سرنوشت بنگاه‌هایی که تحول دیجیتال را جدی نگرفتند

سید فرشاد فاطمی، اقتصاددان در یک میزگرد با حضور هادی سپانلو، معاون مدیرعامل در امور برنامه‌ریزی و تحول بانک ملت به موضوع اهمیت تحول دیجیتال در زندگی مردم، کسب‌وکار بنگاه‌ها و حکمرانی دولت پرداختند. سپانلو تحول دیجیتال در سازمان‌ها به‌ویژه سازمان‌های بزرگ را نوعی تغییر استراتژی حول محور داده‌ها عنوان و اظهار می‌کند: تحول استراتژی به این معنا است که از قدرت‌ فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید بر مبنای داده، بتوان کسب‌وکارهای جدید تعریف کرد و این با الکترونیکی شدن تفاوت دارد.  او با اشاره به تبعات مقاومت کسب‌وکارهای سنتی در برابر دیجیتالی شدن می‌گوید: به تبع تغییر تکنولوژی، ذائقه مشتریان تغییر کرده و خواسته‌های جدید شکل گرفته است. اگر یک کسب‌وکار در معرض این قرار بگیرد ولی تغییر نکند از بین می‌رود و رقبا و بازیگران جدید به میدان می‌آیند. به باور سپانلو دیجیتالی شدن به باور نیاز دارد، باور به اینکه از هیبت بزرگ فیل‌گونه قرار است یک هیبت چالاک شیرگونه به وجود آید.4 او در ادامه به نقش رگولاتور اشاره و تصریح می‌کند: حاکمیت و رگولاتور باید به حمایت از تحولات دیجیتال بپردازد نه اینکه در برابر تغییر قوانین مقاومت نشان دهد و سازمانی که در برابر دیجیتالی شدن قرار گرفته است را محدود کند؛ برنده تحولات دیجیتال مصرف کننده است و درنهایت کشور به بهره‌وری می‌رسد. اقتصاد دیجیتال برای مردم زندگی بهتر و شادتر، برای بنگاه کسب‌وکار بهتر و برای دولت حکمرانی بهتر را به دنبال خواهد داشت و در سطح بین‌الملل نیز، رقابت بسیاری از کشورها را تبدیل به رفاقت می‌کند.

۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
کد خبر: 44669
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha