خبر بد برای والیبال ایران پیش از لیگ جهانی / واکنش عطایی چه بود؟

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: امین اسماعیل‌نژاد در حین کار گروهی هنگام دفاع فرود آمد و دچار پیچ خوردگی خفیف شد که نیاز است حدود چهار روز استراحت کند و این موضوع مانع تمرین اصلی او می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۳ در گروه مردان از ۱۶ خردادماه آغاز می‌شود و یکم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید. تیم ملی ایران پنجمین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه خواهد کرد.

بهروز عطایی در مورد آسیب امین اسماعیل‌نژاد توضیح داد: امین زمان تمرین در حین کار گروهی هنگام دفاع روی پایش بد فرود آمد و دچار پیچ خوردگی خفیف شد که نیاز است حدود چهار روز استراحت کند و این موضوع مانع تمرین جدی او می‌شود. البته تمرینات وزنه و آماده‌سازی فیزیکی را پشت سر می‌گذارد و به امید خدا به زودی به تمرینات جدی باز خواهد گشت. در حال حاضر تحت نظر پزشک در حال درمان است.

او درباره تغییر و تحولات ایجاد شده در اردوی تیم ملی توضیح داد: لیستی ۳۰ نفره جهت حضور در لیگ ملت‌ها برای فدراسیون جهانی ارسال و از ۲۵ بازیکن در مراحل متعدد و در تمرینات استفاده کردیم. هر چه به مراحل پایانی اردوها و برگزاری مسابقات نزدیک می‌شویم تعدادی از بازیکنان را خارج می‌کنیم تا لژیونرها و شهدابی‌ها به تیم اضافه شوند. البته این به معنای حذف کامل بازیکن نیست و آن‌ها موقت از اردو خارج می‌شوند. تمرینات گروهی خود را با گروه جدید ادامه می‌دهیم تا به تصمیم قطعی برسیم. امیدوارم در طول مسابقات لیگ ملت‌ها بتوانیم از تعداد بیشتری از بازیکنان استفاده کنیم.

عطایی در ادامه تاکید کرد: هر بازیکنی که از اردو جدا می‌شود، برنامه تمرینی دریافت خواهد کرد تا آمادگی خود را حفظ کند و در مواقع ضروری بتوانیم از این بازیکنان استفاده کنیم. سعی می‌کنیم با ۱۶ تا ۱۷ بازیکن تمرینات را در اردو ادامه دهیم و تمرینات پرفشارتری داشته باشیم تا هم آمادگی بازیکنان بیشتر شده و هم کار گروهی بهتر انجام شود.

او با بیان این که امروز (شنبه ۲۳ اردیبهشت) آخرین تمرین تیم ملی در مرحله نخست است، گفت: استراحتی یک روزه خواهیم داشت. سه جلسه تمرین تا زمان اعزام به ترکیه داریم و صبح چهارشنبه با ۱۶ بازیکن عازم ترکیه می‌شویم و عصر همان روز تمرین وزنه خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی در خصوص دیگر برنامه‌های تیم ملی در اردوی ترکیه اظهار کرد: صبح روز پنج‌شنبه تمرینی سبک و عصر تمرین توپی سه ساعته خواهیم داشت. دو روز بعد بازی‌های دوستانه‌مان برابر تیم ملی ترکیه است که صبح های آن هم تمرین سبک داریم و روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت به تهران بازمی‌گردیم.

او با اشاره به کیفیت تیم ملی ترکیه گفت: این تیم در انتخابی مرحله نهایی لیگ ملت‌ها به کوبا باخت و در مسابقات جهانی تیم خیلی خوبی بود. با آمریکا ۳-۲ کرد و مسلما بازی تدارکاتی خوبی با این تیم خواهیم داشت. این بازی‌های دوستانه محک قابل قبولی برای تیم ملی قبل از اعزام به ژاپن خواهد بود.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 42546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha