نهنگ‌ها عامل افزایش قیمت بیت‌کوین

طبق داده‌های Santiment، ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال، نهنگ‌های بیت‌کوین در دو ماه گذشته در حال انباشتگی بوده‌اند، زیرا بازار عمومی شاهد کاهش بود و به همین دلیل نهنگ‌ها عامل افزایش مجدد قیمت بیت‌کوین شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، افزایش اخیر قیمت بیت کوین (BTC) دارای دلایل بسیاری است اما با قاطعیت می‌توان گفت که بسیاری از این دلایل به خریداران نهنگ مربوط می‌شود. طبق داده‌های Santiment، ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال، نهنگ‌های بیت‌کوین در دو ماه گذشته در حال انباشتگی بوده‌اند، زیرا بازار عمومی شاهد کاهش بود.

Santiment اشاره کرد که نهنگ هایی که از ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ارز دیجیتال در کیف خود نگهداری می کنند، به شدت BTC را انباشته کرده اند. این نهنگ‌ها به طور قابل توجهی از هفته اول آوریل، ارزش ترکیبی ۳.۶ میلیارد دلاری بیت‌کوین را جمع‌آوری کرده‌اند، که به‌طور موثر به افزایش قیمت آن به بالای ۲۷۰۰۰ دلار کمک کرده است.

البته بیت کوین از ابتدای ماه جاری تا به امروز یک حرکت قیمتی بسیار متزلزل داشته است.

در مجموع، بیت‌کوین به گونه‌ای حرکت کرده است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران از مصونیت آن در برابر موج ارزهای رمزپایهٔ برچسب‌گذاری شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) آگاه و خاطرجمع هستند.

قیمت نفت کاهش می‌یابد

قیمت نفت در معاملات آسیایی روز سه‌شنبه کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران کاهش دوباره نرخ بهره در چین را در راستای بدبینی‌های فزاینده نسبت به چشم‌انداز اقتصادی این کشور در سال جاری ارزیابی کردند. این در حالی است که احتیاط در مورد سیاست‌های پولی ایالات متحده نیز ادامه داشه است.

معاملات آتی نفت برنت با ۰.۳ درصد کاهش به ۷۵.۸۶ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۶ درصد کاهش به ۷۱.۰۸ دلار در هر بشکه در ساعت ۲۲:۲۸ ET (۰۲:۲۸ GMT) رسید.

سایه نگرانی‌های اقتصاد چین بر قیمت نفت

نگرانی‌های فزاینده در مورد بهبود اقتصادی چین بر قیمت نفت در این هفته تأثیر گذاشت، به‌علاوه آخرین کاهش در نرخ اصلی وام (LPR) این کشور پس از آن صورت گرفت که بانک‌های سرمایه‌گذاری بزرگ، اخیراً گلدمن ساکس (NYSE:GS) چشم‌انداز خود را کاهش دادند.

یوان پس از کاهش نرخ بهره توسط چین کاهش یافت

روز سه‌شنبه پس از کاهش نرخ بهره توسط چین، یوان به پایین‌ترین سطح هفت ماهه خود رسید؛ همچنین کرون سوئد به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ در برابر یورو کاهش یافت.

چین نرخ اولیه وام یک ساله و پنج ساله خود (LPR) را به میزان ۱۰ واحد کاهش داد که اولین کاهش در ۱۰ ماه گذشته است زیرا مقامات به دنبال تقویت کندی بهبود اقتصادی هستند.

این تصمیم باعث کاهش ارزش یوان شد و در تجارت خشکی ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۷.۱۸۰۳ در هر دلار رسید که فاصله چندانی با پایین ترین سطح هفت ماهه هفته گذشته ۷.۱۸۱۹ نداشت.

کریس ترنر، رئیس بازارهای جهانی ING گفت: «مقامات چینی نگران رشد ضعیف هستند، اما در مورد تورم مجدد حباب دارایی محتاط هستند، بنابراین ممکن است انتظارات از محرک‌های بزرگ برای بخش املاک برآورده نشود.»

۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 44018
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha