شرایط دریافت وام ۴۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی خانه

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور از تصویب بسته تشویقی شورای شهرسازی برای بازآفرینی بافت فرسوده شهری خبر داد و گفت: منابع خوبی برای تامین خدمات در سکونت‌های غیررسمی در دولت سیزدهم فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، منصور استادی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور با اشاره به بافت‌های ناکارآمد کشور اظهارکرد: براساس آخرین مطالعات مصوب، بالغ بر ۱۶۶ هزار هکتار بافت‌های ناکارآمد در قالب بافت‌های فرسوده، سکونت‌های غیررسمی و بافت‌های تاریخی در کشور وجود دارد که بالغ بر ۲۰ میلیون نفر جمعیت در این بافت‌ها ساکن هستند.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور تصریح کرد: رویداد بم بهانه‌ای بود تا همراه "سرکار خانم جوشایی" سفیر بم در استان مرکزی حضور پیدا کنیم و زنگ خطری را به صدا درآوریم که اتفاقی که در بم افتاد در سایر شهرهای کشور رخ ندهد همچنین در سطح شهرهای کشور در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده و ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده این نشست تشکیل شد.

وام ۴۰۰ و ۴۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی بافت فرسوده

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور بیان کرد: در کنار آیین‌نامه‌ها تسهیلات بانکی ارائه می‌شود، در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود که ۱۵۰ تومان این تسهیلات صفر درصد و مابقی ۱۸ درصد و بانک عامل آن بانک مسکن است همچنین در کنار آن ساکنان این محدوده‌ها می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن نیز استفاده کنند.

استادی بیان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم ظرفیت‌های قانونی بسیار خوبی فراهم شده از جمله ظرفیت‌ها آیین نامه اجرایی بند "د" است که ازمحل مالیات بر ارزش افزوده برای تامین خدمات در سکونت‌های غیررسمی استفاده کنیم که آیین نامه اجرایی آن ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: همچنین آیین نامه اجرایی بند "ک" تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای متصرفانی که قبل از سال ۹۴ ابنیه مسکونی ایجاد کردند و در حال بهره‌برداری است بر اساس شرایط و ضوابط آیین نامه اجرایی ابلاغ شده به استان‌ها، می‌توان سند رسمی صادر کرد تا بانک‌پذیر شوند و بتوانند از تسهیلات بانک استفاده کنند و نوسازی مسکن داشته باشیم.

استادی خاطرنشان کرد: اخیرا شورای شهرسازی بسته کالبدی تشویقی را مصوب کرده که در چهار دسته در حوزه نوسازی در مقیاس بلوکی، محورهای اصلی، عمق بافت و پلاک‌هایی که قابل تجمیع نیستند بنابر شرایط از یک طبقه شویقی تا دو طبقه تشویقی یا بحث‌هایی در حوزه محاسبه تراکم و پارکینگ دراین محدوده‌ها لحاظ شده و سازندگان می‌توانند استفاده کنند و بهره‌مند شوند.

۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 37297
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha