خاندوزی:مطمئنا سال آینده نرخ تورم کاهش می‌یابد/ مجلس سقف بودجه را افزایش ندهد

وزیر اقتصاد اظهار داشت: حتما برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم است و در زمینه تدابیر ارزی با توجه به اختیارات خوبی که به بانک مرکزی داده شده، امیدواریم که بر این شرایط پرنوسان غلبه کند و مطمئنا برای سال آینده نرخ تورم کمتری نسبت به امسال خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به افزایش نرخ دلار تا قیمت امروز به نرخ ۵۴ هزار تومان آیا همچنان بر سر حرف خود درباره کاهش نرخ تورم در سال آینده و خاموش شدن دو موتور تورمی هستید، اظهار داشت: حتما برنامه دولت و بانک مرکزی برای سال آینده کاهش نرخ تورم است و در زمینه تدابیر ارزی با توجه به اختیارات خوبی که به بانک مرکزی داده شده، امیدواریم که بر این شرایط پرنوسان غلبه کند و مطمئنا برای سال آینده نرخ تورم کمتری نسبت به امسال خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر افزایش سقف بودجه ١۴٠٢ در مجلس شورای اسلامی گفت: اصرار جدی دولت این است که همانطور که امسال موفق شدیم نسبت به سال گذشته کسری بودجه منابع عمومی را کم کنیم، علی‌رغم مشکلی که در تبصره ١۴ و هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت اما منابع بودجه‌ای ما امسال کسری بسیار کمتری را تجربه کرد. درخواست جدی ما از مجلس این است که طبق توافق و همکاری که پیش از این داشته سقف بودجه را افزایش ندهد.

وزیر اقتصاد افزود: حتما به این کمک می‌کند که به تعامل بین مشترک دولت و مجلس که همان موتور تورم که شما به آن اشاره کردید که از محل کسری بودجه به اقتصاد ایران تحمیل می‌شد در سال ١۴٠٢ هم بتوانیم کنترل کنیم.

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 40026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha