وزیر بهداشت: پول وزارتخانه ما تمام شد

وزیر بهداشت: نه بودجه هست نه پول؛ اگر مرد هستید، بیایید وسط.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، وزیر بهداشت در سخنانی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: درحال‌حاضر نه بودجه و نه پولی هست و در عین حال مشکلات بسیار زیاد است؛ اگر مرد میدان هستید، وسط بیایید و کار کنید.

وزیر بهداشت، از مطالبات معوق مراکز درمانی و همچنین عدم پرداخت یارانه دارو خبر داد.

بهرام عین‌اللهی، در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، در خصوص مطالبات معوق مراکز درمانی و روند اجرای طرح دارویاری، گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه وزارت بهداشت، مطالبه معوق از بیمه سلامت ندارند؛ اما از سازمان تأمین اجتماعی، ۱۲ هزار میلیارد تومان طلب معوق داریم.

وی افزود: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه وزارت بهداشت، به بیمه شدگان تأمین اجتماعی خدمات می‌دهند؛ اما سازمان تأمین اجتماعی پول این خدمات را نمی‌دهد.

وزیر بهداشت به روند اجرای طرح دارویاری و مشکلات داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در طرح دارویاری اعلام کردیم که ارز برخی داروها را نیمایی می‌کنیم و اختلاف ارز نیمایی به ترجیحی را بیمه‌ها بپردازند. بر این اساس سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار لازم را ارائه می‌کرد تا بیمه‌ها بتوانند این پول را بپردازند، اما متأسفانه در این زمینه ۲۵ هزار میلیارد تومان معوقه از سازمان برنامه و بودجه داریم.

وی با عنوان این مطلب که رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه قول پرداخت این معوقات را داده‌اند، افزود: در همین ارتباط، مصوبه هیأت دولت را داریم که ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شود که تاکنون ۳، ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی در مراحل اجرایی است.

بنابر این گزارش، وزیر بهداشت در سخنانی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: درحال‌حاضر نه بودجه و نه پولی هست و در عین حال مشکلات بسیار زیاد است؛ اگر مرد میدان هستید، وسط بیایید و کار کنید.

وی افزود: انتظار داریم که اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم به عنوان قانونگذار و هم به عنوان کارشناس به ما کمک کنند.

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 42163
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha