واکنش مثبت بازارهای سهام به یک تغییر و رشد دلار / تراز پول خرد پس از ۲۴ روز مثبت شد

بازارهای سهام بورس و فرابورس در آغاز سومین هفته آبان ماه متأثر از تصمیم‌های مدیریتی سازمان بورس در پایان هفته گذشته و تغییر سکاندار یکی از ارکان بازار سرمایه (فرابورس)، معاملاتی مثبت و پر تقاضا را ثبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ بورس تهران و فرابورس ایران در آغاز هفته پس از روزها روند منفی فرسایشی شاهد رشد شاخص‌ها و افزایش قیمت سهام بودند.

گفتنی است روز چهارشنبه هفته گذشته مدیرعامل فرابورس ایران تغییر کرد و یکی از مدیران باسابقه و خوش نام بازار سرمایه سکان این بورس را در دست گرفت.

بازار سرمایه طی معاملات روز جاری و در واکنش به تصمیم‌های جدید نهاد ناظر و از سویی تاثیر افزایش نرخ ارز در بازار آزاد شاهد بهبود معاملات بود. تحریک تقاضا در بازار امروز جهش نزدیک به ۴۵ هزار واحدی شاخص کل بورس و رشد حدود ۳۲۰ پله‌ای شاخص کل فرابورس را به همراه داشت.

همچنین امروز ارزش معاملات خرد در بازارها نیز صعودی بود و بعد از مدت‌ها شاهد تزریق پول حقیقی‌ها به بازار بودیم، مثبت شدن جریان ورودی پول به بازار سهام که پس از هفته‌ها رخ‌داده را می‌توان به فال نیک گرفت. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران حقیقی بازار به دغدغه مندی مسئولان برای بهبود شرایط بازار سرمایه واکنش مثبت داشتند که آن را با تزریق نقدینگی به بازار نشان دادند.

رشد قیمت بیش از ۸۰ درصد نمادهای بازار، افزایش ارزش معاملات خرد و مثبت شدن تراز پول خرد پس از ۲۴ روز همگی حاکی از یک روز خوب برای بازار سهام است.

۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 34942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha