آیا مخابرات واقعا زیان‌ده است؟ /اگر زیان‌ده است چرا ۷۰۰ میلیارد هزینه تبلیغات دارد؟

مشخص نیست چرا باید مخابرات که در یک فضای نسبتا انحصاری فعالیت می‌کند، ۷۰۰ میلیارد تومان صرف تبلیغات کند! براین اساس اگر سایر هزینه‌های این شرکت نیز بررسی شود، شاید دلایل بیشتری برای زیان‌دهی بتوان ردیف کرد.

آیا مخابرات واقعا زیاده است؟ /اگر زیان ده است چرا ۷۰۰ میلیارد هزینه تبلیغات دارد؟به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از «نود اقتصادی» اخیرا مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفته است ثابت ماندن تعرفه خدمات شرکت مخابرات ایران موجب شده در سال مالی ۱۴۰۰ زیان مخابرات از ۲ هزار میلیارد تومان عبور کند. اما نگاهی به صورت مالی مخابرات نشان می‌دهد در سال مالی ۱۴۰۰ سود خالص گروه (سود تلفیقی) مخابرات ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به سود سال مالی ۱۳۹۹ حدود ۵۰۹ میلیارد تومان کم شده است.
آیا مخابرات واقعا زیاده است؟ /اگر زیان ده است چرا ۷۰۰ میلیارد هزینه تبلیغات دارد؟اما نگاهی به سود و زیان شرکت نیز نشان می‌دهد سود خالص مخابرات در سال مالی ۱۴۰۰ نزدیک به ۳۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به سود ۱۷۲۸ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۹ کاهش ۱۶۹۴ میلیارد تومانی داشته است.

آیا مخابرات واقعا زیاده است؟ /اگر زیان ده است چرا ۷۰۰ میلیارد هزینه تبلیغات دارد؟
آیا مخابرات واقعا زیاده است؟ /اگر زیان ده است چرا ۷۰۰ میلیارد هزینه تبلیغات دارد؟قابل ذکر است گرچه مدیرعامل شرکت مخابرات صرفا ثابت ماندن تعرفه خدمات این شرکت را عامل کاهش سود شرکت معرفی کرده؛ اما نگاهی به صورت مالی این گروه نشان می‌دهد هزینه‌های گروه نیز بسیار چشمگیر است. برای مثال؛ شرکت مخابرات در سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان بابت آگهی تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی هزینه کرده که بخش عمده تبلیغات تلویزیونی و محیطی شده است. مشخص نیست چرا باید مخابرات که در یک فضای نسبتا انحصاری فعالیت می‌کند، ۷۰۰ میلیارد تومان صرف تبلیغات کند! براین اساس اگر سایر هزینه‌های این شرکت نیز بررسی شود، شاید دلایل بیشتری برای زیان‌دهی بتوان ردیف کرد.

۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 35028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha