضافه شدن برخی امکانات مانند ویژگی چهار چرخ محرک به این نسخه، انتظار اختلاف قیمت با نسخه پرو را داشتیم.اما این اختلاف قیمت، بیش از حد و عجیب بود.

تیگو ۸ پرومکس در اواخر سال ۱۴۰۱، قیمتی نزدیک به ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در بازار داشت که تعجب بسیاری را بابت این قیمت گزاف، آن هم بابت یک خودروی چینی مونتاژی، برانگیخت.نسخه پرومکس در آن زمان نزدیک به ۴۵۰ میلیون با نسخه پرو اختلاف قیمت داشت.

اما پس از گذشت زمان و ورود به سال ۱۴۰۲، به قیمتی نزدیک به ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید که به مذاق کسانی که این خودرو را از شرکت با قیمتی نزدیک به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خریده بودند، بسیار خوش آمد!

اما با گذشت چند ماه، این روزها قیمتی نزدیک به ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دارد که یعنی کاهش قیمتی بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای این خودروی چینی.

جالب است بدانید که تیگو ۸ پرومکس قیمتی نزدیک به ۳۰ هزار دلار، معادل یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان قیمت دارد؛ولی متاسفانه با این قیمت در بازار ایران به فروش می‌رسد که کسی هم در این باره پاسخگو نیست.

۲.کی‌ام‌سی T۸

(تصویر) ۵ خودروی چینی بازار ایران که بیشترین کاهش قیمت را داشتند

کی‌ام‌سی T۸ دومین خودرویی است که بیشترین کاهش قیمت را در این ۱۰۰ روز تجربه کرده است.از اواخر فروردین ماه تا امروز، حدود ۵۸ درصد از قیمت این پیکاپ کاسته شده است.

T۸ در اواخر فروردین ماه امسال، قیمتی نزدیک به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بازار داشت که امروز، شاهد قیمتی نزدیک به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هستیم.قیمت جهانی کی‌ام‌سی یا همان جک T۸ نزدیک به ۹۵۰ میلیون تومان است

۳.دیگنیتی پرایم

(تصویر) ۵ خودروی چینی بازار ایران که بیشترین کاهش قیمت را داشتند

ورود نسخه پرستیژ دیگنیتی، آنچنان روی قیمت این مدل تاثیر فراوانی نداشته و هر دو خودرو به یک میان، کاهش قیمت یکسانی را تجربه کردند.در اوایل اردیبهشت، دیگنیتی پرایم و پرستیژ در مدل ۱۴۰۱، اختلاف قیمت ۴۰۰ میلیونی داشتند و اکنون هم همین اختلاف قیمت را حفظ کردند.

دیگنیتی پرایم مدل ۱۴۰۲ در اوایل ورود به بازار، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت می‌خورد.اما اکنون قیمتی نزدیک به یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان پیدا کرده است.

قیمت جهانی دیگنیتی پرایم که با نام دانگ‌فنگ ix۵ شناخته می‌شود، در بهترین حالت به ۲۰ هزار دلار، معادل ۹۶۰ میلیون تومان می‌رسد.

۴.فیدلیتی پرایم (۷ نفره)

(تصویر) ۵ خودروی چینی بازار ایران که بیشترین کاهش قیمت را داشتند

چهارمین خودرویی که بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد، فیدلیتی پرایم نسخه ۷ نفره بود.مقدار این کاهش قیمت نزدیک به ۴۶ درصد محاسبه شده است.فیدلیتی پرایم ۷ نفره مدل ۱۴۰۲، یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون و مدل ۱۴۰۱، یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان اکنون قیمت دارد.

در اوایل اردیبهشت، قیمت مدل ۱۴۰۱ به ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون رسیده بود که بالاترین میزان برای این خودرو بود.

۵.لاماری ایما

(تصویر) ۵ خودروی چینی بازار ایران که بیشترین کاهش قیمت را داشتند

میزان کاهش قیمت لاماری ایما حدودا ۴۵ درصد محاسبه شده است.در اوایل ورود پر سر و صدایش، مدل ۱۴۰۱ قیمتی نزدیک به ۲ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان را هم تجربه کرد! اما از بعد از این قیمت، کاهش قیمت برای این مدل شروع شد.مدل ۱۴۰۲ لاماری ایما اکنون قیمتی نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دارد.

به احتمال زیاد با ورود نسخه فول آپشن لاماری ایما با پسوند X، شاهد کاهش قیمت نسخه فعلی موجود در بازار باشیم.

قیمت جهانی لاماری ایما که با نام دانگ‌فنگ فورتینگ T۵ EVO شناخته می‌شود؛ نزدیک به ۱۷ هزار دلار و معادل ۸۲۰ میلیون تومان است که محاسبه میزان اختلاف قیمت آن با نسخه مونتاژی ایران را به شما مخاطبان واگذار می‌کنیم!

۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 45351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha