فریماه فرجامی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت + تصاویر

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون پس از طی یک دوره بیماری درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد فریماه فرجامی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون پس از طی یک دوره بیماری منجر به کما در ۷۱ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری صبا، در پی درگذشت تاسف برانگیز بانوی با وقار و هنرمند فریماه فرجامی، انجمن بازیگران سینمای ایران پیام تسلیتی به شرح زیر صادر نمود:

بازگشت همه به سوی اوست

بانوی باوقار و هنرمند سینما و تئاتر کشورمان سرکار خانم فریما فرجامی پس از تحمل دوران سخت و طولانی بیماری چشم فرو بست و به آرامش جاودان پیوست.

شورای مرکزی انجمن صنفی بازیگران سینما، در کمال تاسف و تاثر در گذشت این بازیگر توانا و ارزشمند را از صمیم قلب به خانواده محترم ایشان و همکاران عزیز تسلیت عرض می‌نماید.

همچنین به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع این هنرمند گرامی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.

فریماه فرجامی حدود دو ماه قبل دچار سکته مغزی شد و پس از بهبود نسبی درمان را تحت نظر پزشک در منزل ادامه داد اما مدتی قبل دوباره براثر سکته راهی بیمارستان شد و حدود چند روز را در کما به سر برد اما سرانجام در سن ۷۱ سالگی از دنیا رفت.

فریماه فرجامی متولد سال ۱۳۳۱ از چهره‌های مشهور سینمای ایران در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بود که از سال‌ها قبل از بازیگری دور شده بود و آخرین حضورش روی پرده سینما به نقشی در فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۸ برمی‌گشت.

موزه سینمای ایران نیز در پیامی درگذشت «فریماه فرجامی» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران را به جامعه هنری تسلیت گفت و از خداوند برای خانواده آن مرحوم آرزوی صبر طلب کرد.

فریماه فرجامی در ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۳۱ در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۵۶ از دانشگاه دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک دانش‌آموخته کارشناسی شد و در همان سال در مرکز مطالعات و هماهنگی فرهنگی «شورای عالی فرهنگ و هنر» و فصلنامه فرهنگ و زندگی به عنوان ویراستار، محقق و پژوهشگر مشغول به کار شد. او با گویندگی نمایش‌های رادیویی و بازی در نمایش تلویزیونی آدمک مومی فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

فریماه فرجامی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت + تصاویر

لاله در خط قرمز (مسعود کیمیایی)، سوسن مکاشی در تیغ و ابریشم (مسعود کیمیایی)٫ مونس در سرب (مسعود کیمیایی) که برایش جایزه دیپلم افتخار هفتمین جشنواره فیلم فجر را به ارمغان آورد، ماه منیر در مادر (علی حاتمی)، فروغ الزمان در پرده آخر (واروژ کریم مسیحی) که برایش برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد و آفاق در نرگس (رخشان بنی اعتماد) از نقش‌آفرینی‌های درخشان او بودند.

لامینور (داریوش مهرجویی) که دومین همکاری او با داریوش مهرجویی پس از «اجاره‌نشین‌ها» بود، به آخرین فعالیت او به عنوان بازیگر در سینمای ایران بدل شد.

حال بازیگر معروف در بیمارستان وخیم شد | بازیگر زن فیلم مشهور مادر در یک  قدمی مرگ | بیوگرافی فریماه فرجامی

فریماه فرجامی بازیگر پیشکسوت درگذشت | خبرگزاری فارس

فریماه فرجامی، گوهری که از کف رفت

فریماه فرجامی ؛ ستاره خیر ندیده سینمای ایران

فریماه فرجامی درگذشت ؟ – عصرگاه

هنرنمایی فریماه فرجامی در سکانس پایانی فیلم مادر

۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 44330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha