حسن خمینی:بازی علی دایی با دنده شکسته ناشی از عرق ملی نسبت به کشور و ملت بود

یادگار امام گفت: در شرایطی که هزاران عامل ناامیدی ممکن است وجود داشته باشد، ورزش می‌تواند در جهت امید نقش بالایی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار اعضای تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در حسینیه جماران در سخنانی با توصیه به این‌که «قدر تیم خود را بدانید»، گفت: مراقب باشید که انسان ممکن است با یک چرخش کوچک از گردنه بیرون برود. ممکن است ده سال آینده جزو لژیونرها باشید، اما هدف خود را صرفا معطوف به آن نقطه نکنید، چرا که زندگی فراز و فرودهای زیادی دارد. قبل از شما نیز بازیکنان زیادی بوده اند و بعدا هم خواهند بود؛ چه بخواهیم چه نخواهیم زمان می‌گذرد.
وی با توصیه به اتکال به خدا، یادآور شد: انسان‌هایی که با خدا رابطه عاطفی برقرار می‌کنند نه با شکست ها، تمام می‌شوند و نه با پیروزی‌ها دچار غرور می‌شوند؛ لذا در هر لحظه رفاقت با خدا را حفظ کنید و هیچ‌گاه مغرور نشوید.

وی با آرزوی زندگی سالم برای بازیکنان تیم نوجوان، بر قطع نشدن ارتباط با خدا مجددا تاکید کرد و سپس گفت: با خود عهد ببندید که با محله و هم‌بازی‌های خود در آنجا ارتباط عاطفی خود را حفظ کنید؛ شما مدیون آن‌ها هستید. خودتان را گم نکنید.

یادگار امام با تاکید بر نقش ورزش در امیدآفرینی ملی، به تجربه آرژانتین در این زمینه اشاره کرد و گفت: در شرایطی که هزاران عامل ناامیدی ممکن است وجود داشته باشد، ورزش می‌تواند در جهت امید نقش بالایی داشته باشد.

وی درباره صحنه‌های افتخارآمیز ماندگار در تاریخ ورزش فوتبال یادآور شد: بازی علی دایی با دنده شکسته تا پایان بازی ناشی از عرق ملی نسبت به کشور و ملت بود. این روحیه که هرکس تا نهایت توان تلاش کند، یک ویژگی مهم برای کار جمعی است. همه سرباز مردم هستیم و سرباز کسی است که با تمام توان در صحنه باقی بماند.

وی با تاکید بر نقش همدلی در موفقیت هر تیم، اظهار کرد: کار مربی ایجاد همدلی در تیم است؛ لذا هر بازیکنی که روی نیکمت می‌نشیند هم باید با همان انرژی بازیکن وسط زمین بنشیند. رفاقت خود را تقویت کنید. سرمربی و مربی هم باید در تیم بزرگی کنند. اگر به این رفاقت برسید، موفق می‌شوید.

سیدحسن خمینی ادامه داد: چنانچه این روحیه را تمرین کنید، اگر در آینده هم وارد تیم ملی بزرگسالان شوید، آن را حفظ خواهید کرد. بعضا افرادی بودند که به رغم بازی خوب به خاطر حاشیه آفرینی، دچار مشکل شدند.

وی با آرزوی موفقیت در بازی‌های اندونزی، خواستار مطالعه و بررسی علل ناکامی‌ها در دوره‌های گذشته شد و استفاده از نوجوانان استان‌های مختلف کشور در تیم را مایه شکوفایی استعدادها در هرکدام از مناطق دانست.

۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
کد خبر: 44827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      0 0
      جناب حسن آقا میوه بزرگوار خمینی کبیر شما که خون خمینی دررگهایش هست در قبال تورم بی سابقه ای که اکثریت ملت رابه فلاکت رسانده و کارمندان و بازنشستگان و کارگران جهت تعیین مایحتاج اولیه شرمنده خانواده هایشان هستند چه مسیولبتی دارید چرا کوچکترین اعتراضی نمی کنی و سکوت اختیار کرده ای علی دایی به وظیفه میهنی عمل نمود