عکس‌های دیده‌نشده «ملکۀ چین» در آخرین سال‌های امپراطوری

این عکس‌های ارزشمند و نسبتا باکیفیت، دربار امپراطوری چین را در آخرین سال‌های حکومت سلسلۀ چینگ نشان می‌دهند. ملکه تزی‌شی چهرۀ اصلی حاضر در این عکس‌هاست. (اصل عکس‌ها سیاه و سفید هستند و با استفاده از نرم‌افزار به صورت رنگی درآمده‌اند).

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، خاندان چینگ آخرین خاندان سلطنتی چین بود که به مدت سیصد سال از قرن هفدهم تا بیستم بر چین حکومت می‌کرد. یکی از برجسته‌ترین چهره‌ها در آخرین سال‌های امپراطوری چینگ ملکه تزی‌شی (Cixi) بود.

به گزارش فرادید؛ ملکه تزی‌شی که ابتدا به عنوان صیغۀ امپراطور ژیان‌فنگ وارد دربار شده بود، مسیر ترقی را طوری طی کرد که از بعد از مرگ امپراطور در سال ۱۸۶۱ به قدرتمندترین فرد چین تبدیل شد و در طی ۵۰ سال عملا ادارۀ کل امپراطوری را به دست داشت.

FS-FSA_A.13_SC-GR-243

با اینکه در طی این ۵۰ سال همیشه کس دیگری (مثلا فرزند یا برادرزاده‌اش) امپراطور بود، اما تزی‌شی با به دست گرفتن مقام نایب‌السلطنه ادارۀ امور را در اختیار خودش داشت.

تزی‌شی در دوران قدرت خود سعی کرد با انجام اصلاحاتی از تضعیف روزافزون امپراطوری جلوگیری کند. اما بعد از مرگ او در سال ۱۹۰۸ میلادی، خاندان چینگ تنها چهار سال دوام آورد و در سال ۱۹۱۲ جای خود را به «جمهوری چین» داد.

FS-FSA_A.13_SC-GR-276

عکس‌های باقی مانده از ملکه تزی‌شی، تصویری ناب و بی‌نظیر از دربار چین در آخرین سال‌های امپراطوری ارائه می‌دهند. لباس‌ها، بناها و مراسماتی که در عکس‌های می‌بینیم همگی یادگار سنت حدودا دو هزار سالۀ سلطنت در تاریخ چین هستند.

این عکس‌ها که یک عکاس چینی به اسم ژانلینگ (Xunling) آن‌ها را ثبت کرده است، ملکه تزی‌شی را عمدتا در کاخ تابستانی خودش و در میان برخی دیگر از بانوان دربار و همینطور ندیمه‌ها و خدمتگزاران نشان می‌دهند.

FS-FSA_A.13_SC-GR-250

FS-FSA_A.13_SC-GR-261

FS-FSA_A.13_SC-GR-259

FS-FSA_A.13_SC-GR-275

FS-FSA_A.13_SC-GR-279

FS-FSA_A.13_SC-GR-283

FS-FSA_A.13_SC-GR-281

۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 43257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha