واکنش جالب قهرمان معلول ایرانی به قرآن سوزی اخیر

دارنده مدال طلا در رقابت‌های جهانی پارادوومیدانی گفت: قبل از شروع مسابقات اخبار مربوط به هتک حرمت به قرآن کریم را خواندم و دیدم و این هدف را برای خودم انتخاب کردم که اگر قهرمان شوم، خواندن قرآن را انجام بدهم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در حالی هفته گذشته به میزبانی شهر پاریس خاتمه یافت که کاروان ۱۷ نفره کشورمان موفق به کسب ۱۲ مدال و ۱۶ سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

یکی از طلایی‌های کاروان ایران سعید افروز بود که در رقابت پرتاب نیزه کلاس F۳۴ ضمن شکستن رکورد دنیا، بر سکوی قهرمانی ایستاد و یکی از سهمیه‌های پارالمپیک را به خود اختصاص داد. سعید افروز که کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را در کارنامه دارد، ، درباره سطح مسابقات پاریس ۲۰۲۳ اظهار داشت: مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و جو خیلی سنگینی داشت. همه حریفانم که در پارالمپیک توکیو نیز بودند، در پاریس هم حضور داشتند، البته با قدرت بیشتر. در واقع رکوردهای آنها خیلی بهتر از گذشته بود و همین مسئله باعث شده تا هیجان و حساسیت به اوج برسد. خدا را شکر با تمرینات مداوم و همچنین حمایت‌های فدراسیون و مربیان، توانستم رکورد جهان را ارتقا بدهم و به مدال طلا برسم. همچنین خوشبختانه به سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ نیز رسیدم و ان‌شاءالله در آن رویداد با ثبت رکورد جهانی بتوانم مدال طلایم را تکرار کنم.

قهرمان پارادوومیدانی جهان و پارالمپیک درباره خوشحالی با پرچم ایران، سجده بر پرچم و خوندان قرآن پس از قهرمانی اخیر در پاریس گفت: در این باره باید ابتدا بگویم با توجه به اینکه ما ایرانی هستیم، باید از آرمان‌ها و ارزش‌های کشورمان دفاع کنیم. من قبل از شروع مسابقات اخبار مربوط به هتک حرمت به قرآن کریم را خواندم و دیدم و این هدف را برای خودم انتخاب کردم که اگر قهرمان شوم، این کار یعنی خواندن قرآن را انجام بدهم و احترام به این کتاب مقدس مسلمانان بگذارم. خدا را شکر که این کار را انجام دادم و ارزش و اهمیت این کتاب مقدس را به همه نشان دادم.

۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 45147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha