بهانه‌های مخابرات برای پرداخت سود ۴۹ میلیون سهامدار عدالت

شرکت مخابرات ایران در حالی به بهانه‌های واهی از پرداخت سود سهام عدالت ۴۹ میلیون ایرانی طرفه می‌رود که امسال سود سهامداران حقیقی خود را آذرماه به حساب سهامداران غیر عدالتی واریز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس، ‌ ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی در پرتفوی سهام عدالت قرار دارند، ‌ سال قبل شرکتهایی که در مجامع عمومی خود سود شناسایی کرده‌بودند، ‌ سود سهامداران عدالت را هم به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کردند تا به صورت یکجا و متمرکز به حساب ۴۹ میلیون سهامدار عدالت واریز کنند.

به گفته محسن خدابخش عضو هیات مدیره سازمان بورس، سال گذشته شرکت مخابرات سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۸ را برای سهامداران عدالت واریز نکرد که منجر به پرونده قضایی و شکایت هم زمان سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی علیه این شرکت در مراجع قضایی شد که هنوز در جریان است.

امسال هم مخابرات گرچه سود سهامداران عادی را واریز کرده، اما نوبت به سهامداران عدالت که رسید، ‌ بهانه می‌آورد و سود ۴۹ میلیون سهامدار را به بهانه‌های مختلف واریز نمی‌کند.

شرکت مخابرات ایران به عنوان یک شرکت سرمایه‌پذیر حاضر در پرتفوی سهام عدالت، در حالی به بهانه‌های واهی از پرداخت سود سهام عدالت ۴۹ میلیون سهامدار عدالت طفره می‌رود که امسال سود سایر سهامداران حقیقی خود را آذرماه به حساب سهامداران واریز کرده است.

شرکت مخابرات روز ۱۷ آذرماه امسال با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس، به مسدود بودن حساب‌های بانکی خود توسط سازمان امور مالیاتی اشاره کرد.

این شرکت در نهایت سود سهامداران حقیقی خود را روز ۲۲ آذرماه امسال از طریق اطلاعات سامانه جامع اصطلاعات مشتریان، سجام پرداخت کرد، اما در دو سال اخیر اقدامی در جهت واریز سود میلیون‌ها سهامدار سهام عدالت انجام نداده که این امر بسیار تعجب برانگیز است!  

از سوی دیگر اقدامات سازمان بورس برای دریافت سود سهامداران عدالت، اقامه دعوی در مراجع قضایی علیه شرکت مخابرات از طریق مراجع ذیصلاح در حال انجام است، شرکتی که دومین سال پیاپی است که از پرداخت سود سهامداران عدالت طفره می‌رود.

بر اساس  این گزارش، تاکنون شرکت‌های مخابرات و صنایع سیمان دشستان، هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده‌اند.

همچنین شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تبریز بخشی از سود سهام خود را واریز کرده‌اند تا شرایط برای پرداخت کامل سود سهامداران عدالت قبل از پایان سال در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد.

این در حالی است که باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پیش از این در گفت‌وگو با رسانه ها اعلام کرده بود : سال گذشته به دلیل عدم واریزی سود سهام از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود سهامداران در ۲ مرحله پرداخت شد، اما امسال در تلاش هستیم، با همکاری شرکت‌های سرمایه پذیر، همه سودهای سهام عدالت را یکجا دریافت و در یک مرحله پرداخت کنیم.

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
کد خبر: 25904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha