ریزش بیت‌کوین تا کجا ادامه دارد؟

بیت‌کوین در پایین‌ترین قیمت سه‌ماهه خود معامله می‌شود و آن‌هایی که در این برهه امیدی به بازار ندارند از احتمال ریزش به کانال ۲۳، ۲۱ و سطح‌های پایین‌تر صحبت می‌کنند

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ بیت‌کوین بعد از حواشی مطرح‌شده درباره صرافی‌های بایننس و کوین‌بیس کماکان در کانال ۲۵ هزار دلار درجا می‌زند و هنوز نتوانسته کمر راست کند. بخشی از معامله‌گران به آینده خوشبین هستند و سطح کنونی بیت‌کوین را تایم خوبی برای خرید و ورود سرمایه جدید به بازار می‌دانند اما همزمان برای گروه دیگری از تریدرها درباره عملکرد بیت‌کوین در روزهای پیش‌رو نگرانی‌هایی وجود دارد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که در روزهای گذشته عرصه را برای صرافی‌های معروفی مثل بایننس و کوین‌بیس تنگ کرده، رسما بازار رمزارزها را محل کلاهبرداری می‌داند و از معامله‌گران خواسته هرچه زودتر سرمایه‌شان را از بازار خارج کنند. از آن طرف فدرال رزرو آمریکا که در ماه‌های گذشته با انتشار نرخ جدید بهره یکجور سیگنال منفی به بازارهای سرمایه از جمله ارز دیجیتال فرستاده، خودش را برای اعلام نرخ جدید آماده می‌کند و افزایش احتمالی نرخ جدید بهره، پالس منفی دیگری برای بیت‌کوین و رمزارزها محسوب می‌شوند. قیمت بیت‌کوین تحت‌تاثیر همین جو روانی علی‌الحساب نسبت به ۱۴ روز قبل هشت درصد و نسبت به هفته قبل سه درصد ریخته است و آن‌هایی که حداقل در این روزها امیدی به بازار ندارند از احتمال ریزش بیت‌کوین به کانال ۲۳، ۲۱ و سطح‌های پایین‌تر صحبت می‌کنند.

قیمت بیت‌کوین؛ ۲۵ هزار و ۸۰۰ دلار

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز دوشنبه ۲۲ خرداد ۲۵ هزار و ۸۰۰ دلار به‌ثبت رسید. یعنی با احتساب نرخ فعلی دلار، هر واحد بیت‌کوین معادل یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان ارزش دارد که درمقایسه با دیروز شاهد ثبت بازدهی تقریبا مثبت نیم‌درصدی از رهبر بازار هستیم.

بیت‌کوین دیروز ۲۵ هزار و ۷۷۰ دلار معامله می‌شد و در این مدت رفت‌وبرگشت‌های کوتاهی را بین ۲۵ هزار و ۷۲۵ دلار تا ۲۶ هزار و ۱۴۰ دلار داشته است. البته درمقایسه با هفته قبل بازدهی بیت‌کوین منفی سه درصد، درقیاس با ۱۴ روز قبل منفی هشت درصد و نسبت به یک ماه قبل منفی چهار درصد محاسبه می‌شود و در این مدت رهبر بازار ارز دیجیتال روزهای خوبی را تجربه نکرده است.

قیمت بیت‌کوین حالا نسبت به قله تاریخی خودش کمی بیش از ۶۲ درصد ریخته است. چون بیت‌کوین آبان ۱۴۰۰ برای اولین بار موفق به فتح کانال ۶۸ هزار دلار شد که خب الان نسبت به آن روزها تقریبا ۴۳ هزار دلار از قیمت بیت‌کوین آب رفته است.
بیت‌کوین با نماد اختصاری BTC و سهم ۴۵ درصدی از معاملات، مهمترین ارز دیجیتال بازار ارز دیجیتال به‌حساب می‌رود و ظرف ۲۴ ساعت قبلی حدود ۲۱ میلیارد دلار بابت خریدوفروش آن ردوبدل شده است.

قیمت اتریوم؛ هزار ۷۴۰ دلار

قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز درحالی هزار و ۷۴۰ دلار تثبیت شد که دیروز دومین ارز دیجیتال مهم دنیا را هزار و ۷۵۵ دلار معامله می‌کردند. به‌این ترتیب به‌ازای کاهش ۱۵ دلاری قیمت اتریوم، بازدهی روزانه آن منفی یک درصد محاسبه می‌شود.

قیمت اتریوم در شبانه‌روز قبلی نهایتا هزار و ۷۷۱ دلار بوده و کف قیمت اتریوم هزار و ۷۲۷ دلار به‌ثبت رسیده است. حالا بااحتساب افت یک درصدی قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت قبلی، بازدهی هفتگی آن به منفی هفت درصد، بازدهی ۱۴ روزه آن به منفی ۸.۵ درصد و بازدهی ماهانه آن منفی به منفی ۳.۵ درصد رسید.

اتریوم حالا درقیاس با بیشترین قیمت تاریخی خودش، چیزی حدود سه هزار و ۱۰۰ دلار فاصله دارد. چون همزمان با بیت‌کوین، اتریوم هم در آبان ۱۴۰۰ به قله تاریخی خودش رسید و برای اولین بار پا به محدوده چهار هزار و ۸۵۰ دلار گذاشت که البته الان افت قیمت اتریوم درمقایسه با آن روزها حدود ۶۵ درصد محاسبه می‌شود.

اتریوم با سهم تقریبا ۲۰ درصدی از کل بازار، بعد بیت‌کوین دومین ارز دیجیتال مهم به‌شمار می‌رود و در ۲۴ ساعت قبلی تریدرهای بازار چیزی حدود ۹.۱ میلیارد دلار بابت اتریوم بین خودشان ردوبدل کردند.

قیمت انواع ارز دیجیتال

قیمت شیبا و دوج‌کوین در شبانه‌روز قبلی به‌ترتیب سه و دو درصد ریخته، بازدهی دوج‌کوین تقریبا صفر درصد محاسبه می‌شود و کاردانو با رشد قیمت سه درصدی بهترین عملکرد روزانه را بین انواع ارز دیجیتال سرشناس تجربه کرده است.
شیبا که با تسلط چهاردهم درصدی به کل بازار، هجدهمین ارز دیجیتال مهم دنیاست، دیروز ۰.۰۰۰۰۰۷ دلار قیمت داشت و امروز ۰.۰۰۰۰۰۶ دلار معامله می‌شد. یعنی بازدهی روزانه شیبا منفی سه درصد است و اگر به هفته قبل برگردیم، این عدد به منفی ۲۲ درصد می‌رسد و درمقایسه با دوهفته قبل منفی ۲۵ درصد تخمین زده می‌شود.

قیمت دوج‌کوین یا همان DOGE در ۲۴ ساعت قبلی از ۰.۰۶۱ دلار به ۰.۰۶۰ دلار یعنی تقریبا دو هزار و ۸۹۰ تومان تقلیل پیدا کرده است تا بازدهی روزانه آن را منفی دو درصد، بازدهی هفتگی آن را منفی ۱۵ درصد و بازدهی ۱۴ روزه آن را منفی ۱۷ درصد بدانیم.

قیمت ترون هم صبح امروز تفاوتی با دیروز نداشت، اما بازدهی هفتگی و ۱۴ روزه آن به‌ترتیب منفی ۱۴ و منفی ۱۰ درصد است و کاردانو هم که شبانه‌روز قبلی را با ثبت بازدهی مثبت سه درصد پشت سر گذاشته، نسبت به هفته قبل ۲۷ درصد و درقیاس با ۱۴ روز قبل ۲۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

وضعیت قرمز در بازار ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال

بازدهی روزانه

بازدهی هفتگی

بازدهی 14 روزه

بیت‌کوین

مثبت نیم‌درصد

منفی سه درصد

منفی هشت درصد

اتریوم

منفی یک درصد

منفی هفت درصد

منفی 8.5 درصد

کاردانو

مثبت سه درصد

منفی 27 درصد

منفی 28 درصد

دوج‌کوین

منفی دو درصد

منفی 15 درصد

منفی 17 درصد

ترون

صفر درصد

منفی 14 درصد

منفی 10 درصد

شیبا

منفی سه درصد

منفی 22 درصد

منفی 25 درصد

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 43656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha