پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین؛ همه‌چیز تحت‌تاثیر چهارشنبه موعود

بازار ارز دیجیتال گوش‌به‌زنگ اتفاقات چهارشنبه پیش‌رو است. نشان به آن نشان که حجم خریدوفروش‌های بیت‌کوین نسبت به دو هفته قبل تقریبا نصف شده و میزان نوسان هفتگی آن به کمترین سطح در تاریخ رسیده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، قیمت بیت‌کوین به‌شکل کسل‌کننده‌ای در محدوده ۳۰ هزار دلار حبس شده و همه‌چیز در بازار ارز دیجیتال تحت‌الشعاع وقایع چهارشنبه پیش‌رو قرار گرفته است. روزی که معامله‌گران بازارهای جهانی مثل رمزارز و طلا گوش‌به‌زنگ تصمیم فدرال رزرو که حکم بانک مرکزی در آمریکا را دارد هستند و اگر آن‌ها بازهم برای افزایش نرخ بهره خوابی دیده باشند، آنوقت احتمال سقوط بیت‌کوین وجود دارد. آن‌هایی که به آینده بیت‌کوین در همین یکی، دو هفته پیش‌رو خوشبین هستند، می‌گویند به‌خاطر نزدیک شدن نرخ تورم در آمریکا به آن چیزی که مدنظر فدرال رزرو است، ایندفعه بحث افزایش نرخ بهره منتفی است و همین خبر به‌خاطر اینکه یک سیگنال مثبت برای بازارهای سرمایه محسوب می‌شود، حکم افزایش قیمت بیت‌کوین را امضا می‌کند. بازار ارز دیجیتال گوش‌به‌زنگ اتفاقات چهارشنبه است. نشان به آن نشان که حجم خریدوفروش‌های روزانه بیت‌کوین کم شده و میزان نوسان هفتگی آن به کمترین سطح در تاریخ رسیده.

قیمت بیت‌کوین؛ ۳۰ هزار دلار

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین به حدود ۳۰ هزار دلار یعنی یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان رسیده است. نسبت به دیروز قیمت بیت‌کوین یک‌دهم درصد رشد داشته، درمقایسه با هفته قبل ۱.۵ درصد کاهش پیدا کرده و درقیاس با ۱۴ روز قبل ۱.۳ درصد پایین آمده است. پیشبینی‌ها نشان می‌دهد اگر نتیجه جلسه فدرال رزرو به‌نفع بازارهای سرمایه باشد، بیت‌کوین در اولین قدم دل‌وجرات حرکت به سمت محدوده مقاومتی ۳۱ هزار و ۷۴۰ دلار را پیدا می‌کند. محدوده‌ای که از اردیبهشت ۱۴۰۱ به اینطرف برای بیت‌کوین دست‌نیافتنی بوده است.

قیمت بیت‌کوین از آنطرف بعد از افزایش احتمالی نرخ بهره ممکن است مقاومت ۲۹ هزار و ۶۸۰ دلاری خودش از دست بدهد. تحلیل تکنیکال بیت‌کوین که براساس رفتارهای گذشته آن استنباط می‌شود، نشان می‌دهد با از دست رفتن سنگر ۲۹ هزار و ۶۸۰ دلار، بیت‌کوین ممکن است سقوط تا پله ۲۸ هزار و ۸۰۰ دلار را هم تجربه کند. افزایش نرخ بهره ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای پُرریسک مثل طلا و رمزارز را بالا می‌برد و یکجور سیگنال منفی برای آن‌ها محسوب می‌شود. به‌خاطر همین افزایش نرخ بهره در جلسه روز چهارشنبه فدرال رزور یکبار دیگر می‌تواند منجر به سقوط بیت‌کوین شود.

قیمت اتریوم؛ هزار و ۸۷۵ دلار

قیمت اتریوم حدود هزار و ۸۷۵ دلار است و با ۹۱ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان برابری می‌کند. نسبت به دیروز قیمت اتریوم یک‌دهم درصد، نسبت هفت هقبل قیمت اتریوم شش‌دهم درصد و نسبت به دو هفته قبل قیمت اتریوم دو درصد کاهش پیدا کرده و مثل رهبر بازار، شاهد افت‌وخیزهای کسل‌کننده اتریوم در این مدت بودیم.

قیمت اتریوم با درنظرگرفتن رشد نرخ بهره توسط فدرال رزرو احتمالا مقاومت هزار و ۸۵۰ دلاری از دست می‌دهد. آنوقت هولدرهای اتریوم باید نگران از دست رفتن سنگر هزار و ۸۲۰ دلار باشند و در قدم بعدی به مقاومت اتریوم در محدوده هزار و ۷۸۰ دلار امیدوار بمانند.

اتریوم درحال حاضر بعد از بیت‌کوین دومین ارز دیجیتال مهم دنیاست که تقریبا ۱۸ درصد از کل حجم معاملات بازار رمزارز را دراختیار دارد. حجم معاملات روزانه اتریوم هم مثل بیت‌کوین درمقایسه با هفته‌های قبلی کاهش پیدا کرده و همه‌جیز از اهمیت نتیجه جلسه فدرال رزور در روز چهارشنبه حکایت دارد. به‌عنوان مثال در ۲۴ ساعت قبلی حجم خرید و فروش‌های اتریوم حدود ۴.۲ میلیارد دلار بوده که این عدد نسبت به دو هفت قبل تقریبا نصف شده است.

قیمت انواع ارز دیجیتال

قیمت ریپل در ۲۴ ساعت قبلی سه درصد کاهش پیدا کرده، دو درصد از ارزش ترون آب رفته، رشد قیمت کاردانو و دوج‌کوین حدود یک درصد برآورد می‌شود و اساسا میزان افت‌وخیزهای ارزهای دیجیتال سرشناس هم مثل بیت‌کوین کاهش پیدا کرده است.

ریپل که بعد از بیت‌کوین، اتریوم و تتر چهارمین ارز دیجیتال مهم دنیاست درحال حاضر حدود ۳۶ هزار و ۲۵۰ تومان ارزش دارد درحالیکه دیروز ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان ارزش داشت. قیمت کاردانو که با دراختیارداشتن تقریبا هشت‌دهم درصد از سهم بازار هفتمین ارز دیجیتال مهم دنیاست، ظرف ۲۴ ساعت قبلی از ۱۵ هزار و ۲۸۰ تومان به ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. قیمت دوج‌کوین برای هولدرها و معامله‌گران ایرانی بازار ارز دیجیتال در این مدت از سه هزار و ۴۸۰ تومان به سه هزار و ۵۲۰ تومان رسیده و قیمت ترون از چهار هزار و ۱۶۰ تومان به چهار هزار و ۷۰ تومان تقلیل پیدا کرده است.

وضعیت انواع ارز دیجیتال سرشناس در ۲۴ ساعت قبلی

انواع ارز دیجیتال

دیروز

امروز

بازدهی روزانه

بیت‌کوین

۲۹ هزار و ۹۸۰ دلار

۳۰ هزار دلار

مثبت یک‌دهم درصد

اتریوم

هزار و ۸۸۵ دلار

هزار و ۸۷۵ دلار

منفی یک‌دهم درصد

ریپل

۰.۷۶ دلار

۰.۷۴ دلار

منفی سه‌درصد

کاردانو

۰.۳۱۳ دلار

۰.۳۱۶ دلار

مثبت یک درصد

دوج‌کوین

۰.۰۷۱ دلار

۰.۰۷۲ دلار

مثبت یک درصد

سولانا

۲۵.۶ دلار

۲۴.۹ دلار

منفی دو درصد

ترون

۰.۰۸۵ دلار

۰.۰۸۳ دلار

منفی دو درصد

۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 45251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha