صعود تاریخی دختران هاکی ایران به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا + فیلم مسابقه

لحظاتی پیش، پنجمین دیدار بانوان ملی‌پوش هاکی روی یخ کشورمان در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا با پیروزی ۳ بر صفر مقابل تیم قدرتمند سنگاپور رقم خورد. بازی فینال این رقابت‌ها فردا یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران در سالن بین‌المللی هاکی روی یخ آرنا بانکوک بین تیم‌های ایران و تایلند میزبان برگزار خواهد شد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شیرزنان هاکی روی یخ ایران در ادامه رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا و پس از شکست تیم‌های هند، کویت، قرقیزستان و امارات عصر امروز مقابل تیم ملی سنگاپور صف‌آرایی کردند و توانستند به پنجمین پیروزی پیاپی خود دست یابند.

این دیدار در ست اول با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم ایران، در ست دوم با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم ایران و در ست پایانی با نتیجه یک بر صفر به نفع ایران به اتمام رسید. در نهایت نیز تیم کشورمان با نتیجه سه بر صفر تیم ملی هاکی قدرتمند بانوان سنگاپور را پشت سرگذاشت.

ملی‌پوشان هاکی روی یخ ایران که فقط سه سال از فعالیت‌شان در این رشته می‌گذرد و برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یافته‌اند، برای حضور در مرحله نهایی ۵ برد شیرین کسب کرده است.

اعظم سنایی، الهام مدیردهقان، نگار خرم، فاطمه اسماعیلی، زهرا رضایی، حدیث خلج، یگانه بهرامی، آذین قارونی، هلیا سوهانی، فاطمه شاهسوند، نگار ارجمند، حدیثه پورهاشمی، شبنم‌عرب، عسل حیدری، دیانا فرزام‌نیا، دیبا فرزام‌نیا، هدیه آقایی، فاطمه آقایی، زهرا قاسمی و آرزو ایزدی نمایندگان ایران را در این دوره از رقابت‌ها هستند.

فرزاد هوشیدری ‌و اعظم سنایی سرمربی و مربی تیم ملی اعزامی کشورمان هستند و اوویس حسن‌زاده نیز به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی کاروان اعزامی را همراهی می‌کند.

فیلم ایران - سنگاپور ، نیمه‌نهایی هاکی روی یخ قهرمانی زنان آسیا - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

روند برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به این صورت است که ۸ تیم در دو گروه چهار تیمی با یکدیگر مسابقه می‌دهند که تیم ایران در سطح دوم حضور داشت. دو تیم برتر سطح دوم با صعود به مرحله بعد با دو تیم سوم و چهارم سطح یک مسابقه می‌دهند و برنده‌های این دو دیدار راهی نیمه نهایی می‌شوند تا با دو تیم اول و دوم سطح یک به صورت ضربدری بازی کنند و برنده‌ها فینالیست شوند و بازنده‌ها هم دیدار رده‌بندی را برگزار کنند.

بازی فینال این رقابت‌ها فردا یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران در سالن بین‌المللی هاکی روی یخ آرنا بانکوک بین تیم‌های ایران و تایلند میزبان برگزار خواهد شد. 

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
کد خبر: 42246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      بارک اله آفرین حماسه آفریدین