نرخ اشتغال مناطق روستایی در کف + نمودار

نرخ اشتغال مناطق روستایی کشور از ۳۸.۵ درصد در زمستان سال ۱۴۰۰ به نزدیکی ۳۸ درصد در زمستان سال گذشته رسیده، بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ اشتغال روستاها در کف چند فصل گذشته قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کل جمعیت حاضر در سن کار کشور در زمستان سال گذشته ۶۴ میلیون نفر برآورد شده که از این تعداد ۲۵ میلیون و ۹۵۶ هزار نفر تمایل به کار کردن دارند. بر این اساس نرخ مشارکت اقتصادی کشور در زمستان سال گذشته ۴۰.۵ درصد بوده که نسبت به فصل مشابه در سال ۱۴۰۰ کمی افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد حدود ۲ میلیون و ۵۲۵ هزار از کسانی که در زمستان تمایل به کار کردن داشته اند، نتوانسته برای خود شغلی دست و پا کنند، به عبارت دیگر نرخ بیکاری در زمستان گذشته ۹.۷ درصد بوده است. نرخ بیکاری در زمستان ۱۴۰۱ نسبت به زمستان ۱۴۰۰ حدود ۰.۳ درصد افزایش یافته است.

نرخ بیکاری در روستاهای کشور از ۸ درصد در زمستان ۱۴۰۰ به ۷.۹ درصد در زمستان سال گذشته رسیده، در حالی که در همین بازه زمانی نرخ مشارکت اقتصادی در مناطق روستایی هم کاهش یافته است. به نظر می رسد کاهش نرخ بیکاری در روستا عمدتا به دلیل خروج افراد از بازار کار بوده تا بهبود فضای کسب و کار روستایی.

نرخ اشتغال در مناطق روستایی کشور ۳۸.۲ درصد برآورد شده، به بیان ساده تر تنها حدود ۳۸ درصد از روستاییانی که در سن کار(۱۵ سال و بیشتر) قرار دارند دارای شغل هستند. بر اساس نرخ اشتغال روستا ها در زمستان سال ۱۴۰۰ حدود ۳۸.۵ درصد بوده که امر نشان از کاهش نرخ اشتغال روستایی در زمستان سال گذشته دارد. بررسی ها نشان می دهد نرخ اشتغال مناطق روستایی کشور در زمستان ۱۴۰۱ در کف چند فصل گذشته قرار دارد. این امر نشان می دهد وضعیت اشتغال در روستا ها علی‌رغم کاهش نرخ بیکاری در این مناطق چندان مناسب نیست. رکود بخش کشاورزی و رشد اقتصادی منفی در این بخش را می توان از عمده ترین دلایل از رونق افتادن بازار کار در روستاهای کشور دانست.

نرخ اشتغال مناطق روستایی در کف + نمودار

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 41805
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha