با تداوم واردات خودرو، قیمت خودرو را قطعا می‌شکند

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو مطرح کرد: با آزادسازی واردات خودرو راس ۴ ماه کار تمام است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان این که دولت اگر بتواند بر بازار خودرو تسلط پیدا کند، بر همه امور تسلط پیدا خواهد کرد، گفت: اگر از ارزی که متعلق به خود مردم است، استفاده کنیم یقینا واردات خودرو شدنی و در غیر این صورت نشدنی است.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در رابطه با بحث‌های ایجاد شده در خصوص نحوه تامین ارز برای واردات خودرو گفت: واردات خودرو باید بدون انتقال ارز و با استفاده از ارز مردم همانند سال ۱۳۹۴ انجام شود، در این صورت قابل اجراست و در غیر این صورت اصلا و ابدا شدنی نیست.

وی افزود: سال ۹۴ واردات خودرو آزاد بود، مردم چه در داخل و چه در خارج از کشور ارز داشتند، می‌توانستند ثبت سفارش کنند و خودرو وارد کنند. اما الان بانک مرکزی این روش را قبول نمی‌کند و می‌گوید هر کسی هر چیزی بخواهد وارد کند باید بیایید به من اعلام کند تا به او ارز بدهم. این ارز نیز ارز حاصل از فروش نفت، پتروشیمی و یا صادرات سایر کالاها است که مقدارش محدود است و به خودرو نخواهد رسید.

دادفر تصریح کرد: دولت باید از این روش استقبال کند چون از این طریق می‌تواند بر این بازار نابسامان، به‌شدت حبابی و گران‌قیمت خودرو فائق آید. دولت اگر بتواند بر بازار خودرو تسلط پیدا کند، بر همه امور تسلط پیدا خواهد کرد و اگر نتواند بقیه موارد را هم نمی‌تواند به سرانجام برساند.

وی بیان کرد: دولت اراده واردات خودرو را دارد و بسیار هم علاقه‌مند است، اما پولی برای این کار ندارد. با آزادسازی واردات خودرو برای همه مردم با استفاده از ارز خودشان، دولت این گره کور و سنگین را از سر خود باز می‌کند و این موضوع تمام می‌شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان گفت: با این روش ابتدا مقداری نوسان ارزی خواهیم داشت، اما به محض این که آغاز شود، راس ۴ ماه کار تمام است. ماشین وارد می‌شود، قیمت‌ها خواهد شکست و دولت هم راحت خواهد شد.

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 44193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha