چرا حسن یزدانی برای شرکت در انتخابات فدراسیون کشتی انتخاب نشد؟

با معرفی کامران قاسم‌پور، محمدرضا گرایی و سپیده بابایی به‌عنوان اعضای ورزشکار مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی، این سؤال مطرح شد که چرا حسن یزدانی پرافتخارترین کشتی‌گیر ایرانی در مجمع حضور نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، با اعلام اسامی کاندیدای تأییدصلاحیت‌شده، انتخابات فدراسیون کشتی قرار است روز پنجشنبه ۲۲ تیر ماه برگزار شود، این در حالی است که موعد قانونی ریاست علیرضا دبیر بر فدراسیون کشتی، روز ۲۶ تیر ماه به پایان خواهد رسید و چهار روز پیش از آن، قرار است انتخابات به انجام رسد.

دبیر روز ۲۶ تیر ماه سال ۱۳۹۸، در پی استعفای رسول خادم و اداره فدراسیون با دو سرپرست (حمید بنی‌تمیم و بهروز نعمتی) در بازه زمانی حدوداً ۸ماهه، در انتخاباتی که رأی‌گیری آن به دور دوم کشیده شد، ریاست فدراسیون را به‌عهده گرفت.

انتخابات پیشِ‌روی فدراسیون کشتی براساس اساسنامه فدراسیون برگزار می‌شود و بعد از معرفی سه عضو کشتی‌گیر رأی‌دهنده در مجمع، برای برخی این سؤال مطرح شد که چرا نامی از حسن یزدانی، دارنده ۸ مدال المپیک و جهانی در این فهرست نیست.

براساس اساسنامه فدراسیون کشتی که در دوره ریاست رسول خادم به تأیید اتحادیه جهانی رسید و سپس مورد تأیید وزارت ورزش نیز قرار گرفت، عضو ورزشکار، مربی و داور مجمع، براساس عملکرد یک سال منتهی به انتخابات تعیین می‌شود.

طبق اساسنامه، سه ورزشکار، شامل کشتی‌گیران آزاد، فرنگی و زنان حق رأی دارند که با این تعریف کامران قاسم‌پور، محمدرضا گرایی و سپیده بابایی انتخاب شده‌اند.

کامران قاسم‌پور و رحمان عموزاد تنها طلایی‌های سال ۲۰۲۲ کشتی آزاد در مسابقات جهانی بودند و حسن یزدانی به مدال نقره بسنده کرد. باتوجه به سابقه قاسم‌پور و این‌که او دو مدال طلا در کارنامه‌اش دارد و عموزاد اولین طلایش را در بلگراد گرفت، کامران قاسم‌پور به‌عنوان نماینده کشتی آزاد انتخاب شد.

در کشتی فرنگی هم امین میرزازاده و محمدرضا گرایی هر دو صاحب نشان نقره جهانی سال گذشته شدند اما گرایی کارنامه پربارتری در مقایسه با میرزازاده دارد و علاوه بر نقره سال گذشته، مدال طلای المپیک و طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۱ را نیز در کارنامه دارد.

سپیده بابایی نیز موفق‌ترین کشتی‌گیر زنان بوده است.

اگر مبنای انتخاب کشتی‌گیر رأی‌دهنده در مجمع انتخاباتی، میزان مدال و افتخار بود، قطعاً حسن یزدانی باید در این جایگاه قرار می‌گرفت که اکنون پرافتخارترین کشتی‌گیر ایرانی است، اما ملاک انتخاب، عملکرد یک سال اخیر کشتی‌گیران است که طبق آن، کامران قاسم‌پور به‌عنوان طلایی سال گذشته حق رأی دارد.

۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 44743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha