یگان ویژه ایران در روسیه آموزش می‌بینند؟

سردار رادان: گارد ملی فدراسیون روسیه شباهت‌هایی با سازمان یگان ویژه دارد / تفاهمنامه همکاری با گارد ملی مسکو با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه آموزش و تبادل فناوری و تجربیات امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سردار رادان با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با گارد ملی روسیه در سفر رسمی وی به مسکو اظهارکرد: این تفاهمنامه با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه آموزش و نیز تبادل فناوری و تجربیات و بهره گیری از توانمندی‌های یکدیگر در انجام مأموریت‌ها به امضا رسید.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به مسکو اعلام کرد که توافق‌های خوبی برای توسعه همکاری‌ها در موضوعات سایبری و فضای مجازی و همچنین مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و توسعه همکاری‌های همه جانبه در مرزها بین ایران و روسیه شکل گرفت.

سردار سرتیپ احمدرضا رادان شامگاه پنجشنبه در پایان سفر سه روزه خود به مسکو در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر به مسکو، دیدارهایی با دبیر شورای امنیت روسیه و همچنین معاون اول سرویس اطلاعاتی فدرال، معاون اول وزارت امور داخلی و فرمانده گارد ملی فدراسیون روسیه داشتیم که با توافق‌های خوبی همراه بود.

وی با بیان اینکه توسعه همکاری‌ها میان کشورهای دوست و همسو، آثار مناسبی در اقدامات انتظامی و امنیتی دوجانبه یا چندجانبه می‌گذارد، توسعه همکاری‌های امنیتی و انتظامی تهران و مسکو را متأثر از سطح روابط راهبردی دو کشور، رو به جلو خواند.

فرمانده فراجا با اشاره به برخی شباهت‌های ساختارهای انتظامی و امنیتی ایران و روسیه گفت: وظایف و مأموریت‌های پلیس ایران در یک وزارتخانه و چند سازمان فدراسیون روسیه همچون وزارت امور داخلی، ‌گارد ملی و سازمان اطلاعاتی تعریف شده است.

همکاری پلیس ایران و روسیه در زمینه آموزش و فناوری

سردار رادان با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با گارد ملی روسیه در سفر رسمی وی به مسکو اظهارکرد: این تفاهمنامه با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه آموزش و نیز تبادل فناوری و تجربیات و بهره گیری از توانمندی‌های یکدیگر در انجام مأموریت‌ها به امضا رسید.

وی یادآور شد: گارد ملی فدراسیون روسیه شباهت‌هایی با سازمان یگان ویژه، ‌نیروهای ویژه ضد تروریسم و رهایی گروگان فراجا دارد و یگان‌های رزمی را هم شامل می‌شود که آن یگان‌ها هم شباهت هایی با یگان تکاوری فراجا دارد.

تمایل غرب به تقویت قاچاق مواد مخدر به روسیه

فرمانده فراجا در پاسخ به سوالی درباره همکاری‌های تهران – مسکو در مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: این موضوع یکی از تهدیدهای فراروی کشورها است و یکی از تجارت‌های پرسود و مورد علاقه قاچاقچیان و سوداگران مرگ است.

وی یادآور شد: یکی از ابزارهای دشمنان برای آسیب به کشورها نیز گسترش استفاده از مواد مخدر صنعتی یا سنتی است و با توجه به شرایط بین‌المللی، غرب تمایل دارد که مسیر انتقال مواد مخدر به روسیه باز شود و گسترش بیشتری پیدا کند، از این رو، ‌در مذاکراتی که در مسکو داشتیم، طرف روس و فراجا، تمایل خود را برای همکاری بیشتر اعلام کردند.

تبادل کارشناسان مبارزه با مواد مخدر ایران و روسیه

سردار رادان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از بی‌نظیرترین کشورها در مبارزه با مواد مخدر است و در این زمینه، دارای تجربه، عمل و اقدام است که در مذاکرات ما در روسیه هم طرف روس، این موضوع را تصدیق کرد و در این زمینه خواهان همکاری ایران بود.

وی با اشاره به توافقات سفر خود به مسکو گفت: با اعزام کارشناسان دو طرف، مسیر همکاری پلیس ایران و روسیه، برای مبارزه با مواد مخدر باز خواهد شد.

سردار رادان فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران که سه شنبه به دعوت رسمی گارد ملی روسیه به مسکو سفر کرده بود، شامگاه پنجشنبه در پایان سفر سه روزه خود به ایران بازگشت.

۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 44307
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha