انصراف‌های دنباله دار در وزنه برداری /کاسه ای زیر نیم کاسه است؟

ملی پوش دسته فوق سنگین از حضور در ادامه اردوی تیم ملی وزنه برداری زنان برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا انصراف داد.

به گزارش پایکاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، فاطمه یوسفی وزنه بردار دسته فوق سنگین زنان به کادر فنی تیم ملی بانوان اطلاع داد که به دلیل آسیب دیدگی و احساس ناراحتی در استخوان ترقوه راست و با وجود فشار بالای تمرینات، از شرایط لازم برای رسیدن به آمادگی کامل دور است و از ادامه حضور در اردو انصراف می دهد.

کوروش باقری، مدیر تیم های ملی فدراسیون وزنه برداری نیز با تایید این خبر گفت: این تصمیم خود خانم یوسفی است و از نظر ما منعی برای ادامه حضور او در اردو وجود ندارد. یوسفی می تواند تا پایان اردو هم در کنار تیم بماند اما شاید خودش احساس می کند که با وجود فشار بالای تمرینات، به آمادگی نخواهد رسید.

به گفته او، کادر فنی تا این لحظه کسی را از لیست خود خط نزده و انتخاب افراد اعزامی به آمادگی و ارتقای رکورد ملی پوشان بستگی دارد.
تیم ملی وزنه برداری بانوان از هفته نخست آبان اردوی آماده سازی جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی کلمبیا را آغاز کرده است. این مسابقات اولین مرحله کسب امتیاز برای سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

پیش از این فاطمه کشاورز هم به دلیل به دلیل آماده نبودن از حضور در قهرمانی جهان انصراف داده بود.


انصراف های سریالی
علاوه بر یوسفی و کشاورز، تا کنون تعدادی از نفرات تیم ملی وزنه برداری آقایان نیز به دلایل مختلف قید حضور در جهانی کلمبیا را زده اند که در نوع خود عجیب است.

علیرضا یوسفی: به خاطر درد کتف و کمر انصراف دادم

علیرضا یوسفی در مورد انصراف خود از اردوی تیم ملی جهت حضور در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان بیان کرد: درد کمر و کتف اجازه ارتقا و افزایش رکورد را از من گرفته بود و در تمرینات خیلی اذیتم می‌کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتم این موضوع را با سرمربی تیم ملی و سپس سرپرست و نایب رییس فدراسیون در میان گذاشته تا با هماهنگی آنها از ادامه حضور در اردوی جهانی وزنه‌برداری انصراف بدهم.

یوسفی ادامه داد: روز رکوردگیری و قبل از شروع اردوی جهانی عزیزانی که در صحنه حضور داشتند دیدند که زیر وزنه از ناحیه کتف و کمر خیلی احساس درد داشتم اما درد را تحمل کردم چون فکر می‌کردم موقتی است و در تمرینات با رسیدگی بیشتر درمان شده و از بین می‌رود اما با شروع تمرینات پرفشار اردویی نه تنها شرایطم بهتر نشد، بلکه دیدم این درد جلوی پیشرفت و ارتقای رکوردم را هم گرفته است.

بعد از اینکه دیدم شرایط بدنی‌ام بهبود پیدا نمی‌کند، تصمیم گرفتم موضوع را ابتدا با سعید علی‌حسینی، سرمربی تیم ملی در میان بگذارم و بعد هم درخواست انصراف خود از اردوی جهانی مکتوب خدمت سرپرست و نایب رییس محترم فدراسیون تقدیم کردم تا آنها نیز درجریان دلیل انصرافم از اردوی جهانی باشند.

او همچنین گفت: الان به خانه برگشته‌ام و بعد از مدتی استراحت، قطعا تحت نظر پزشک فرآیند درمانی‌ام را آغاز می‌کنم تا به امید خدا برای مسابقات مهم بعد از جهانی کلمبیا سرحال و آماده به اردو برگردم. البته تمریناتم را هم با هماهنگی کادرفنی در این مدت همراه با فرآیند درمان در دستور کار دارم تا بدنم از فرم ایده‌آل خارج نشود.

دلیل غیبت علی هاشمی

سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه برداری در کنفرانس خبری اخیر خود، در مورد غیبت علی هاشمی بیان کرد: ما او را دعوت کردیم و تمریناتش را انجام می‌داد و رکوردهایش هم خوب بود. ما مجبور به تعطیلی اردو شدیم و او در آن ۱۶ روز تعطیلی از نظم تمرینی خارج شد. با توجه به اینکه او آمادگی لازم را نداشت، خودش انصراف داد.

تفکرات حقوقی سمت اعتراض بود
سعید علی حسینی پیش از این درباره انصاراف یکی دیگر از شاگردانش گفت: علی حسینی در مورد اعتراض امیر حقوقی گفت: حقوقی یکی از نفرات معترض در مورد اتفاقات وزنه‌برداری بود. وقتی به اردو دعوت شد باز هم تفکراتش سمت اعتراض بود. من سرمربی انتظار دارم بعد از آن اتفاقات، سرگرم کارش باشد اما این کار را نکرد و در مسابقات ندیدیم خوب تلاش کند. به او هم گفتم اگر دنبال اعتراضات است، مدتی دور باشد تا تلنگر بخورد. با این رکوردهایی که داشت نیز در آسیایی آنچنان به دردمان نمی خورد. معتمدی و دهدار را هم داشتیم. برای اردوی آسیایی دعوت نشد اما دو هفته بعد از آن به حقوقی زنگ زدم و گفتم برای ۱۰۲ کیلوگرم جایی ندارد و باید در ۱۰۹ کیلوگرم شانسش را امتحان کند که قبول نکرد. برای اردوی جهانی هم دعوت کردیم اما انصراف داد.

انصراف هاشمی و بیرانوند از وزنه‌برداری قهرمانی جهان

اما یازده روز پیش در تاریخ ۶ آبان ، رضا بیرانوند و علی هاشمی از حضور در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری برای رقابت‌های جهانی کلمبیا انصراف دادند. لذا با نظر کادر فنی میر مصطفی جوادی هم به دلیل کاهش وزن در زمان تعطیلی اردو در زمان برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا، موقتا به وزن ۸۱ کیلوگرم رفت و در جهانی در این وزن رقابت خواهد کرد.

۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 35090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha