زلزله ۹ ریشتری در سینما +  اینفوگرافیک

فروش سینماها تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲، ۸۰ درصد جلوتر از سال گذشته است. ۳۲ فیلم در این مدت نمایش داشتند که توانستند با جذب ۹ میلیون مخاطب، به گیشه حدودا ۳۸۸ میلیارد تومانی برسند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار سینمایی ایرنا، از پنجشنبه، نمایش فیلم‌های کمدی در سینماهای کشور متوقف شده و احتمالا از روز هشتم محرم نیز نمایش کلیه فیلم‌ها برای ۳ تا ۴ روز پایان می‌یابد. این بازه چند روزه، نخستین استراحت نسبتا بلندمدتی است که سینماهای کشور پس از حدود ۴ ماه فعالیت مستمر و پرنفس تجربه می‌کنند.

برای سینمای ۱۴۰۲ که در ابتدا تصور می‌شد به دلیل همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان و همچنین افزایش حدودا ۳۳درصدی قیمت بلیت، شانس چندانی برای جذب مخاطب نخواهد داشت، اتفاق‌های بسیار خوبی رخ داد که حالا و به بهانه استراحت چندین روزه سینما، می‌توان نگاهی به آن انداخت.

در سال ۱۴۰۲، تا امروز، ۳۱ فیلم بلند سینمایی نمایش داشته است. ۱۰ فیلم متعلق به اکران سال گذشته و ۲۱ فیلم نیز طی سال جدید به روی پرده رفتند. تنها فیلمی که همچنان از اکران سال گذشته، به روی پرده مانده و تقریبا مخاطبان خوبی دارد، ملاقات خصوصی است که همچنان با اقبالی خوب مواجه است.

از روز اول فروردین تا به امروز، ۹ میلیون نفر طی ۲۴۹ هزار و ۵۰۰ سانس به سینما رفتند. این آمار برای سال گذشته، ۵ میلیون نفر بود که رشدی ۸۰درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سینماها برای این بازه، ۳۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشتند که این رقم برای مدت مشابه سال گذشته، ۱۶۵ میلیارد تومان بود.

زلزله ۹ ریشتری در سینما + اینفوگرافیک

پرمخاطب‌ترین فیلم امسال سینماها، کمدی فسیل است که ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار مخاطب داشت و توانست ۲۲۲ میلیارد تومان بفروشد.

رتبه دوم در اختیار کمدی شهر هرت قرار دارد که طی ۴۰ روز اخیر به روی پرده رفت و توانست با ۸۵۰ هزار مخاطب و گیشه ۳۵ میلیارد تومانی، خود را تا این اندازه بالا بکشد.

سومین فیلم پرمخاطب امسال، آهنگ دونفره است که با ۴۲۰ هزار تماشاگر، توانست ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد.

سه کام حبس، پرمخاطب‌ترین فیلم اجتماعی امسال سینماهای کشور است که ۳۹۰ هزار مخاطب داشت و توانست ۱۸ میلیارد تومان نیز بفروشد.

نکته جالب در مورد جدول نمایش امسال آن‌که، فیلم ملاقات خصوصی، تنها فیلم به‌جامانده از اکران سال گذشته است که همچنان به نمایش خود ادامه می‌دهد. فیلم امید شمس از سیزدهم دی‌ماه سال گذشته به روی پرده رفت و تاکنون حدود ‌شش‌ماه‌ونیم نمایش داشته است. این فیلم موفق شده در این مدت، حدود ۸۵۰ هزار مخاطب داشته باشد و بیش از ۳۳ میلیارد تومان نیز بفروشد.

پس از دهه نخست محرم، سینما، دوباره به حیات خود ادامه می‌دهد با این تفاوت که احتمالا برخلاف آنچه که تصور می‌شود و به مانند سال گذشته، با موج جدیدی از مخاطب مواجه باشیم که بخواهند در میانه تابستان به سینماها رفته و درنتیجه، باید منتظر سینمایی شکوهمند باشیم که این روند با اکران فیلم‌های جدید، شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

زلزله ۹ ریشتری در سینما + اینفوگرافیک

۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 45127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha