اولین واکنش‌ها به «اوپنهایمر»: دیوانه‌وار و نفس‌گیر

فیلم «اوپنهایمر» ساخته جدید «کریستوفر نولان» به عنوان یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال، نخستین نمایش جهانی خود را در پاریس و پیش از اکران عمومی در آمریکا تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، «اوپنهایمر» سرانجام در اولین نمایش خود در پاریس برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت. این درام تاریخی سه‌ساعته با بازی «کیلین مورفی» مانند دیگر فیلم‌های «نولان» یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال است.

به گزارش ایسنا، اکنون اولین واکنش‌ها از سوی روزنامه‌نگارانی که اکران‌های اولیه را دیدند در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. در این فیلم «کیلین مورفی» در نقش «جی رابرت اوپنهایمر» رئیس پروژه منهتن در دوران جنگ جهانی دوم ظاهر شده که مسئول ساخت بمب اتمی بود. دیگر بازیگران تراز اول این فیلم شامل «رابرت داونی جونیور»، «امیلی بلانت»، «مت دیمون» و «فلورنس پیو» هستند.

فیلم‌نامه «اوپنهایمر» بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته شده است.

نقدهای رسمی فیلم «اوپنهایمر» بعدا منتشر خواهد شد، اما برداشت‌های اولیه در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که «نولان» به زودی فیلم موفقی را اکران خواهد کرد.

«لیندسی باهر» منتقد فیلم خبرگزاری فرانسه (AP) در توییتر نوشت: «اوپنهایمرِ کریستوفر نولان واقعاً یک دستاورد تماشایی و یک برداشت واقعی، دقیق با روایتی مبتکرانه و اجراهای دقیق از کیلین مورفی، امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور، مت دیمون و بسیاری از افرادی است که در آن نقش داشتند. اوپنهایمر واقعاً یک درام جدی، فلسفی و بزرگسالانه است که به اندازه دانکرک پرتنش و هیجان‌انگیز است و لحظه بزرگ فیلم، فوق‌العاده تاثیرگذار و الهام‌بخش است».

«جاش هوروویتز» دیگر صاحب‌نظر سینمایی نیز درباره این فیلم نوشت: «اوپنهایمر یکی از بهترین کارهای نولان است. من دوبار این فیلم را دیدم، فیلمسازی همه‌جانبه و بی عیب و نقص در بالاترین درجه. کیلین مورفی نقشی را که سزاوارش است دریافت می‌کند و عاشق بازی رابرت داونی جونیور شدم و منتظر یک فصل جوایز درخشان برای او هستم. نقش‌آفرینی او در اوپنهایمر فوق‌العاده است و یادآور این نکته که او یکی از بهترین بازیگران و ستاره‌های سینماست».

«سیمون تامپسون» روزنامه‌نگار سینما و تلویزیون در توییتی نوشت: «اوپنهایمر چیز قدرتمندی است و عملکرد بی‌نقص و سزاوار دریافت جایزه کیلین مورفی نیز چشمگیر است. هر یک از افراد در این گروه غنی از بازیگران، بهترین خود را ارائه داده‌اند. کار هویته ون هویتما (فیلمبردار) در به تصویر کشیدن فیلم برانگیزنده نولان نیر نفس‌گیر است».

«رابی کالینز» منتقد فیلم تلگراف هم می‌گوید: «این فیلم مغزم را مانند یک هسته پرپیچ و خم پلوتونیوم باز کرد و باعث شد تا در تیتراژ پایانی تا می‌توانم هق هق بزنم».

«بیلگه ابیری» منتقد والچر نیز گفت: «اوپنهایمر… باورنکردنی است. کلمه‌ای که مدام به ذهن می‌آید «وحشتناک» است. یک درام تاریخی با سرعت بی‌امان، با جزئیات دیوانه‌وار و پیچیده که می‌سازد، می‌سازد و می‌سازد تا زمانی که نولان چکش را به حیرت‌انگیزترین و درهم شکستنی‌ترین شکل پایین بیاورد».

«مت میتوم» از توتال فیلم نیز در توییتی نوشت: «اپنهایمر مرا شگفت‌زده کرد: مطالعه یک شخصیت در بزرگ‌ترین مقیاس، با اجرای مرکزی عالی توسط کیلین مورفی. یک درام تاریخی حماسی، اما با حساسیت‌های نولانی: تنش، ساختار، حس مقیاس، طراحی صدای خیره‌کننده، جلوه‌های بصری قابل توجه».

همچنین «جاناتان دین» از نشریه ساندی تایمز درباره فیلم جدید نولان گفت: «کاملا جذب فیلم شدم، فیلمی متراکم، پرحرف و پرتنش که تا حدودی درباره بمب و بیشتر درباره این است که چقدر محکوم به فنا هستیم. فیلمی جسورانه، مبتکرانه و پیچیده که مخاطبانش را به لرزه درآورد.

«اوپنهامیر» اکران عمومی خود را از تاریخ ۲۱ جولای (۳۰ تیر) در آمریکا آغاز می‌کند.

۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 44789
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha