بناهایی ۲۵۰۰ ساله که از دل ایستگاه مترو بیرون زده‌اند + تصاویر

مسافران این ایستگاه مترو در شهر آتن قبل از حرکت مترو می‌توانند بقایای سازه‌های باستانی را از نزدیک ببینند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در جریان ساخت ایستگاه متروی موناستیراکی، چندین یافته‌ی باستان‌شناسی کشف شد که قدمت آن‌ها به قرن هشتم قبل از میلاد تا قرن نوزدهم میلادی می‌رسد. این یافته‌ها پرده از گذشته باستانی شهر برمی‌دارند و اطلاعات ما را در مورد توسعه شهر در طول زمان کامل می‌کنند.

(عکس) بناهایی ۲۵۰۰ ساله که از دل ایستگاه مترو بیرون زده‌اند

این سایت باستان‌شناسی سه بخش اصلی دارد: بستر رودخانه اِریدانوس (رودخانه باستانی هادس) و نمایش یکی از ساختمان‌های کاوش شده.

رودخانه اریدانوس نقش مهمی در طراحی شهری این منطقه ایفا کرده است. این رود از دامنه‌های پایینی کوه لیکابتوس سرازیر می‌شود، از آتن می‌گذرد و به رودخانه ایلیسوس می‌ریزد. در دوره کلاسیک پسین (قرن ۵-۴ قبل از میلاد)، بستر رودخانه از دو طرف توسط بلوک‌های بزرگ و دو مسیر طرفینی محدود می‌شد که خط ساختمانی سازه‌های مجاور را مشخص می‌کرد.

(عکس) بناهایی ۲۵۰۰ ساله که از دل ایستگاه مترو بیرون زده‌اند

در زمان امپراتور هادریان (۱۱۷-۱۳۸)، رودخانه اریدانوس با طاق آجری پوشیده شده و به فاضلاب تبدیل شده بود. دیوار حائل بزرگی در ضلع شمالی رودخانه برای پشتیبانی از یک ایوان یا خیابان عریض ساخته شد و خط ساختمان چند متر عقب رفت.

(عکس) بناهایی ۲۵۰۰ ساله که از دل ایستگاه مترو بیرون زده‌اند

در مسیر خط ۳ ایستگاه نیز، از کنار برخی ساختمان‌های باستانی عبور می‌کنید. ویرانه‌ها عمدتاً ساختمان‌های خصوصی مانند کارگاه‌ها و انبارها هستند و قدمت‌شان بر اساس یافته‌های مختلفی از جمله مجسمه‌های مرمری، بخش‌های معماری، کف‌های موزاییک، نقاشی‌های دیواری، گچ‌بری‌های تزئینی، گلدان‌ها، سکه‌ها، آثار فلزی و استخوانی سنجیده می‌شود.

۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵
کد خبر: 45298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha