مونتاژکاران به مردم:قیمت های شورای رقابت؟عمراً

تعزیرات: زنگ بزنید وزارت صمت؛وزارت صمت: کاری از دست ما ساخته نیست!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد برخی مخاطبان با ارسال پیام‌هایی از اتفاقی عجیب در ماجرای سامانه یکپارچه خودرو خبر می‌دهند به طور خلاصه اینکه مونتاژکاران قیمت اعلامی از سوی شورای رقابت را قبول ندارند و تعزیرات و وزارت صمت هم با وجود آگاهی از این موضوع می‌گویند کاری از دست ما ساخته نیست. به عنوان مثال یکی از مخاطبان می‌گوید برای خودروی جک J4 قیمت اعلامی از سوی شورای رقابت حدود ۶۰۰ میلیون است اما شرکت کرمان موتور خودروی مذکور را با ترفندی قابل توجه تا حدود یک میلیارد به فروش می‌رساند(۴۰۰ میلیون در ابتدا و ۱۰ قسط ۵۰ میلیونی در ۳۰ ماه) این در حالی است که هم‌اکنون این خودرو در بازار آزاد نهایتا تا ۸۰۰ میلیون به فروش می‌رسد.

متن ارسالی یکی از مخاطبان که این موضوع را هم از شرکت کرمان موتور و هم از تعزیرات و وزارت صمت پیگیری کرده در ادامه می‌خوانید:

«صبح دیدم پیام اومده افرادی که نوبت تحویل خودرو آنها در پاییز ۱۴۰۲ بوده میتوانند وارد سامانه شده و اطلاعات خود را تکمیل نمایند. بعد از تکمیل اطلاعات با قیمت‌های باورنکردنی مواجه شدم. زنگ زدم به نمایندگی کرمان موتور.
خانمی بعد از گرفتن اطلاعات و مطمئن شدن از اینکه واقعا نام‌نویسی انجام شده و اطلاعاتم صحیح است شروع به پاسخ به سؤالاتم کرد و گفت که هر چه در سایت نوشته شده صحیح است و ما فروش نقدی نداریم و شما فقط می‌توانید به همان مدل‌ها که در سایت گفته شده خودرو را تحویل بگیرید. بعد پرسیدم مبلغی که در سایت زدید با نرخی که شورای رقابت اعلام کرده بود مغایرت دارد.
کلی بهم خندید و گفت خانم این حرف‌ها چیه «ما عمراً با مبالغی که شورای رقابت اعلام کرده ماشین دست شما بدیم!» اونها برای اینکه بتونن ۱۰۰ میلیون تو حساب بانک‌ها بلوکه کنند این تبلیغات رو راه انداختن! الآن هم شرایطش همینه که هست. تو دلم گفتم مگه میشه به همین راحتی؟!
قبل از هرچی یک محاسبه سرانگشتی کردم دیدم J4 که شورای رقابت ۶۰۰ میلیون دیروز در ۱۷ تیر قیمت داده بود با این شرایط حدودا ۱ میلیارد تومن تمام خواهد شد!
زنگ زدم شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی
تلفن گویا گفت ما درصورتی میتوانیم پیگیری کنیم که مستندات ارائه کنید برای گزارش دهی به شماره گویای وزارت صمت زنگ بزنید ۱۲۴
زنگ زدم ۱۲۴ گفت شما نفر ۲۵ـم در نوبت هستید، زمان انتظار شما ۱۲ دقیقه.
صبر کردم که نوبتم شد؛
خانمی تلفن را برداشت من هم نفس عمیق کشیدم و گفتم سرکار خانم ما در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کردیم و...
نگذاشت حرفم ادامه پیدا کنه و گفت من میدونم شما چی می‌خواهید بگید(‌معلوم بود از صبح هزار نفر بهش زنگ زده بودن!)
شما چاره‌ای ندارید! باید برید تمام پول را واریز کنید و خودرو رو تحویل بگیرید و بعد از تحویل برید شکایت کنید!
گفتم خانم اون‌ها فکر اینجا رو هم کردن فروش را اقساطی کردن ۳۰ ماهه!»

۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
کد خبر: 44729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha