۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 40183
مجری معروف تلویزیون درگذشت

مسعود دیانی شاعر، منتقد، پژوهشگر و مجری برنامه «سوره» و «شب روایت» در شبکه چهار سیما پس از تحمل دوره ای بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حجت‌الاسلام مسعود دیانی، شاعر، منتقد، پژوهشگر حوزه اندیشه که در سوابقش، سردبیری مجله «الفیا» و مجری ـ کارشناسی برنامه «سوره» در شبکه چهارم سیما به چشم می‌خورد، سحرگاه پنج‌شنبه ۱۸ اسفند، پس از تحمل یک دوره سخت و جانکاه بیماری سرطان، دار فانی را وداع گفت.

این شاعر درست یک سال پس از دریافت حکم معاونت شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات، در حالی که تمام این مدت را در حال درمان ناکام بیماری سپری کرده بود، بدرود حیات گفت.

زنده‌یاد دیانی متولد ۱۳۶۰ دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و دانشجوی دکتری دین پژوهی بود، سردبیری برنامه‌ ادبی «شب روایت» و «شب‌های هنر»، «سوره» شبکه چهار سیما، سردبیری مجله‌ ادبی «الف‌یا» و عضویت در تحریریه‌ ویکی‌شیعه، معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران از سوابق وی بود.

همچنین حسین شاه‌مرادی مدیر شبکه چهار سیما، مهرماه امسال در حکمی مسعود دیانی را به‌ عنوان قائم‌مقام این شبکه منصوب کرده بود.

زنده یاد دیانی روزنوشت‌های خود از ابتلا به بیماری سرطان و چگونگی درمان این بیماری را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی می‌نوشت که آخرین نوشته او مربوط به دو هفته گذشته است که پس از آن قدرت نوشتن را از دست داد و دیگر نتوانست بنویسد.

تسلیت رئیس مجلس در پی درگذشت مسعود دیانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت اندیشمند دین‌پژوه حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود دیانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

إنّا للّه و انّا إلیه راجعون

درگذشت اندیشمند دین‌پژوه، نویسنده، شاعر، محقق توانمند و نام‌آشنا حجةالاسلام والمسلمین مسعود دیانی موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان که علم‌آموختهٔ حوزه‌های علمیه و مراکز علمی بودند، در تبیین و تشریح موضوعات مختلف دینی، با ذوق سرشار و فرهیختگی، تلاشی بی‌وقفه داشت و این مجاهدت که در ماه‌های اخیر علی‌رغم تشدید بیماری ادامه یافت، از وی به یادگار خواهد ماند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان این چهرهٔ جوان عرصهٔ اندیشه و تحقیق به روحانیت و حوزه‌های علمیه، جامعهٔ فرهنگی، ادبی و پژوهشی کشور، دوستان و به‌ویژه خانوادهٔ گرامی، برای روح متعالی این روحانی ارجمند که در موسم مسعود نیمه شعبان به ملکوت اعلی پیوست، علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی.

۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 40183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha